פייסבוק מחזקת את מקומה ורוכשת FriendFeed

אתר FriendFeed מאפשר לשמור על קשר עם חברים בכמה רשתות חברתיות במקביל
מאיה זיסר |

אתר הרשתות החברתיות פייסבוק רכש את אתר FriendFeed. פרטיה הפיננסיים של העסקה, שאושרה על ידי פייסבוק ו-FriendFeed, לא פורסמו. אתר FriendFeed מאפשר לשמור על קשר עם חברים בכמה רשתות חברתיות במקביל. כלומר, גולשים יכולים לקבל בו זמנית עדכונים מאתרי רשתות חברתיות שונים, בלוגים ומיקרו-בלוגינג.

על פי הודעת החברה, מייסדי חברת FriendFeed, שעבדו לפני כן ב'גוגל', יצטרפו לצוות הפיתוח של פייסבוק, כמו כן 12 העובדים של החברה.

ניתן להניח כי רכישה זו הינה צעד שנועד לקדם את פייסבוק בתחום הזה, באמצעות שילוב היכולות לרכז את העדכונים במקום אחד. זאת על רקע הפופולריות העולה של אתרים כמו 'טוויטר' ועליית החשיבות של עדכון בזמן אמת. ניתן להגיד כי גוגל ופייסבוק, מנסות כל אחת בתורה למצוא דרכים להתמודדות בתחום העדכון בזמן אמת.

ידוע כי לפייסבוק יש מעל רבע מיליארד משתמשים רשומים ובמאי גייסה החברה 200 מיליון דולר מקרן השקעות רוסית, שהעניקה לה שווי של 10 מיליארד דולר.

בארץ ניתן להגיד כי הרשתות החברתיות גם כן הולכות ומתחזקות. השבוע פורסם סקר TIM וממנה עולה כי 'פייסבוק', המדורג במקום ה-5 ממשיך במגמת העלייה גם בחודש יולי ועומד על 50.5% חשיפה שבועיים.

נתוני 'טוויטר', עדין לא מספיק חזקים אך נראה כי המודעות מתחילה ועמה ההרשמה. מהסקר עולה כי 54% מהגולשים מדווחים כי הם שמעו על טוויטר (Twitter) בהשוואה ל-18% מהגולשים בחודש אפריל. עם זאת רק כ-5% מהגולשים נרשמו כמנויים בטוויטר, כאשר כ-40% מהמנויים הם מנויים חדשים שהתחברו לטוויטר בחודש האחרון

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה