סופרטאנקר תחבורתי: הממשלה תשקיע 4 מיליארד שקל ב-45 מחלפים וכבישים שיזרזו את שיווקן של 50 אלף דירות

מדובר בהסכם תקציבי עד 2020. לפיד: "נהפוך כל אבן כדי להגדיל את היצע הדירות". היכן יוקמו הפרויקטים הבולטים?
לירן סהר | (18)

מנסים לקדם את תשתיות התחבורה ולקרב את הפריפרייה: משרדי התחבורה, אוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על סיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל אשר יחול בין השנים 2014-2020 למימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור תוך הקדמת ביצוע פרויקטים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור. הסיכום בעניין יעלה לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב.

בין הפרויקטים הנכללים בסיכום: ביצוע פרויקטים תחבורתיים בעיר חריש בהיקף של 170 מיליון שקל, הרחבת כביש 444 ליד ראש העין, סלילת נת"צים והקמת מחלף כניסה לעיר בעלות של כ-500 מיליון שקל, מחלף כניסה צפוני לאשקלון בעלות של 270 מיליון שקל, מקטע דרומי של כביש 38 עד בית שמש המתנה שיווק 10,000 יח"ד בעיר בעלות של 430 מיליון שקל, מימון מפרידן על כביש 65 שיאפשר בנייה במקום בו עומד מחנה 80 בעלות של 145 מיליון שקל.

7,100 דירות ביבנה

בנוסף ימומנו מחלף אפולוניה בהרצליה בעלות של 77 מיליון, מחלף רמת שלמה בירושלים, שיקוע מסילת הברזל בכביש 42 במידה ויאושרו כ-7,100 יחידות חדשות לבנייה בעיר יבנה, הסדרים תחבורתיים לקראת שיווק מחנה תל השומר ובכלל זאת ציר מוטה גור שיאפשר שיווק של מתחם הרופאים ובו 1,600 יחידות דיור מתוכן 1,200 להשכרה.

כמו כן ימומן תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים. הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים לתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים.

שר התחבורה, ישראל כץ: "בכל מקום שבו פותחו תשתיות התחבורה גדל הביקוש לדירות באופן משמעותי והביא לפיתוח אזורי תעסוקה ולהקמת מוסדות חינוך. אני סבור שהתכנית החדשה שאנחנו מקדמים תיצור שינוי משמעותי במפת הדיור בישראל תוך פיתוח אזורי דיור ברחבי הארץ"

לפיד: "נהפוך כל אבן כדי להגדיל את היצע הדירות"

שר האוצר, יאיר לפיד: "יש לנו מטרה משותפת, לפתור את משבר הדיור. הרחבת ערוצי התחבורה תקדים שיווקים באזורי ביקוש. נמשיך לעבוד יחד ולהפוך כל אבן כדי להביא להגדלת היצע הדירות בישראל."

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל: "אנחנו שותפים ראשיים של אזרחי ישראל בדרך לדירה. היום אנחנו מעניקים לחסרי הדיור ומשפרי הדיור דחיפה משמעותית בדרך לדירה שלהם. קופת החסמים עליה סיכמתי עם שר האוצר כבר לפני שנה, מקבלת היום משנה תוקף ותאפשר לנו להמשיך ולהגדיל את היצע הדיור בצורה ניכרת. תכניות הסכמי הגג, מחיר מטרה ומע"מ 0 לצד הסרת החסמים מהווים פריצת דרך בתחום הדיור וישפיעו בצורה ניכרת על הורדת המחירים שאני בטוח שנראה כבר בשנת 2015. שיתוף הפעולה בקבינט הדיור בין המשרדים השונים הוא בשורה מרעננת ואני מברך את חבריי על כך".

קיראו עוד ב"נדל"ן"

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "הסכם נתיב לדירה ושיטת הסכמי הגג הופכים את עבודת רשות מקרקעי ישראל לחכמה יותר ואפקטיבית יותר. לא עוד חסמים שהופכים שיווקי קרקע לאבן שאין לה הופכין אלא שיווקים המתגברים על החסמים השונים ונותנים מענה לביקושים. קבינט הדיור בהובלת שר האוצר ושר השיכון מאפשר לרשות מקרקעי ישראל לשווק יותר ולהתמודד עם צרכי הדיור. נתיב לדירה יאפשר שיווק של עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש".

כתבות מעניינות נוספות:

רק בת"א: דירה ברוחב מטר וחצי מוצעת ב-245 אלף שקל - תמונות קשות (מאוד)

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    האדם הפשוט 23/06/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
    הכל כדי שנבזבז עוד דלק לשלם יותר מיסים למדינה הכל מחושב חברים....מנהיגים שבעים מנותקים מהמציאות
  • 15.
    צפוני 23/06/2014 10:47
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם הצפון שכחתם אותנו במדינה אנחנו לא אזרחים שמשלמים מיסים??? הצפון קורס המדינה מעלימה עין משקיעים רק בתל אביב, שיהיה ללסביות ולהומואים איפה לגור....מדינה ביזיון!!
  • 14.
    יזרזו שיווק? ומי יקנה שוב קרטל הקבלנים שיאגרו קרקעות?? (ל"ת)
    אריאל די לשקר לציבור 22/06/2014 19:25
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יכלו לבנות 8000 יח"ד 19/06/2014 19:04
    הגב לתגובה זו
    בכסף הזה במקום שיזרום לכיסי טייקונים יכלו לבנות 8000 יח"ד בבנייה ציבורית להשכרה בפיקוח.. מדינה עושקת אזרחיה
  • 12.
    א 19/06/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא מטפלים ומזרזים פינוי בינוי בשכונות הדרומיות בפ"ת ?
  • 11.
    צפוני 19/06/2014 00:30
    הגב לתגובה זו
    כל הפרויקטים בין חדרה לגדרה
  • 10.
    yvgeny82 18/06/2014 21:49
    הגב לתגובה זו
    רכבות מהירות אוטובוסים יעילים מערכת תחבורה נורמלית. לא עוד עוד כבישים זיהום ותאונות דרכים. מה עם רכבות מהירות לבין אזור הצפון מרכז דרום. מה עם רכבת קלה שבונים כבר 15 שנה ועוד לא בנו כלום. מה עם מערכת אוטובוסים יעילה נוחה. מה עם שבילי אופניים עירוניים ובין עירוניים. מה עם רכבת תחתית בגוש דן במטרופולין הדרום והצפון. למה אתם משקיעים בכבישים ומחלפים שגורמים רק לעוד פקקים לעוד איבוד זמן ומשאבים לזיהום אוויר לתאונות למה??
  • 9.
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול! יהיר לפיד תתחיל לעבוד!!! (ל"ת)
    יאיר 18/06/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אזרח 18/06/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר שאין תחבורה ציבורית טובה 24\7 !!!
  • 7.
    ממשלה ימנית-תמיד תדאג לעשירים (ל"ת)
    ה 18/06/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עם ישראל מאס בדיבורים, רוצים לראות מעשים בשטח! (ל"ת)
    דודו 18/06/2014 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פינוי בינוי 18/06/2014 18:16
    הגב לתגובה זו
    עיריית פתח תקווה לא מרשה להרוס מבנים ישנים אין להם שום תוכנית הם מחכים לרעידת אדמה שתגיע אמן
  • 4.
    אדריכל 18/06/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    כביש ראשי שחוצה שכונת מגורים הופך את חיי התושבים לבלתי נסבלים . כבישים כאלו המשמשים גם תחבורה ציבורית צריכים לעקוף שכונות ולא לעבור בתוכן !
  • 3.
    צביקה דורון יועץנדלן 18/06/2014 18:11
    הגב לתגובה זו
    זו הבעיה - כל כביש ומחלף מעלים את מחירי הדירות באזור ב 200,000-300,000 ש"ח, ואלה שהיום בני 20 יצטרכו לשלם על כך בעוד 10 שנים כשירצו לקנות דירה.
  • רצתי לקנות אבל עקפו אותי באיילון 178,000 תינוקות!!! (ל"ת)
    שיט הלכה הדירה 18/06/2014 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בא 18/06/2014 18:09
    הגב לתגובה זו
    סינים ,אולי תלך לאיבחון בתלהשומר חמוד .
  • 1.
    יניב 18/06/2014 18:02
    הגב לתגובה זו
    במקום להשקיע בכבישים צריך להשקיע בתחבורה ציבורית: רכבות בין הערים בתדירויות קבועות שאפשר לסמוך עליהם. כל גוש דן צריכה להיות מרושתת ברכבת תחתית שמסונכרנת עם תנועת הרכבות מהפיריפריה רק זה יגרום לאנשים להתרחק מהמרכז.
  • yvgeny82 18/06/2014 21:41
    הגב לתגובה זו
    עוד זיהום אוויר עוד הרג בתאונות דרכים והרס של שטחי טבע פתוחים ובעלי חיים המעטים שעוד נשארו בארץ הצפופה הזאת.
פרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיטפרויקט נדל" בגבעת שמואל במימון מכלול מימון נדל"ן קבוצ יובלים, ללא קרדיט
מחירי הדירות לאן

מחירי הדירות ימשיכו לרדת? הנתונים שמראים שסיכוי גבוה שכן

זוכרים את מבצעי 80/20? הרוכשים מתחילים לבטל עסקות - ירידת מחיר הדירה הופכת את העסקה ללא משתלמת; שנת 2026 תהיה שנת המבחן לעסקאות האלו; בינתיים - ההיצע גדול על הביקוש, המחירים יורדים; על התחלות הבנייה, גמר הבנייה וסימנים להמשך ירידת המחירים; וגם - מה עשוי לגרום לעלייה במחירים?

אדיר בן עמי |

מחירי הדירות בירידה. על פי הלמ"ס המחירים יורדים כבר 8 חודשים ברציפות. סיכוי מאוד גבוה שהירידות ימשכו. ראשית, הנתונים של הלמ"ס בעיכוב של כחודשיים וחצי ומהשטח אפשר להבין שהמחירים ממשיכים לרדת. שנית, כל הנתונים על שוק הדירות מרמזים על היצע גדל מול ביקוש שנמוך ממנו, כלומר - עודף היצע שלוקח את המחירים למטה. בשטח רואים ירידת מחירים של אפילו 10% מתחילת השנה, בלמ"ס מצביעים על תל אביב כמקום שבו הירידה בולטת ביותר- קצב שנתי של כ-9%. השאלה הגדולה - לאן הולכים מכאן, ואיך תראה 2026?

נתחיל בנתונים. בשבוע שעבר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ונתון סיום הבנייה. גם הנתונים האלו מלמדים על היצע גבוה בבנייה לצד ביקוש מתון יותר. נתוני הלמ"ס מראים כי ב-12 החודשים עד ספטמבר החלה בנייתן של כ-76 אלף דירות נטו, לאחר ניכוי הריסות בהתחדשות עירונית. מספר זה עולה על תוספת משקי הבית השנתית הממוצעת של כ-55 אלף דירות. וצריך לדבר על הפיל שבחדר - הגירה.

על פי ההערכות היתה הגירה שלילית מאזור המרכז של כ-40 אלף איש נטו, בערך 10 אלף דירות שנוספו להיצע הדירות. זה בעצם מלמד שהפער בין ההיצע הגדול לביקוש אפילו גדול יותר. 

נתון שני שמלמד על הכיוון - קבלנים משתמשים בהטבות מימון כדי לשמור על קצב מכירות. חלקם מציעים ריבית 0% על משכנתה ל-10-20שנים, או הלוואות ללא ריבית עד מיליון שקל לעשר שנים, שחוסכות כ-50-60 אלף שקל בשנה לרוכש. מבצעי תשלום נמוך ראשוני כמו 10%/90% פחות יעילים כעת בגלל המגבלות של בנק ישראל, והמעבר להצעות דחיית תשלומים נרחבת יותר בולט, בעיקר בפריפריה אבל לא רק. מדובר על מבצעים בסגנון - כנסו עכשיו שלמו עוד שנה. כנסו, ריבית המשכנתא עלינו ל-10 שנים ועוד. הנה דוגמה:  הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

גמר הבנייה עמד על 58 אלף דירות ב-12 החודשים האחרונים, עלייה של 4% מהתקופה הקודמת. אז ההתחלות מגיעות כאמור ל-76 אלף, גמר הבנייה 58, זה אומר שהמלאי דירות בתהליך גדל, ונזכיר שיש כ-84 אלף דירות במלאי שעדיין לא נמכרו וזו כמות ששקולה בערך לשנה וחצי.   

השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכליםהשער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים

רובע חדש בצפת: 915 דונם, 4,000 יחידות דיור וכניסה חדשה לעיר

התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית צפון כוללת מגורים ל-20 אלף תושבים, שטחי תעסוקה ומסחר, מוסדות חינוך ופארקים; "רק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה וחיזוק הכלכלה המקומית"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צפת

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה למתן תוקף את תוכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת רובע עירוני חדש בצפת, תחת השם "השער הדרומי". התוכנית מקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון בשיתוף עם עיריית צפת, ומשתרעת על שטח של כ-915 דונם, מדרום לשכונת רזים ומצפון לכביש 89.

הרובע החדש כולל כ-4,000 יחידות דיור במבני מגורים בני 4 עד 14 קומות, שצפויות לתת מענה לאוכלוסייה של כ-20 אלף תושבים. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-800 יוקצו לדירות קטנות וכ-300 לדירות דיורית. לצד המגורים כוללת התוכנית גם כ-260 כיתות גן ובתי ספר, כ-16,500 מ"ר של שטחי מסחר וכ-33 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ומשרדים.

התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית החדשה של צפת, שקודמה בשנים האחרונות על ידי הוועדה המחוזית והוגשה לאחרונה למוסדות התכנון. אחד המרכיבים המרכזיים בה הוא יצירת כניסה חדשה נוספת לעיר מכיוון כביש 89, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה, והובלת הנכנסים לעיר אל רחוב ראשי שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה ומשרדים. ברובע החדש מתוכננים גם מרכז תחבורה שייתן מענה לתחבורה ציבורית, מדרחוב מסחרי, פארק רובעי ופארקים שכונתיים, בית מלון ומוקדי מסחר מקומיים המשולבים בבינוי המרקמי לאורך הרחובות.



השער הדרומי צפת, קרדיט: פרחי צפריר אדריכלים


מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן, מסר: "אישור תוכנית ‘שער הדרומי’ בצפת הוא צעד משמעותי נוסף לחיזוק הצפון, והמשך ישיר לפעולות המשרד להגדלת היצע הדיור בכל רחבי הארץ ובמיוחד בצפון והורדת מחירי הדיור. ניסיון העבר והנתונים מראים שרק באמצעות יצירת מסה משמעותית של יחידות דיור חדשות ניתן לייצר תנאים אמיתיים לפיתוח תחבורה, חיזוק הכלכלה המקומית ומתן פתרון עומק להגירה חיובית של משפחות וצעירים לאזור. זהו האופק לצמיחה אמיתית בצפון. הרובע החדש משלב מגורים איכותיים, תעסוקה, מסחר ותשתיות מתקדמות, שייצרו מנוע צמיחה עירוני וייתנו מענה אמיתי לצרכי התושבים הוותיקים בעיר ולמשפחות החדשות שיגיעו אליה. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול יחד עם הרשויות לקידום תכנון וביצוע מהירים, לטובת פיתוחה של צפת וחיזוק האזור כולו".