איך לייעל את הפרסום בגוגל

רון אלכסנדרי חושף כמה טיפים להקטנת ההוצאות על פרסום בגוגל, מבלי לפגוע בשורת ההכנסות
רון אלכסנדרי |

מילות השיר התנגנו באוזני ולא יכולתי לפענח אם זה קולה של יפה ירקוני או שושנה דמארי השר באוזני, ואם המילות אומרות "הכול עובר חביבי חבל על הדמעות" או שהן אומרות "הכול חוזר חביבי, חבל על הדמעות". כך או כך המילים היטיבו לתאר את המצב: למולי ישב יוסי ג. שסיפר לי בדמעות על החיוב הכבד שירד מכרטיס האשראי שלו בעקבות מודעת ה-Adwords הקטנה שהעלה לרשת בעזרתה של Google. כעת התברר לו כי החיוב היה גדול, אבל ההחזר היה זעום.

"יוסי", אמרתי והושטתי ממחטה לברנש המתייפח, "חשוב על הסכום ששילמת כדמי לימוד, ונלמד ביחד איך אפשר לשפר את התוצאות".

יוסי הנהן בראשו בספקנות, אבל התרצה להמשיך.

"מדוע", שאלתי אותו, "Google מקציבה רק 120 אותיות לכל מודעה?"

יוסי היסס קמעה: "כי הם רוצים להראות כמה שיותר מודעות בטור בפרסום".

"לא נכון", עניתי, "הסיבה להגבלה היא הזמן: בדיוק 2 שניות, זה הזמן שלוקח למתבונן להחליט אם להקליק על מודעה או לעבור הלאה. 120 אותיות זו מהירות הקריאה הממוצעת לשתי שניות. בשתי שניות אלה 120 האותיות משמשות כצופן ה-DNA המנחה את ציפיות המחפש למצוי בדפים הבאים".

"אבל זו בדיוק הבעיה" זעק יוסי, "הם הקליקו כל כך הרבה פעמים ולכן קיבלתי חיוב ענקי שכזה".

"ומה הייתה הכנסתך מהחיוב הענקי הזה?" שאלתי.

"בערך רבע מגודל החיוב" הוא השיב.

"ואיך היית מרגיש אילו ההכנסה הייתה פי עשרים וחמש מגודל החיוב?" המשכתי לשאול.

"הייתי חושב שהחיוב הגיוני".

"אז האם תסכים עמי שהבעיה אינה בגודל החיוב אלא בהפרש שבין ההכנסה לחיוב?"

ראשו של יוסי נד בהסכמה.

"מה יכולות להיות הסיבות שלמרות שקיבלת כניסות רבות ממודעות ה-ADWORDS הן לא הומרו למכירות?" שאלתי.

"ייתכן שתוכן המודעה שפרסמתי הקסים את המחפשים הלא נכונים, כלומר הוא דיבר לקהל הלא נכון - לא לאנשים שמחפשים את המוצר שלי. ייתכן גם שהמחפשים שהקליקו לא מצאו באתר את שהם חיפשו, או שהם מצאו את המוצר אבל לא השתכנעו שהמוצר באמת מתאים להם".

נראה היה שיוסי יצא כליל מגל הרחמים העצמיים וחזר לחושיו החדים.

"מה מבקר או קובע את קהל הנחשפים למודעה שלך?" שאלתי.

"מילות מפתח. באתר גוגל המודעה שלי מופיעה רק כשמישהו מבצע חיפוש בעזרת המילים הללו. באתרי התוכן המודעה שלי תופיע במידה ותוכן הדף באתר מתקשר אל מילות המפתח שרכשתי".

"ולפי הדוחות של גוגל, מה הייתה חלוקת המודעות בין אתרי החיפוש לאתרי התוכן?"

"כ-65% מהמודעות הופיעו באתרי התוכן".

"ואם תחסר את חלק החיוב בעבור אתרי התוכן, בכמה יקטן סך החיוב?"

יוסי פשפש בעותקי החיובים שלפניו והכריז "החיוב יקטן ב-40%".

"ובכמה יקטנו ההכנסות?" שאלתי.

"בערך ב-5%, כלומר ירידה של 40% בהוצאות הפרסום עדיין יביאו לי 95% מהכניסות" ענה יוסי בפליאה והמשיך "אני יכול לוותר בשלב זה על הפרסום באתרי התוכן, להקטין במידה ניכרת את החיובים ולשפר את יחס ההתמרה". ולאחר התמהמהות קצרה הוסיף "אבל זה לא מספיק, אני עדיין בהפסד כספי ואינני בטוח שהפרסום מצדיק את עצמו. מה עוד אפשר לשפר?"

התשובה לשאלה הזו תופיע בטור ההמשך שיתפרסם בקרוב באתר זה.

" target="_blank"> רון א אלכסנדרי Phd

www.hashita.org

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.15%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.