מכה לנייס? "הלקוחה הגדולה ביותר בוחנת פיתוח מוצר מתחרה"
האם נייס הולכת לאבד את הלקוח הגדול שלה? בסקירה שהוציא היום בית ההשקעות האמריקני מורגן קיגן (Morgan Keegan) בה הוריד את המלצתו למניית החברה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", נאמר כי ישנו צפי לצמצום ההזמנות מצד הלקוח מהותי ביותר שלה - חברת Avaya המפיצה את מוצריה של נייס החברה בעולם.
בסקירה שהוציא מורגן קיגן הוא טוען כי "לאחרונה גילינו שחברת Avaya פועלת לפיתוח פתרונות האנטרפרייז שלהם בעצמם" ובכך תקטין את התלות שלה בנייס. להערכת האנליסט, Avaya תמשיך להשתמש במערכות ההקלטה של נייס. בשורה התחתונה, מעריך בית ההשקעות כי Avaya תצמצם את רכישותיה מנייס בכ-25%.
חברת Avaya היא הלקוח הגדול של נייס והיא זאת שמפיצה את מוצריה בעולם. בשנת 2008 הייתה Avaya אחראית ל-13% מהמכירות של נייס. כמו כן, בשנת 2009 מעריך האנליסט כי הכנסותיה של נייס מ-Avaya הסתכמו בכ-9% ההכנסות.
"למרות שאנחנו לא רואים את האובדן הזה כצד משמעותי עבור נייס, אך אם לקוחות נוספים יבחרו לפתח את התוכנה זה יהיה שלילי עבור החברה", כותב האנליסט ומוסיף שנזק גדול יותר יהיה אם Avaya תבחר לשווק את תוכנת האנליסטיקס - לזה יהיה "אפקט שלילי גדול יותר על נייס". נזכיר, כי Avaya רכשה בשנה שעברה את עסקי הארגונים של נורטל תמורת 900 מיליון דולר.
בעקבות הסקירה שהוציא האנליסט, נייס שפתחה את יום המסחר בעליה של 3.5% ביצעה סיבוב פרסה ומניותיה מאבדות במסחר למעלה מ-1%.