נסווקס תגייס 45 מ' ש' בבורסה לפי שווי של 90 מ' ש'
חברת נסווקס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה יחודית למתן חיסונים דרך האף החליטה על גיוס הון בבורסה בת"א. בכוונת החברה לגייס כ-45 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-90 מיליון שקל אחרי הגיוס. בעלת המניות הגדולה בחברה (כ-49%) הינה חממת מיטב בקרית שמונה בשליטת (כ-67%) חברת ביומדיקס הנסחרת בבורסה. את הנפקת החברה תוביל חברת פועלים איי.בי.אי.
נסווקס הוקמה על ידי פרופסור חזי ברנהולץ מבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, ד"ר נורית איל וחממת מיטב. פרופ' ברנהולץ הוא הממציא והמפתח של תרופת הדוקסיל לטיפול בסרטן הנמכרת כיום על ידי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בהיקף שנתי של כחצי מיליארד דולר.
החיסון הראשון אותו מפתחת החברה הינו חיסון לשפעת הניתן דרך האף בהזלפה או תרסיס. החיסון דרך האף מיועד להחליף את שיטת החיסון בהזרקה ובכוונת החברה לפתח בעתיד גם חיסונים נוספים דרך האף כנגד אנטראקס וצהבת. הטכנולוגיה של החברה מתוכננת לענות על הדרישה הגוברת למתן חיסונים בצורה קלה ויעילה יותר וכן לתת מענה לחיסון אוכלוסיות בזמני משבר (BIODEFENSE) כגון מגיפות ואירועי טרור.
נסווקס מפתחת טכנולוגיית פלטפורמה שתאפשר מתן חיסונים מסחריים קיימים דרך האף. החברה כבר הוכיחה במספר מודלים של חיות את יעילות החיסון אותו היא מפתחת, היותו בטוח לשימוש, יציב לאורך זמן ונעדר תופעות לוואי. בכוונת החברה לבצע ניסויים קליניים בבני אדם ברבעון האחרון השנה.
בנסווקס מציינים, כי יתרונות מערכת החיסון התוך אפית על פני זריקות כוללים: עלות נמוכה, ידידותיות למשתמש ואפשרות לחיסון עצמי. בנוסף, החיסון דרך האף הינה גם בעלת פעילות אימנוגנית, המפעילה את המערכת החיסונית ומשפרת את תגובת הגוף לחיסון.
שוק החיסונים העולמי השנתי מוערך בכ-14 מיליארד דולר לשנה. נתונים על היקף השפעת מראים, כי היא אחראית על הפסד כלכלי של כ-25 מיליארד דולר בשנה בארה"ב ומספר מקרי המוות כתוצאה ממנה מסתכמים בכ-45 אלף בשנה עם למעלה מ-100 אלף אישפוזים. פוטנציאל שוק השפעת צפוי להתגבר על רקע המלצת ארגון הבריאות העולמי לחסן כנגד שפעת מבוגרים מעל גיל 50 המהווים כמחצית מאוכלוסיית העולם והצלת ארגון הבריאות האמריקאי משנת 2004 לחסן את כל התינוקות בין הגילאים 24-6 חודשים.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.