נונו אספריטו
צילום: טוויטר אל איתיחאד

בגלל בנזמה? מאמן אל איתיחאד פוטר מתפקידו - מה הפיצוי?

הקבוצה שזכתה באליפות בעונה שעברה פיטרה את מאמנה וצפויה לשלם לו פיצוי של 15 מיליון אירו. הרקע: העימות עם הכוכב הגדול של הקבוצה

מיכאל וייסרמן |

הליגה בערב הסעודית הפכה בשנים האחרונות לאחת הליגות המעניינות בעולם וזאת בשל הגעתם של כוכבים רבים שבחרו לעזוב את הליגות באירופה לטובת הכסף הגדול במזרח התיכון.

בגלל הכוכב הגדול שלו. אספריטו (צילום: טוויטר אל איתיחאד)

אחת הקבוצות שהוציאה סכומי עתק הקיץ הייתה קבוצת אל איתיחאד שצירפה את חלוץ ריאל מדריד, כרים בנזמה, בשכר חסר תקדים של 200 מיליון אירו לעונה. עוד לפני הגעתו של בנזמה זכתה הקבוצה באליפות וסופר קאפ וזאת תחת המאמן נונו אספריטו. המאמן הפורטוגלי הגיע בקיץ 2022 מטוטנהאם בשכר של כ-20 מיליון אירו לעונה ובחוזה לשנתיים. למרות האליפות בעונה שעברה הודיעה אתמול (שלישי) אל איתיחאד על סיום דרכו של המאמן. על פי דיווחים אז לאחרונה התעמת המאמן עם בנזמה והאחרון דרש מהנהלה לפטר את המאמן.

מעבר לבנזמה אז עוד הצטרפו הקיץ גם נג'ולו קאנטה ופאביניו אבל הקבוצה פתחה רע את העונה ונמצא במקום השישי בטבלה. אל איתיחאד מפגרת ב-11 נקודות מהמוליכה, אל הילאל, וזאת לאחר 12 מחזורים. המשחק שחרץ את גורלו של המאמן היה ההפסד בליגת האלופות של אסיה לאל קווה העיראקית בתוצאה 2:0.

בהודעת הרשמית נכתב: "המועדון מודיע ​​על סיום חוזהו עם המאמן הפורטוגלי נונו סנטו, החלטה זו מגיעה לאחר הערכה מקיפה. עוזר המאמן חסן חליפה ייקח על עצמו את אימון הקבוצה עד לסיום הליכי מינוי מאמן חדש. המועדון מביע את תודתו למאמן נונו סנטו על תרומתו ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

עוד נכתב כי אל איתיחאד תשלם פיצוי של כ-15 מיליון אירו על פיטוריו של אספריטו ומעוניין להביא מאמן בכיר במקומו. בין השאר עלו שמותיהם של מאמן נבחרת ספרד לשעבר, ז'ולן לופטג'י ומאמן רומא בהווה ז'וזה מוריניו. האחרון כבר קיבל הקיץ הצעה להצטרף לערב הסעודית אך ויתר על שכר של 50 מיליון אירו לעונה בטענה שרוצה להמשיך ולאמן באירופה. 

אספריטו החל את קריירת האימון בריו אבה בפורטוגל ולאחר מכן אימן גם בולנסיה, פורטו ושתי קדנציות בפרמייר ליג במדי וולבס וטוטנהאם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.