סופרטאנקר תחבורתי: הממשלה תשקיע 4 מיליארד שקל ב-45 מחלפים וכבישים שיזרזו את שיווקן של 50 אלף דירות
מנסים לקדם את תשתיות התחבורה ולקרב את הפריפרייה: משרדי התחבורה, אוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על סיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד שקל אשר יחול בין השנים 2014-2020 למימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור תוך הקדמת ביצוע פרויקטים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור. הסיכום בעניין יעלה לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב.
בין הפרויקטים הנכללים בסיכום: ביצוע פרויקטים תחבורתיים בעיר חריש בהיקף של 170 מיליון שקל, הרחבת כביש 444 ליד ראש העין, סלילת נת"צים והקמת מחלף כניסה לעיר בעלות של כ-500 מיליון שקל, מחלף כניסה צפוני לאשקלון בעלות של 270 מיליון שקל, מקטע דרומי של כביש 38 עד בית שמש המתנה שיווק 10,000 יח"ד בעיר בעלות של 430 מיליון שקל, מימון מפרידן על כביש 65 שיאפשר בנייה במקום בו עומד מחנה 80 בעלות של 145 מיליון שקל.
7,100 דירות ביבנה
בנוסף ימומנו מחלף אפולוניה בהרצליה בעלות של 77 מיליון, מחלף רמת שלמה בירושלים, שיקוע מסילת הברזל בכביש 42 במידה ויאושרו כ-7,100 יחידות חדשות לבנייה בעיר יבנה, הסדרים תחבורתיים לקראת שיווק מחנה תל השומר ובכלל זאת ציר מוטה גור שיאפשר שיווק של מתחם הרופאים ובו 1,600 יחידות דיור מתוכן 1,200 להשכרה.
כמו כן ימומן תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים. הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים לתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים.
- הצפיפות בכבישים: מתחילת המילניום זינוק של פי 2.2 בכמות הרכבים
- האוצר: בלי מס נסיעה על רכבים חשמליים- פקקי התנועה יחריפו משמעותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר התחבורה, ישראל כץ: "בכל מקום שבו פותחו תשתיות התחבורה גדל הביקוש לדירות באופן משמעותי והביא לפיתוח אזורי תעסוקה ולהקמת מוסדות חינוך. אני סבור שהתכנית החדשה שאנחנו מקדמים תיצור שינוי משמעותי במפת הדיור בישראל תוך פיתוח אזורי דיור ברחבי הארץ"
לפיד: "נהפוך כל אבן כדי להגדיל את היצע הדירות"
שר האוצר, יאיר לפיד: "יש לנו מטרה משותפת, לפתור את משבר הדיור. הרחבת ערוצי התחבורה תקדים שיווקים באזורי ביקוש. נמשיך לעבוד יחד ולהפוך כל אבן כדי להביא להגדלת היצע הדירות בישראל."
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל: "אנחנו שותפים ראשיים של אזרחי ישראל בדרך לדירה. היום אנחנו מעניקים לחסרי הדיור ומשפרי הדיור דחיפה משמעותית בדרך לדירה שלהם. קופת החסמים עליה סיכמתי עם שר האוצר כבר לפני שנה, מקבלת היום משנה תוקף ותאפשר לנו להמשיך ולהגדיל את היצע הדיור בצורה ניכרת. תכניות הסכמי הגג, מחיר מטרה ומע"מ 0 לצד הסרת החסמים מהווים פריצת דרך בתחום הדיור וישפיעו בצורה ניכרת על הורדת המחירים שאני בטוח שנראה כבר בשנת 2015. שיתוף הפעולה בקבינט הדיור בין המשרדים השונים הוא בשורה מרעננת ואני מברך את חבריי על כך".
- השמאית שמזהירה: ״לא רואה איך מחירי הדירות ירדו״
- קיבלתם דירה בירושה? כך תנהלו נכון את הנכס
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הריבית היא לא הסיפור - למה מחירי הדיור לא יעלו גם אחרי...
מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "הסכם נתיב לדירה ושיטת הסכמי הגג הופכים את עבודת רשות מקרקעי ישראל לחכמה יותר ואפקטיבית יותר. לא עוד חסמים שהופכים שיווקי קרקע לאבן שאין לה הופכין אלא שיווקים המתגברים על החסמים השונים ונותנים מענה לביקושים. קבינט הדיור בהובלת שר האוצר ושר השיכון מאפשר לרשות מקרקעי ישראל לשווק יותר ולהתמודד עם צרכי הדיור. נתיב לדירה יאפשר שיווק של עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש".
כתבות מעניינות נוספות:
- 16.האדם הפשוט 23/06/2014 10:58הגב לתגובה זוהכל כדי שנבזבז עוד דלק לשלם יותר מיסים למדינה הכל מחושב חברים....מנהיגים שבעים מנותקים מהמציאות
- 15.צפוני 23/06/2014 10:47הגב לתגובה זומה קורה עם הצפון שכחתם אותנו במדינה אנחנו לא אזרחים שמשלמים מיסים??? הצפון קורס המדינה מעלימה עין משקיעים רק בתל אביב, שיהיה ללסביות ולהומואים איפה לגור....מדינה ביזיון!!
- 14.יזרזו שיווק? ומי יקנה שוב קרטל הקבלנים שיאגרו קרקעות?? (ל"ת)אריאל די לשקר לציבור 22/06/2014 19:25הגב לתגובה זו
- 13.יכלו לבנות 8000 יח"ד 19/06/2014 19:04הגב לתגובה זובכסף הזה במקום שיזרום לכיסי טייקונים יכלו לבנות 8000 יח"ד בבנייה ציבורית להשכרה בפיקוח.. מדינה עושקת אזרחיה
- 12.א 19/06/2014 09:53הגב לתגובה זומדוע לא מטפלים ומזרזים פינוי בינוי בשכונות הדרומיות בפ"ת ?
- 11.צפוני 19/06/2014 00:30הגב לתגובה זוכל הפרויקטים בין חדרה לגדרה
- 10.yvgeny82 18/06/2014 21:49הגב לתגובה זורכבות מהירות אוטובוסים יעילים מערכת תחבורה נורמלית. לא עוד עוד כבישים זיהום ותאונות דרכים. מה עם רכבות מהירות לבין אזור הצפון מרכז דרום. מה עם רכבת קלה שבונים כבר 15 שנה ועוד לא בנו כלום. מה עם מערכת אוטובוסים יעילה נוחה. מה עם שבילי אופניים עירוניים ובין עירוניים. מה עם רכבת תחתית בגוש דן במטרופולין הדרום והצפון. למה אתם משקיעים בכבישים ומחלפים שגורמים רק לעוד פקקים לעוד איבוד זמן ומשאבים לזיהום אוויר לתאונות למה??
- 9.דיבורים כמו חול ואין מה לאכול! יהיר לפיד תתחיל לעבוד!!! (ל"ת)יאיר 18/06/2014 19:36הגב לתגובה זו
- 8.אזרח 18/06/2014 19:18הגב לתגובה זונמאס כבר שאין תחבורה ציבורית טובה 24\7 !!!
- 7.ממשלה ימנית-תמיד תדאג לעשירים (ל"ת)ה 18/06/2014 18:39הגב לתגובה זו
- 6.עם ישראל מאס בדיבורים, רוצים לראות מעשים בשטח! (ל"ת)דודו 18/06/2014 18:26הגב לתגובה זו
- 5.פינוי בינוי 18/06/2014 18:16הגב לתגובה זועיריית פתח תקווה לא מרשה להרוס מבנים ישנים אין להם שום תוכנית הם מחכים לרעידת אדמה שתגיע אמן
- 4.אדריכל 18/06/2014 18:15הגב לתגובה זוכביש ראשי שחוצה שכונת מגורים הופך את חיי התושבים לבלתי נסבלים . כבישים כאלו המשמשים גם תחבורה ציבורית צריכים לעקוף שכונות ולא לעבור בתוכן !
- 3.צביקה דורון יועץנדלן 18/06/2014 18:11הגב לתגובה זוזו הבעיה - כל כביש ומחלף מעלים את מחירי הדירות באזור ב 200,000-300,000 ש"ח, ואלה שהיום בני 20 יצטרכו לשלם על כך בעוד 10 שנים כשירצו לקנות דירה.
- רצתי לקנות אבל עקפו אותי באיילון 178,000 תינוקות!!! (ל"ת)שיט הלכה הדירה 18/06/2014 18:22הגב לתגובה זו
- 2.בא 18/06/2014 18:09הגב לתגובה זוסינים ,אולי תלך לאיבחון בתלהשומר חמוד .
- 1.יניב 18/06/2014 18:02הגב לתגובה זובמקום להשקיע בכבישים צריך להשקיע בתחבורה ציבורית: רכבות בין הערים בתדירויות קבועות שאפשר לסמוך עליהם. כל גוש דן צריכה להיות מרושתת ברכבת תחתית שמסונכרנת עם תנועת הרכבות מהפיריפריה רק זה יגרום לאנשים להתרחק מהמרכז.
- yvgeny82 18/06/2014 21:41הגב לתגובה זועוד זיהום אוויר עוד הרג בתאונות דרכים והרס של שטחי טבע פתוחים ובעלי חיים המעטים שעוד נשארו בארץ הצפופה הזאת.

קיבלתם דירה בירושה? כך תנהלו נכון את הנכס
בישראל מועברות בכל שנה אלפי דירות ליורשים - חלקן נמכרות מיד וחלקן מצטרפות לשוק ההשכרה. מה עושים כשהדירה לא תואמת את הצרכים, איך מתמודדים עם שותפות כפויה, מה המשמעות המיסויית, ואיך
נערכים מראש? באנו לעשות לכם סדר
ישראלים רבים חולמים שתיפול עליהם דירה מהשמיים או לפחות לקבל אחת בירושה מקרוב שנפטר בשיבה טובה, אבל כשזה קורה זה לא תמיד כל כך פשוט, וצריך לדעת להתמודד עם האתגרים הנלווים.
לפי נתוני אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בכל שנה נמכרות בישראל כ-8,000 דירות בממוצע שהתקבלו בירושה. מדובר על מספר משמעותי, שאם משווים אותו לשוק החופשי - הוא שווה לנתח של כ-10 אחוזים מסך העסקאות. העניין הרב שדירות בירושה מעוררות בשוק מתרחש בעיקר כי דירות אלה משפיעות על המחירים, על היצע הדירות להשכרה וגם על קצב התחלופה בשוק. לצד הדירות שנמכרות, חלק גדול מהיורשים בוחרים להשכיר את הנכס. בתקופה של ריבית גבוהה, דירה מניבה יכולה להיות השקעה משתלמת יחסית, עם תשואה שנתית של 2.5-4%, לעיתים אפילו יותר - בעיקר בפריפריה הרחוקה. מצד שני, לא כל יורש מעוניין להפוך למשכיר, והמורכבות מתעצמת כשמדובר בכמה יורשים שמחזיקים בנכס במשותף.
ביום שני זה קורה:
הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
השותפים שלא בחרתם
אחת הבעיות המרכזיות בירושות היא השותפות הכפויה. כשאחים או קרובי משפחה יורשים נכס ביחד, הם הופכים לשותפים בניהולו - למרות שלא בחרו בכך. בשלב הזה נולדות מרבית המחלוקות: אחד רוצה למכור, אחר מעוניין להשכיר, ולעיתים מישהו מבקש לגור בדירה. האינטרסים השונים מובילים למתח במשפחה, שבמקרים רבים גולש לסכסוכים משפטיים.
- הצוואה החדשה נפסלה - זו מ-2003 היא הקובעת
- אחרי רכב ו-3 מיליון שקל - בת הזוג רצתה עוד מהעיזבון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרך כלל הפתרון המועדף הוא חלוקה ברורה - באמצעות אמנה משפחתית שמסדירה מראש את ההתנהלות או באמצעות חלוקה של הנכסים, כך שכל יורש יקבל דירה או נכס אחר. כאשר אין הסכמה, ניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף, אבל החסרון בכך הוא שהנכס נמכר כמעט תמיד במחיר שנמוך משמעותית ממחיר השוק - בעיקר בגלל שרוצים למכור מהר ולא לחכות לתנאי שוק אופטימליים. בנוסף, התהליך כרוך בשכר טרחה גבוה, ובסופו של דבר כל הצדדים מפסידים.
דירות במרכז הארץ. קרדיט: רשתות חברתיותהשמאית שמזהירה: ״לא רואה איך מחירי הדירות ירדו״
גלי אפל-קסטל מתארת עלייה ברורה בביקושים, הטבות יצירתיות מצד הקבלנים והיזמים, ורוכשים שחוזרים לשוק מתוך ביקושים אמיתיים; לדבריה, גם בשנים הקרובות השוק צפוי לנוע סביב יציבות ועליות מתונות - אך לא ירידות
השנתיים האחרונות התאפיינו בריבית גבוהה, מלחמה ארוכה, אי-ודאות כלכלית, ירידה בעסקאות והמתנה ממושכת של רוכשים שחיכו על הגדר. בשיחה עם שמאית המקרקעין גלי אפל-קסטל מנכ״לית ״דיור פלוס״, בשבועות האחרונים משהו משתנה, לשאלה איך היא רואה את השוק בזמן הנוכחי היא משיבה: ״שוק הנדל״ן מתעורר - והפעם זה נראה אמיתי״. היא מתארת תהליך הדרגתי ומדוד של חזרה לשוק. היא מוסיפה כי לא מדובר בתוצאה על התלהבות רגעית מצד הרוכשים, אלא של שילוב בין צורך אמיתי לבין תחושת מציאות חדשה שמחלחלת לציבור. ״אנחנו רואים עלייה ממשית בכמות הפניות, בפגישות ובשיחות עם לקוחות״.
מצד שני היא מצננת ומרגיעה, ״זה לא גל היסטרי, ולא מדובר על ביקוש פרוע - אלא על תנועה בריאה שמגיעה מתוך הבנה שהמתנה ממושכת לא בהכרח משרתת את הרוכשים״. אפל-קסטל מתארת מצב של ״פקק ביקושים״: אנשים שישבו בצד חודשים ארוכים - חלקם בגלל ריבית, חלקם בגלל מלחמה, חלקם פשוט בגלל פחד מאי הודאות שכעת מתחילים לחזור. “יש עלייה ברורה בכמות הזכאים שפונים, בכמות המתעניינים, וגם בעסקאות שנסגרות מהר יחסית״. ומה לגבי השנה האחרונה, השוק היה קפוא? ״אני לא אומרת שהשוק היה ׳קפוא׳ לגמרי, אבל בהחלט הייתה האטה עמוקה, ופתאום רואים משהו אחר. זה לא שינוי חד, אבל הוא עקבי״.
גלי אפל-קסטל. קרדיט: אופיר אברהמוב
20/80 מתחיל להיעלם, הטבות אחרות תופסות את המקום
אחד התמריצים לתופעה שהיא מתארת הוא התמעטות ההטבות שמעניקים היזמים והקבלנים דרך מבצעי ה-90/10 - 20/80. אפל-קסטל מסבירה שבשנה האחרונה, כדי להתמודד עם הביקושים הנמוכים, יזמים הציעו שורה ארוכה של הקלות שמבטאות ירידה מסוימת במחירי הדירות - אך כעת חלק מהן הולכות ונעלמות. לדוגמא, פרויקטים באזור רחובות שהיו בעבר עם 20/80, כבר לא מציעים את ההטבות האלה״ היא מסבירה ש״זה לא שהם העלו מחירים - אלא הם פשוט לא צריכים לתת את אותם תנאים נדיבים כמו לפני חצי שנה״. לגבי הביקושים היום היא אומרת שהיא מזהה זינוק בפניות של רוכשים שממהרים לנצל את ההטבות שעוד קיימות: ״יש תחושה באוויר שהחלון עלול להיסגר״.
- המהלך שיכול להוריד ב-200-250 אלף שקל את מחירי הדירות
- הדירות שאין להן מחיר: מה קורה בשוק האולטרה יוקרה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה לגבי צמצום תכניות מחיר למשתכן? האם זה יעמיס עוד ביקושים על השוק?
