ביונד מיט
צילום: gettyimages

ביונד מיט משלימה צניחה של 60% מהשיא - התחרות מתגברת

הצניחה במניית תחליפי הבשר, שהיתה עד לפני חודש הלהיט של וול סטריט, נמשכת; הסיבה - הגברת התחרות וחשש מפני סיום תקופת החסימה של המניות (29 באוקטובר)
עמית נעם טל | (8)

מניית חברת תחליפי הבשר ביונד מיט (סימול:BYND) נחשבה מוקדם יותר השנה ללהיט של וול סטריט עם זינוק של מאות אחוזים. עם זאת בחודשים האחרונים המומנטום סביב החברה נחלש משמעותית, כאשר מניית החברה משלימה היום צניחה של 57% מהשיא שנקבע סוף יולי האחרון, ומגיעה לנקודה מעניינת מבחינת טכנית.

מניית החברה מאבדת כעת יותר מ-6% ברקע לדיווח כי רשת פיצה האט בוחנת שימוש בתחליפי הבשר Incogmeato המיוצר ע"י חברת קלוג (סימול:K). "פיצה האט היא המובילה בחדשנות בקטגוריה שלה ואנחנו נרגשים לשתף פעולה איתם כדי לפתח פיצה טעימה" טענו היום בקולגס. עבור ביונד מיט מדובר כמובן שהודעה שלילית, שכן התחרות בתחום רק ממשיכה לגבור.

בתוך כך, התחברות של ביונד מיט בשוק האירופאי עשויה לגדול בתקופה הקרובה, כאשר ע"פ הדיווחים האחרונים, חברת Impossible Foods הפרטית פנתה לאחרונה לאיחוד האירופאי בבקשה לשווק באיחוד האירופאי מוצרים עם חלבון בשם soy leghemoglobin, שנחשב כגורם המעניק למוצר את הטעם והארומה המזכירים בשר אמיתי. נציין כי החברה קיבלה באוגוסט האחרון את אישור ה-FDA לשיווק המוצרים המכילים חלבון זה.

בתוך כך, כפי שציינו באתר בשבוע שעבר (לכתבה המלאה), האירוע המשמעותי עבור מניית החברה הוא סיום תקופת החסימה (lock-up) ב-29 לאוקטובר. לאחר מועד זה יתווספו לשוק, על פי ההערכות, 40 מליון מניות. מדובר במניות של עובדים ובעיקר מנהלים שקיבלו באופן ישיר מניות ואופציות למימוש למניות במחיר נמוך מדובר בגורם שעשוי להעיב על מחיר המניה.

מהבחינה הטכנית, מניית החברה נמצאת היום במיקום מעניין. החברה סוגרת היום את פער המחירים שנפתח בגרף לאחר פרסום דו"חות החברה במאי האחרון.

גרף מניית החברה מאז ההנפקה מוקדם יותר השנה: סגירת פער מחירים הערב

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לא סתם החשש 24/10/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    לכן החשש שיזרקו כמויות מטורפות של מניות לשוק (ישתחררו 40 מיליון מניות)
  • 4.
    ההנפקה היתה במחיר של 25 דולר (ל"ת)
    bynd 24/10/2019 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נוי 24/10/2019 08:44
    הגב לתגובה זו
    בארץ אופקטרא נכנסת לתחום שווה מעקב....התחום לפני פריצה משמעותית.
  • 2.
    יהשע הקרניבור 23/10/2019 21:59
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק מי שמשקיע שם היום יקבל תשואה תלת ספרתית בתוך שנים בודדות. התחום מתפתח באופן חסר תקדים ומשבר האקלים רק מחייב מוצרים איכותיים בסגמנט של תחליפי הבשר. אני קניתי היום עוד ולא חושש מירידות זמניות
  • שמואל 24/10/2019 09:30
    הגב לתגובה זו
    המניה בצלילה עוד ועוד מתחרים עובדי החברה שקנו בזול הולכים לממש ולגרום למניה לרדת עוד נכון לעכשיו אין מה להכנס עד לא יהיה התייצבות סכין נופלת לא תופסים באויר
  • סוחר 23/10/2019 22:35
    הגב לתגובה זו
    סכין נופלת מחר היא ב 90 אולי...הימורים זה לקזינו...היא בטרנד יורד וכרגע לא קונים...נחכה להיפוך עד אז רק שורט או בחוץ...תלמד משהו...
  • סוחר 23/10/2019 22:20
    הגב לתגובה זו
    אז יש לה בורגר טבעוני עם פטנט, בסדר נו.. בתחום המזון (שלא כמו אלקטרוניקה, מוצרי חשמל ומכוניות) קל מאוד לחקות ולתת מוצר שיהיה מספיק זול ומספק. המוצר שלהם יקר בטירוף. החיקויים ימהרו לבוא וירסקו אותם.
  • 1.
    אנליסטים בשקל 23/10/2019 21:05
    הגב לתגובה זו
    לכתוב שהמניה המצאת בנקודה מצוינת זה פשוט לא רציני. זה שהיא התנפחה והגיעה למחיר הזוי ועכשיו ירדה והגיע למחיר סמלי של כ 6 מיליארד דולר לא אומר שבעתיד היא לא תרד ל5 מילארד או 4 מיליארד שזה גם שווי מכובד בהחלט לחברה שבסוף מוכרת המבורגר. הרי לא ברמת חושבים שהיא תהיה היחידה עם מוצר טבעוני בשוק? ואף אלד לא יודע להגיד צ’ה השווי הנכון כי כרגע זה ענין של חלומות וספקולנטים. לא שונה מלהטיל מטבע. יכול לעלות 20% ולרדת 20% ללא סיבות מיוחדות.
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -24.86%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותהילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים

עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם

רן קידר |
נושאים בכתבה ויקטוריה'ס סיקרט

מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 11.32%   מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.

הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.

למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של 0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.

שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא

ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס, הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.

לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית. הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.