סופרטאנקר תחבורתי: הממשלה תשקיע 4 מיליארד שקל ב-45 מחלפים וכבישים שיזרזו את שיווקן של 50 אלף דירות
מנסים לקדם את תשתיות התחבורה ולקרב את הפריפרייה: משרדי התחבורה, אוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על סיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל אשר יחול בין השנים 2014-2020 למימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור תוך הקדמת ביצוע פרויקטים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור. הסיכום בעניין יעלה לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב.
בין הפרויקטים הנכללים בסיכום: ביצוע פרויקטים תחבורתיים בעיר חריש בהיקף של 170 מיליון שקל, הרחבת כביש 444 ליד ראש העין, סלילת נת"צים והקמת מחלף כניסה לעיר בעלות של כ-500 מיליון שקל, מחלף כניסה צפוני לאשקלון בעלות של 270 מיליון שקל, מקטע דרומי של כביש 38 עד בית שמש המתנה שיווק 10,000 יח"ד בעיר בעלות של 430 מיליון שקל, מימון מפרידן על כביש 65 שיאפשר בנייה במקום בו עומד מחנה 80 בעלות של 145 מיליון שקל.
7,100 דירות ביבנה
בנוסף ימומנו מחלף אפולוניה בהרצליה בעלות של 77 מיליון, מחלף רמת שלמה בירושלים, שיקוע מסילת הברזל בכביש 42 במידה ויאושרו כ-7,100 יחידות חדשות לבנייה בעיר יבנה, הסדרים תחבורתיים לקראת שיווק מחנה תל השומר ובכלל זאת ציר מוטה גור שיאפשר שיווק של מתחם הרופאים ובו 1,600 יחידות דיור מתוכן 1,200 להשכרה.
כמו כן ימומן תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים. הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים לתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים.
- הצפיפות בכבישים: מתחילת המילניום זינוק של פי 2.2 בכמות הרכבים
- האוצר: בלי מס נסיעה על רכבים חשמליים- פקקי התנועה יחריפו משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר התחבורה, ישראל כץ: "בכל מקום שבו פותחו תשתיות התחבורה גדל הביקוש לדירות באופן משמעותי והביא לפיתוח אזורי תעסוקה ולהקמת מוסדות חינוך. אני סבור שהתכנית החדשה שאנחנו מקדמים תיצור שינוי משמעותי במפת הדיור בישראל תוך פיתוח אזורי דיור ברחבי הארץ"
לפיד: "נהפוך כל אבן כדי להגדיל את היצע הדירות"
שר האוצר, יאיר לפיד: "יש לנו מטרה משותפת, לפתור את משבר הדיור. הרחבת ערוצי התחבורה תקדים שיווקים באזורי ביקוש. נמשיך לעבוד יחד ולהפוך כל אבן כדי להביא להגדלת היצע הדירות בישראל."
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל: "אנחנו שותפים ראשיים של אזרחי ישראל בדרך לדירה. היום אנחנו מעניקים לחסרי הדיור ומשפרי הדיור דחיפה משמעותית בדרך לדירה שלהם. קופת החסמים עליה סיכמתי עם שר האוצר כבר לפני שנה, מקבלת היום משנה תוקף ותאפשר לנו להמשיך ולהגדיל את היצע הדיור בצורה ניכרת. תכניות הסכמי הגג, מחיר מטרה ומע"מ 0 לצד הסרת החסמים מהווים פריצת דרך בתחום הדיור וישפיעו בצורה ניכרת על הורדת המחירים שאני בטוח שנראה כבר בשנת 2015. שיתוף הפעולה בקבינט הדיור בין המשרדים השונים הוא בשורה מרעננת ואני מברך את חבריי על כך".
- קריית טבעון על המפה של אנבידיה: הקמפוס החדש צפוי לשנות את פני הצפון
- יו"ר רשות ני"ע: "הונאות משקיעים ברשתות החברתיות מתרחבות - נדרשת פעולה משותפת עם הרשתות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "הסכם נתיב לדירה ושיטת הסכמי הגג הופכים את עבודת רשות מקרקעי ישראל לחכמה יותר ואפקטיבית יותר. לא עוד חסמים שהופכים שיווקי קרקע לאבן שאין לה הופכין אלא שיווקים המתגברים על החסמים השונים ונותנים מענה לביקושים. קבינט הדיור בהובלת שר האוצר ושר השיכון מאפשר לרשות מקרקעי ישראל לשווק יותר ולהתמודד עם צרכי הדיור. נתיב לדירה יאפשר שיווק של עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש".
כתבות מעניינות נוספות:
- 16.האדם הפשוט 23/06/2014 10:58הגב לתגובה זוהכל כדי שנבזבז עוד דלק לשלם יותר מיסים למדינה הכל מחושב חברים....מנהיגים שבעים מנותקים מהמציאות
- 15.צפוני 23/06/2014 10:47הגב לתגובה זומה קורה עם הצפון שכחתם אותנו במדינה אנחנו לא אזרחים שמשלמים מיסים??? הצפון קורס המדינה מעלימה עין משקיעים רק בתל אביב, שיהיה ללסביות ולהומואים איפה לגור....מדינה ביזיון!!
- 14.יזרזו שיווק? ומי יקנה שוב קרטל הקבלנים שיאגרו קרקעות?? (ל"ת)אריאל די לשקר לציבור 22/06/2014 19:25הגב לתגובה זו
- 13.יכלו לבנות 8000 יח"ד 19/06/2014 19:04הגב לתגובה זובכסף הזה במקום שיזרום לכיסי טייקונים יכלו לבנות 8000 יח"ד בבנייה ציבורית להשכרה בפיקוח.. מדינה עושקת אזרחיה
- 12.א 19/06/2014 09:53הגב לתגובה זומדוע לא מטפלים ומזרזים פינוי בינוי בשכונות הדרומיות בפ"ת ?
- 11.צפוני 19/06/2014 00:30הגב לתגובה זוכל הפרויקטים בין חדרה לגדרה
- 10.yvgeny82 18/06/2014 21:49הגב לתגובה זורכבות מהירות אוטובוסים יעילים מערכת תחבורה נורמלית. לא עוד עוד כבישים זיהום ותאונות דרכים. מה עם רכבות מהירות לבין אזור הצפון מרכז דרום. מה עם רכבת קלה שבונים כבר 15 שנה ועוד לא בנו כלום. מה עם מערכת אוטובוסים יעילה נוחה. מה עם שבילי אופניים עירוניים ובין עירוניים. מה עם רכבת תחתית בגוש דן במטרופולין הדרום והצפון. למה אתם משקיעים בכבישים ומחלפים שגורמים רק לעוד פקקים לעוד איבוד זמן ומשאבים לזיהום אוויר לתאונות למה??
- 9.דיבורים כמו חול ואין מה לאכול! יהיר לפיד תתחיל לעבוד!!! (ל"ת)יאיר 18/06/2014 19:36הגב לתגובה זו
- 8.אזרח 18/06/2014 19:18הגב לתגובה זונמאס כבר שאין תחבורה ציבורית טובה 24\7 !!!
- 7.ממשלה ימנית-תמיד תדאג לעשירים (ל"ת)ה 18/06/2014 18:39הגב לתגובה זו
- 6.עם ישראל מאס בדיבורים, רוצים לראות מעשים בשטח! (ל"ת)דודו 18/06/2014 18:26הגב לתגובה זו
- 5.פינוי בינוי 18/06/2014 18:16הגב לתגובה זועיריית פתח תקווה לא מרשה להרוס מבנים ישנים אין להם שום תוכנית הם מחכים לרעידת אדמה שתגיע אמן
- 4.אדריכל 18/06/2014 18:15הגב לתגובה זוכביש ראשי שחוצה שכונת מגורים הופך את חיי התושבים לבלתי נסבלים . כבישים כאלו המשמשים גם תחבורה ציבורית צריכים לעקוף שכונות ולא לעבור בתוכן !
- 3.צביקה דורון יועץנדלן 18/06/2014 18:11הגב לתגובה זוזו הבעיה - כל כביש ומחלף מעלים את מחירי הדירות באזור ב 200,000-300,000 ש"ח, ואלה שהיום בני 20 יצטרכו לשלם על כך בעוד 10 שנים כשירצו לקנות דירה.
- רצתי לקנות אבל עקפו אותי באיילון 178,000 תינוקות!!! (ל"ת)שיט הלכה הדירה 18/06/2014 18:22הגב לתגובה זו
- 2.בא 18/06/2014 18:09הגב לתגובה זוסינים ,אולי תלך לאיבחון בתלהשומר חמוד .
- 1.יניב 18/06/2014 18:02הגב לתגובה זובמקום להשקיע בכבישים צריך להשקיע בתחבורה ציבורית: רכבות בין הערים בתדירויות קבועות שאפשר לסמוך עליהם. כל גוש דן צריכה להיות מרושתת ברכבת תחתית שמסונכרנת עם תנועת הרכבות מהפיריפריה רק זה יגרום לאנשים להתרחק מהמרכז.
- yvgeny82 18/06/2014 21:41הגב לתגובה זועוד זיהום אוויר עוד הרג בתאונות דרכים והרס של שטחי טבע פתוחים ובעלי חיים המעטים שעוד נשארו בארץ הצפופה הזאת.
דירה בהנחה (שלומי יוסף)ריבית המשכנתא - על כמה היא עומדת ולכמה היא תרד?
האטה בשוק המשכנתאות - 6.8 מיליארד שקל באוקטובר, לעומת 8.9 מיליארד שקל בספטמבר. באוקטובר היתה ירידה גם בגלל החגים; נובמבר-דצמבר יצביעו ככל הנראה על חזרה לעלייה בביצועים ויסגרו שנה חזקה במשכנתאות; וגם - מה קורה בהלוואות לכל מטרה, האם הם ימשכו וההוראה של בנק ישראל שתייקר לכם את הריבית על הלוואות?
אין בהכרח מתאם בין היקף מכירת הדירות לבין ביצועי המשכנתאות - יש רוכשים שצריכים לקחת משכנתא שנה אחרי הרכישה, שנתיים, ויש כאלו שצריכים תוך חודש. בשעה שהיקף המכירות ירד, הביצועי משכנתא דווקא עלו, אך המגמה של החודשים האחרונים היא שלילית בביצועים, ובאוקטובר היתה ירידה משמעותית. זה צפוי להשתנות בנובמבר ובדצמבר. במקביל ריבית המשכנתא בירידה במקביל לירידת התשואות בשוק האג"ח. מדובר על ירידה מצרפית בשלושה חודשים של כ-0.3%, כשבסוף החודש הנגיד ככל הנראה יוריד את הריבית ברבע אחוז וזה ישליך על ריבית המשכנתא, אבל מעט - חלק גדול מההורדה הצפויה מגולם בריבית משכנתא.
השאלה היותר חשובה היא מה יקרה עוד שנה לריבית המשכנתא. בהתאם לתחזית בנק ישראל לגבי ריבית בנק ישראל ולתחזית של הכלכלנים הרי שהריבית תרד בכ-0.75%. ריבית המשכנתא שעומדת כיום על כ-5.2% תרד תחת ההנחות האלו לאזור 4.5%-4.8%.
היקף המשכנתאות בירידה, אבל החודשים הבאים יהיו חזקים
שוק הדירות בישראל ממשיך להפגין סימני האטה, כאשר זה מחלחל בחודש שעבר לשוק המשכנתאות. עד כה, שוק המשכנתאות היה חזק וצומח וביטא עסקאות שנעשו בעבר שהמימון-משכנתא עליהן נסגרים חודשים אחרי. אבל אוקטובר היה חלש ואולי הוא מבטא את הירידה שהיתה לפני חודשים בשוק. כלומר, ירידה בעסקאות לפני 3-4 חודשים שמתגלגלת כעת לביצועי משכנתא נמוכים.
לפי נתוני בנק ישראל, באוקטובר שיווקו הבנקים משכנתאות בהיקף של 6.8 מיליארד שקל - ירידה חדה של 23% לעומת חודש ספטמבר. חלק מהירידה ניתן לייחס להשפעת החגים, אך נראה כי מדובר במגמה נרחבת כי זהו החודש השלישי ברציפות שבו נרשמת ירידה בפעילות שוק המשכנתאות. שיא המשכנתאות היה בחודש דצמבר 2024 עם ביצועים של 10.7 מיליארד שקל.
- ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בהשוואה לאוקטובר אשתקד, החודש הנוכחי מבטא ירידה של כ-2% וזאת למרות שב-2024 החגים חלו מוקדם יותר מה שמקטין עוד יותר את המשמעות של אפקט העונתיות בלבד.

קריית טבעון על המפה של אנבידיה: הקמפוס החדש צפוי לשנות את פני הצפון
אנבידיה צפויה לבחור בטבעון להקמת הקמפוס הגדול שלה. מה זה יעשה לאזור?
אחרי חודשים של השערות, מאבקי רשויות, פגישות בדרגים הגבוהים ולחצים מכל כיוון, נראה כי התמונה מתבהרת, אם כי עדיין אין הודעה רשמית. קריית טבעון היא היעד הנבחר להקמת מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה בישראל. מדובר במהלך בקנה מידה היסטורי, הן עבור החברה והן עבור האזור, עם השפעות גדולות על האזור ועל הכלכלה המקומית בכלל. .
בישיבה מכרעת של הנהלת רשות מקרקעי ישראל אושרה הקצאת קרקע של כ־90 דונם לאנבידיה בקריית טבעון, בפטור ממכרז. מדובר בשטח באזור "קמפוס תעסוקה קריית טבעון", הסמוך לכביש 6, מחלף העמקים ומסילת רכבת העמק, מיקום אסטרטגי מבחינת נגישות. ההחלטה טעונה עדיין את אישור מועצת מקרקעי ישראל, אך כבר זכתה לברכת גורמי המקצוע ולגיבוי פוליטי ומוסדי רחב.
פרויקט בהיקף יוצא דופן - גם ביחס לאנבידיה העולמית
לפי התכנון שהוצג, בכוונת אנבידיה להקים בקריית טבעון קמפוס שיתפרש על כ־160 אלף מ"ר, מבנה יוצא דופן בהיקפו ובעיצובו, שישקף את המטה שלה בסנטה קלרה, קליפורניה. מדובר בפרויקט שעתיד לאכלס עד כ־8,000 עובדים בשלביו המתקדמים, וייתכן שבהמשך אף יותר. כיום, מרכז הפיתוח הישראלי של אנבידיה, שממוקם בעיקר ביקנעם, כולל כ־5,000 עובדים, והוא השני בגודלו מחוץ לארה"ב.
היקף ההשקעה במיזם החדש מוערך בכשני מיליארד שקל, כולל רכישת קרקע, פיתוח תשתיות והקמת המתחם. מדובר בקמפוס טכנולוגי שצפוי לשלב פעילות מו"פ מתקדמת, פיתוח AI, מרכזי דאטה, מתקני בדיקה, משרדים ומסחר נלווה.
- AMD מזנקת, פורטינט יורדת והדאו בדרך לשיא חדש?
- סופטבנק מוכרת את כל החזקתה באנבידיה תמורת 5.83 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחילה נראתה טבעון כמי שמתמודדת בעמדה נחותה לעומת מתחרות כבדות כמו חיפה, יקנעם, קריית אתא ומבוא כרמל, שם כבר פועלת חוות שרתים של אנבידיה. אך המועצה הצליחה לרתום לצידה את גורמי התכנון, את רמ"י, ואף חלק מבכירי אנבידיה עצמה, בהם כאלה שמתגוררים באזור.
