מיקרוסופט או גוגל: מי בסוף תבלע את יאהו?
למרות שיאהו (YAHOO INC) דחתה באופן פורמלי את הצעתה של מיקרוסופט (MICROSOFT ) – הצעה ללא הזמנה, רבים צופים כי פורטל הווב יפול לבסוף לידי ענקית התוכנה – במחיר יותר גבוה.
כמה מסוגלת מיקרוסופט לשלם – וכמה צריכה להוציא עבור הטרף, בהינתן העובדה כי הצעת הרכש בסך 40 מיליארד הדולרים היא הגבוהה ביותר שהוצעה למיזוג בענף ההייטק. מה גם שביכולתה שלה לייבש את יתרות המזומנים של הרוכשת לחלוטין.
מספר אנליסטים בוול סטריט חוזים כי יאהו לבסוף תהיה חלק ממיקרוסופט – למרות ההתנגדות לדיל עד כה. מספר מחזיקי מניות גדולים ביאהו מחזיקים באותה אמונה. במכתב למשקיעים היום, מנהל קרן נאמנות ידועה, העונה לשם ביל מילר – המחזיקה השנייה בגודלה במניותיה של יאהו אומר היום כי המיזוג הוא סביר, אך יהיה על מיקרוסופט להגדיל את הצעתה על מנת לסגור את העסקה.
אתמול, דחתה יאהו את ההצעה באופן רשמי, כשטענה כי מחיר של 31 דולר למניה הוא נמוך משמעותית מהתמהיל העסקי של החברה. יאהו בוחנת כרגע מספר אופציות נוספות – כולל את ענקית החיפוש גוגל – אולם מציעות נוספות לא הופיעו עד כה. מה גם, שלמעטות יש את האיתנות הפיננסית לעמוד בעסקה בסדר גודל כזה. השאלה הנשאלת במצב זה היא: באיזה מחיר תוכל מיקרוסופט לגייס את תמיכת בעלי המניות של יאהו שיגידו להנהלה הנוכחית ללכת הביתה?
יאהו כבר סימנה כי היא תמצא הצעת רכש יותר מקובלת. מספר עיתונים, כולל הוול סטריט ג'ונרל והניו-יורק טיימס, ציטטו מקורות שלא הזדהו אלה טענו: חבר הדירקטורים של יאהו רואה בעין יפה מחיר של 40 דולר למניה. בתוך כך נזכיר כי המניה לא נסחרה במחיר זה (40 דולר) כבר יותר משנתיים – המחיר בו היתה המניה בינואר 2006.
ההצעה של מיקרוסופט בסך 31 דולר למניה, משקפת פרמיה של 62% מעל למחיר המניה ברגע ההודעה – למרות שיאהו צנחה לשפל של 52 שבועות ברקע לדו"ח חלש. בתחילת אוקטובר, עוד הספיקה המניה לשייט סביב מחיר של 35 דולר, אך החששות מפני מיתון בארה"ב וחולשה בסקטור הטכנולוגיה לחצו על המניה קשות.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
