נטפליקס מכה את התחזיות בשורה עליונה והתחתונה - אך לא במס' המנויים
ענקית הסטרימינג נטפליקס מדווחת על רווח למניה של 3.75 דולר ברבעון הראשון של 2021 על הכנסות של 7.16 מיליארד דולר - בכך עקפה את צפי האנליסטים שהיה לרווח של 2.98 דולר למניה על הכנסות של 7.14 מיליארד דולר למניה.
עם זאת, החברה פספסה את התחזיות באשר למספר המנויים, כשהוסיפה ברבעון 3.98 מיליון מנויים, מול צפי להוספה של 6.29 מיליון מנויים. בשעה זו המניה יורדת בכ-10% במסחר המאוחר.
מיוחד לגולשי ביזפורטל: שלמה גרינברג, מומחה וול סטריט מדבר על השווקים:
בשורה העליונה מדובר על צמיחה של כ-24% לעומת הכנסות של 5.77 מיליארד דולר ברבעון מקבילה, ובזו התחתונה על עלייה של כ-138% מרווח של 1.57 דולר למניה.
אלא ששוב, האכזבה הגדולה, כפי שזה נראה כרגע, מצד המשקיעים נוגעת לכך שברבעון המקביל, החברה הוסיפה למצבת המנויים 15.77 מיליון איש, והמספר רחוק מאד מזה שהציגה עתה. נטפליקס עצמה נתנה תחזית רק בינואר האחרון, לפיו התוספת של מנויים ברבעון הראשון תסתכם ב-6 מיליון איש.
- המלחמה על וורנר ברדרס: לארי אליסון מספק ערבות אישית לעסקה
- דירקטוריון וורנר קורא לבעלי המניות לדחות את הצעת פרמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
על רקע התאוששות מפתיעה בביקוש לאייפון בסין והקלה זמנית במאבק המשפטי סביב שעוני Apple Watch, אפל מסיימת את השנה כשהמניה עדיין מפגרת אחרי ענקיות הטכנולוגיה האחרות והמשקיעים ממתינים לאיתות ברור יותר לגבי המשך הדרך
שנת 2025 מגיעה לישורת האחרונה עבור אפל Apple 0.38% כשהחברה מתמודדת במקביל עם התפתחויות משמעותיות בשוק הסיני ועם חזית משפטית פעילה בארה״ב - שני גורמים שליוו אותה לאורך השנה ומשפיעים הן על פעילותה העסקית והן על האופן שבו המשקיעים מעריכים את מצבה והסיכונים סביבה.
לאחר שנה שבה נאלצה להתמודד עם מכסים חדשים ומחמירים על רקע מתיחות סחר, דווקא נתונים עדכניים מסין סיפקו לאפל רוח גבית. לפי נתונים שפורסמו בחג המולד, יבוא הטלפונים הניידים ממותגים זרים לסין זינק ב־128% בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר מכשירי האייפון מהווים חלק מרכזי מהקטגוריה. על פי נתוני האקדמיה הסינית לטכנולוגיות מידע ותקשורת, סך משלוחי הסמארטפונים במדינה עלה ב־1.9%, בעוד משלוחי מכשירים ממותגים זרים הגיעו ל־6.93 מיליון יחידות. הנתונים מצביעים על התאוששות מסוימת בביקוש למכשירי פרימיום, לאחר תקופה ממושכת של חולשה בצריכה המקומית.
הנתונים החיוביים מגיעים לאחר תקופה שבה אפל נאלצה לנווט בין רגולציה, מגבלות סחר ותחרות גוברת מצד יצרניות מקומיות. השוק הסיני נותר אחד החשובים עבור החברה, אך גם אחד המורכבים ביותר מבחינה פוליטית וכלכלית.
החזית המשפטית
בנוסף להתפתחויות בזירת הסחר, אפל רשמה הקלה זמנית בחזית המשפטית. בית משפט פדרלי בוושינגטון דחה השבוע בקשה של חברת Masimo לחסום יבוא של שעוני Apple Watch, כחלק מסכסוך מתמשך סביב פטנטים למדידת רמות חמצן בדם. החלטת בית המשפט מהווה שלב נוסף במאבק משפטי שנמשך כבר שנים, אך אינה מסיימת את הפרשה. רק בחודש שעבר קבע חבר מושבעים בקליפורניה כי אפל הפרה פטנט של Masimo, ופסק לחובתה פיצויים בהיקף של 634 מיליון דולר.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב־Masimo הגדירו את פסק הדין כהישג משמעותי בהגנה על הקניין הרוחני של החברה, והדגישו את חשיבותו לפיתוח טכנולוגיות רפואיות עתידיות. מנגד, אפל ממשיכה להיאבק בטענות ולהגן על עיצובי השעונים המעודכנים שלה.

