ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

ארמיס רוכשת את OTORIO בסכום שמוערך ב-110-120 מיליון דולר

OTORIO פועלת בתחום ההגנה על תשתיות סייבר קריטיות בתחומים כמו אנרגיה, מפעלים ותעשייה; מדובר ברכישה השלישית של ארמיס תוך פחות משנה אחרי שרכשה את Silk Security ו-CTCI בשנה שעברה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ארמיס רכישות

חברת הסייבר הישראלית ארמיס שפועלת בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות מודיעה על רכישת חברת OTORIO הישראלית בסכום שמוערך בכ-110-120 מיליון דולר. OTORIO פיתחה מערכת להגנה על ארגונים תעשייתיים וסביבות סייבר-פיזיות. החברה הוקמה ב-2018 על ידי דניאל ברן (תת-אלוף במילואים ומקים חטיבת הגנת הסייבר בצה"ל) ויאיר עטר. היא מתמחה באבטחת נכסי OT ותשתיות קריטיות כמו אנרגיה, שירותים ומפעלי תעשייה.


ארמיס ציינה כי הרכישה תרחיב את הפלטפורמה שלה, המבוססת בענן, ותאפשר לה להציע גם פתרונות בסביבה המקומית (on premise) לארגונים או לחלקים בארגונים המנותקים מחיבור לרשת. זוהי הרכישה השלישית שמבצעת ארמיס בתוך פחות משנה - לאחר הרכישות של Silk Security ו-CTCI בשנה שעברה.


"אנחנו ממשיכים לראות ביקוש גובר בכל התעשיות", מסר יבגני דיברוב, מנכ"ל ומייסד-שותף של ארמיס. "הרכישה של אוטוריו תאפשר לנו להציע פתרונות אבטחה נוספים לספקי תשתיות ותעשיות קריטיות, וכך להרחיב את הפלטפורמה שלנו גם לסביבות מקומיות והיברידיות. ההתרחבות הזו הופכת את הפלטפורמה של ארמיס לפלטפורמה השלמה ביותר בשוק להגנה על סביבות OT ונכסים סייבר-פיזיים".


"ארמיס הפכה במהירות לחברה המובילה בתחום של ניהול חשיפת סייבר, ובנתה את פלטפורמת התוכנה כשירות בענן הטובה ביותר לנראות, אבטחה וניהול סיכונים. אני נרגש להצטרף בעת הזו לארמיס, יחד עם הצוות שלנו, ולמנף את הניסיון הרב שצברנו בהגנה על סביבות תפעוליות וסייבר-פיזיות", מסר דניאל ברן, מנכ"ל ומייסד-שותף של OTORIO.


ארמיס הוקמה ב-2016 על ידי יבגני דיברוב (מנכ״ל) ונדיר יזרעאל (CTO). היא מעסיקה כיום כ-850 עובדים בישראל וברחבי העולם. עם לקוחותיה של ארמיס נמנים United States Postal Service (ה-USPS), חברת התעופה יונייטד איירליינס, קולגייט-פלמוליב, מונדלז (החברה-האם של אוראו, מילקה וטובלרון), ועוד. הפלטפורמה של ארמיס מאפשרת לחברות לראות, לאבטח ולנהל את הנכסים שלהן - החל מ-IT, דרך OT ומכשור רפואי, ועד לנכסי ענן, קוד ותוכנה. באוקטובר 2024 גייסה ארמיס 200 מיליון דולר לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר.


ב-2024 החברה חצתה את רף ה-200 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR), והיא הציבה לעצמה יעד להגיע ל-500 מיליון דולר בהכנסות חוזרות שנתיות עד למועד ההנפקה המתוכנן להיות השנה, כאשר היעד הסופי עומד על מיליארד דולר הכנסות בשנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.