הבדיקה הצליחה: שמן הקיקיון של אבוג'ן מתאים לייצור תחליף דלק למטוסים
חדשות טובות לאבוג'ן. כארבעה חודשים לאחר שהכריזה על שיתוף הפעולה עם מינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארצות הברית (NASA), מספקת היום החברה בשורות חיוביות למשקיעים.
במסגרת שיתוף הפעולה בוחנת אבוג'ן שימוש בשמן קיקיון להיות חומר גלם לייצור ביוג'ט שהוא תחליף דלק למטוסים. היום מוסרת החברה כי הבדיקות העלו כי שמן הקיקיון מתאים מבחינת הרכבו ותכונותיו לשמש כחומר גלם לייצור ביוג'ט.
בדיקת ההיתכנות בוצעה על ידי חברת האניוול. הבדיקה העלתה כי שמן הקיקיון תואם את התקנים הבינלאומיים והדרישות לדלק תעופה אלטרנטיבי. עם זאת, טרם אושרו תקנים בינלאומיים המאשרים שימוש ב"ביוג'ט" לצרכיי תעופה מסחריים ולכן עדיין לא ניתן להשתמש בשמן הקיקיון לייצור ביוג'ט. בחברה מעריכים כי עד סוף 2010 או בתחילת 2011 יאושר תקן שכזה.
עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן מסר: "אנו שמחים על תוצאות ממצאי בדיקת ההיתכנות בדבר ההתאמה של שמן קיקיון כחומר גלם בר קיימא לייצור ביוג'ט. אנו מעריכים מאוד את העשייה המשותפת שלנו עם NASA, חיל-האוויר האמריקאי ו- UOP, גופים מובילים בעולם בתחום זה, בפרויקט למחקר ופיתוח של ביוג'ט קיקיון".
בהתבסס על פרסומים פומביים, תעשיית התעופה הוא מציאת חומר גלם לייצור דלק תעופה, זאת במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות השליליות של פליטת גזי החממה. הדעה הרווחת בתעשייה הינה, כי ביוג'ט יהיה אחד מהפתרונות השכיחים בטווח הזמן הבינוני כתחליף לדלקי התעופה, בעיקר לאור העובדה שניתן להשתמש בו כתוסף לדלק מטוסים והשימוש בו אינו מצריך תכנון מחדש או שינוי של מנועי המטוס או של המטוס עצמו.
בכוונתה של אבוג'ן לפתח זני קיקיון עם רמת יבול גבוהה, יעיל מבחינה כלכלית באדמות שוליות (לא חקלאיות) בשיטות ממוכנות ובקנה מידה מסחרי. היעד הכלכלי של החברה הינו לאפשר ייצור שמן קיקיון במחיר תחרותי, ללא סובסידיות ממשלתיות, שווה ערך ל-45 דולר לחבית שמן.
אבוג'ן מבצעת כיום ניסויי שדה לבחינת והמשך פיתוח זני הקיקיון שבפיתוחה, בדרום ארה"ב ובצפון-מזרח ברזיל.