לארי אליסון: "אורקל לוקחת את האחריות על הלינוקס בעולם"

מייסד ויו"ר אורקל חשף: מרכז התמיכה של אורקל ישמש את כלל לקוחות הלינוקס, אף אם אינם לקוחות אורקל
יוסי הטוני |

"אורקל לוקחת את האחריות על הלינוקס בעולם", הכריז לארי אליסון, מייסד ויו"ר אורקל, במליאת הסיום של כנס Oracle Open World. "אנו נכנסים לתחום מערכות ההפעלה הארגוניות בכל הכוח. אורקל תספק לארגוני אנטרפרייז תמיכה עבור כל מערכות הלינוקס שלהם - תמיכה שתהיה זהה לתמיכה אותה הם מקבלים כיום עבור בסיסי הנתונים, התווכה והיישומים".

אורקל תציע את התמיכה הכוללת, בתחילה, ללינוקס של רד-האט. לדברי אליסון, כיום מספקת רד-האט ללקוחותיה תיקון באגים רק עבור הגירסאות האחרונות שלה, דבר המכריח לקוחות לשדרג את גירסאות הלינוקס שלהם כדי ליהנות מהתיקון הנדרש. התוכנית של אורקל, Oracle Unbreakable Linux, מבטיחה לדבריו תיקון באגים לגרסאות ישנות, נוכחיות ועתידיות של לינוקס. "נספק לארגונים גדולים תמיכה ללינוקס, ככל מערכות ההפעלה האחרות", הכריז אליסון.

בהתייחסו למחיר התמיכה, ציין אליסון כי מדובר במאות בודדות של דולרים - פחות מחצי ממחיר התמיכה של רד-האט ללקוחותיה. "המהלך הזה", ציין, "יביא להאצת אימוץ לינוקס בקרב ארגונים גדולים, ואנו עובדים עם שותפינו העסקיים – אינטל, HP, דל ואחרות - על מנת לממש אותו בקרוב ולהביא לכך שלינוקס יהפוך למערכת ההפעלה של המערכות הקריטיות בארגונים".

"ישנם כמה נושאים אשר מונעים התפשטות של לינוקס בארגונים, נושאים הגורמים לכך שלמרות שמדובר במערכת הפעלה טובה, היא חודרת לארגונים באיטיות", אמר בנאומו. אחת הסיבות, לדברי אליסון, היא העדר תמיכה אמיתית בתיקון באגים מצד ספקי לינוקס. סיבה זו, ציין, היא החמורה מכולן, כי לקוחות לא מקבלים תיקון של הבאג על הגרסה עליה הם עובדים, אלא שהתיקון יוצא בגרסה הבאה. "ארגוני אנטרפרייז אינם יכולים לסבול מצב כזה", קבע.

סיבה נוספת, אמר, היא שהתמיכה של ספקיות הלינוקס המובילות היא יקרה, ולעיתים לקוחות אינם יכולים להרשות אותה לעצמם. הסיבה השלישית קשורה לקניין רוחני - כי על גבי הלינוקס מפותחות מערכות שאותן פיתחו חברות ולפעמים, לאחר מכן הן נתבעות על שימוש בהן. מצב זה, ציין, יוצר אי ודאות ואף הוא מאט את השימוש בלינוקס.

"17 מרכזי התמיכה של אורקל ברחבי העולם כוללים 7,000 עובדים ב-27 שפות עבור 145 מדינות וכולם הוכשרו לתת את התמיכה הטובה ביותר לקהילת הלינוקס", ציין אליסון והוסיף כי ההכנות למהלך ארכו שש שנים.

"חזון אורקל למיחשוב מכיל בתוכו מרכיב בסיסי כבר הרבה מאד שנים וזהו המיחשוב השריגי – הגריד", אמר אליסון. "המדובר בארכיטקטורה המחברת בין מחשבים, ומביאה להגברת עוצמת המיחשוב, הפחתת עלויות והגדלת הביצועים".

לדבריו, השימוש במיחשוב שריגי מביא לצמצום דרסטי בעלויות החומרה, מספק עבודת מיחשוב מהירה יותר מאשר המיינפריים, ומספק אפשרות להגדלת הקיבולות והביצועים בלא שנדרש לתכנן מראש, כמו במיינפריים. כך, ציין, מתקבלת אמינות רבה יותר. "אנו עובדים על גריד כבר הרבה מאד שנים", אמר אליסון, וסקר בפני המשתתפים את ההיסטוריה של החברה. "ב-1998 החלטנו להתמקד במיחשוב גריד על שרתי PC, והיינו צריכים לבחור במערכת הפעלה – לינוקס או של איזו חברה מסיאטל. בחרנו כמובן בלינוקס, כי הקוד הפתוח אפשר לנו להכניס רכיבים שאפשרו את היכולת לעשות גריד. לינוקס התבררה כצפוי, כבחירה טובה".

אליסון סיים את דבריו, בהדגישו כי חשוב לשמור על אחידות השוק, ועל כן תסנכרן אורקל את התמיכה עם הגרסאות העתידיות של לינוקס: "כל שנוסיף לגרסאות אלו, הוא תיקון באגים שיפורסמו ויופצו לשאר הקהילה באופן במיידי וללא תמורה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.