ירידות
צילום: iStock

Grubhub מתרסקת ב-43% לאחר הדו"חות

מניית חברת משלוחי המזון משלימה צניחה של 77% במהלך השנה האחרונה ברקע לדו"חות מאכזבים. במקביל, בבנקים מורידים המלצות
עמית נעם טל |

חברת משלוחי המזון Grubhub (סימול:GRUB) בולטת הערב בוול סטריט עם התרסקות של כ-43% לשפל כל זמנים, עם שווי שוק של 3.04 מיליארד דולר בלבד. מניית החברה נסחרת כעת במחיר הנמוך ב-77% ממחירה בספטמבר שעבר. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-325 מיליון דולר, נתון הגבוה ב-36% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד, אך נתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 330 מיליון דולר. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 1.25 מיליון דולר או 0.01 דולר למניה, ירידה של 96% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם הסתכם ב-24.9 מיליון דולר, ירידה של 46% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

נכון לסוף הרבעון האחרון, מספר המשתמשים הפעילים של הרשת עומד על 20.3 מיליון איש, גידול של 30% בחישוב שנתי, כאשר נציין כי מדובר בקצב הגידול הנמוך ביותר ב-14 הרבעונים האחרונים. 

החברה צופה כעת כי הכנסותיה רבעון הקרוב יסתכמו ב-320-340 מיליון דולר, והרווח המתואם יעמוד על 53-60 דולרים. בסיכום שנתי, החברה צופה הכנסות בטווח של 1.34-1.39 מיליארד דולר. 

בתוך כך, בבנק אוף אמריקה מריל לינץ' ובאופנהיימר הודיעו היום על שינוי המלצתם למניה מ"קניה" ל"מכירה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?

על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים  קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.

עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.

אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.  

כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.

MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.