מיקרוסופט או גוגל: מי בסוף תבלע את יאהו?
למרות שיאהו (YAHOO INC) דחתה באופן פורמלי את הצעתה של מיקרוסופט (MICROSOFT ) – הצעה ללא הזמנה, רבים צופים כי פורטל הווב יפול לבסוף לידי ענקית התוכנה – במחיר יותר גבוה.
כמה מסוגלת מיקרוסופט לשלם – וכמה צריכה להוציא עבור הטרף, בהינתן העובדה כי הצעת הרכש בסך 40 מיליארד הדולרים היא הגבוהה ביותר שהוצעה למיזוג בענף ההייטק. מה גם שביכולתה שלה לייבש את יתרות המזומנים של הרוכשת לחלוטין.
מספר אנליסטים בוול סטריט חוזים כי יאהו לבסוף תהיה חלק ממיקרוסופט – למרות ההתנגדות לדיל עד כה. מספר מחזיקי מניות גדולים ביאהו מחזיקים באותה אמונה. במכתב למשקיעים היום, מנהל קרן נאמנות ידועה, העונה לשם ביל מילר – המחזיקה השנייה בגודלה במניותיה של יאהו אומר היום כי המיזוג הוא סביר, אך יהיה על מיקרוסופט להגדיל את הצעתה על מנת לסגור את העסקה.
אתמול, דחתה יאהו את ההצעה באופן רשמי, כשטענה כי מחיר של 31 דולר למניה הוא נמוך משמעותית מהתמהיל העסקי של החברה. יאהו בוחנת כרגע מספר אופציות נוספות – כולל את ענקית החיפוש גוגל – אולם מציעות נוספות לא הופיעו עד כה. מה גם, שלמעטות יש את האיתנות הפיננסית לעמוד בעסקה בסדר גודל כזה. השאלה הנשאלת במצב זה היא: באיזה מחיר תוכל מיקרוסופט לגייס את תמיכת בעלי המניות של יאהו שיגידו להנהלה הנוכחית ללכת הביתה?
יאהו כבר סימנה כי היא תמצא הצעת רכש יותר מקובלת. מספר עיתונים, כולל הוול סטריט ג'ונרל והניו-יורק טיימס, ציטטו מקורות שלא הזדהו אלה טענו: חבר הדירקטורים של יאהו רואה בעין יפה מחיר של 40 דולר למניה. בתוך כך נזכיר כי המניה לא נסחרה במחיר זה (40 דולר) כבר יותר משנתיים – המחיר בו היתה המניה בינואר 2006.
ההצעה של מיקרוסופט בסך 31 דולר למניה, משקפת פרמיה של 62% מעל למחיר המניה ברגע ההודעה – למרות שיאהו צנחה לשפל של 52 שבועות ברקע לדו"ח חלש. בתחילת אוקטובר, עוד הספיקה המניה לשייט סביב מחיר של 35 דולר, אך החששות מפני מיתון בארה"ב וחולשה בסקטור הטכנולוגיה לחצו על המניה קשות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?