איך לייעל את הפרסום בגוגל

רון אלכסנדרי חושף כמה טיפים להקטנת ההוצאות על פרסום בגוגל, מבלי לפגוע בשורת ההכנסות
רון אלכסנדרי |

מילות השיר התנגנו באוזני ולא יכולתי לפענח אם זה קולה של יפה ירקוני או שושנה דמארי השר באוזני, ואם המילות אומרות "הכול עובר חביבי חבל על הדמעות" או שהן אומרות "הכול חוזר חביבי, חבל על הדמעות". כך או כך המילים היטיבו לתאר את המצב: למולי ישב יוסי ג. שסיפר לי בדמעות על החיוב הכבד שירד מכרטיס האשראי שלו בעקבות מודעת ה-Adwords הקטנה שהעלה לרשת בעזרתה של Google. כעת התברר לו כי החיוב היה גדול, אבל ההחזר היה זעום.

"יוסי", אמרתי והושטתי ממחטה לברנש המתייפח, "חשוב על הסכום ששילמת כדמי לימוד, ונלמד ביחד איך אפשר לשפר את התוצאות".

יוסי הנהן בראשו בספקנות, אבל התרצה להמשיך.

"מדוע", שאלתי אותו, "Google מקציבה רק 120 אותיות לכל מודעה?"

יוסי היסס קמעה: "כי הם רוצים להראות כמה שיותר מודעות בטור בפרסום".

"לא נכון", עניתי, "הסיבה להגבלה היא הזמן: בדיוק 2 שניות, זה הזמן שלוקח למתבונן להחליט אם להקליק על מודעה או לעבור הלאה. 120 אותיות זו מהירות הקריאה הממוצעת לשתי שניות. בשתי שניות אלה 120 האותיות משמשות כצופן ה-DNA המנחה את ציפיות המחפש למצוי בדפים הבאים".

"אבל זו בדיוק הבעיה" זעק יוסי, "הם הקליקו כל כך הרבה פעמים ולכן קיבלתי חיוב ענקי שכזה".

"ומה הייתה הכנסתך מהחיוב הענקי הזה?" שאלתי.

"בערך רבע מגודל החיוב" הוא השיב.

"ואיך היית מרגיש אילו ההכנסה הייתה פי עשרים וחמש מגודל החיוב?" המשכתי לשאול.

"הייתי חושב שהחיוב הגיוני".

"אז האם תסכים עמי שהבעיה אינה בגודל החיוב אלא בהפרש שבין ההכנסה לחיוב?"

ראשו של יוסי נד בהסכמה.

"מה יכולות להיות הסיבות שלמרות שקיבלת כניסות רבות ממודעות ה-ADWORDS הן לא הומרו למכירות?" שאלתי.

"ייתכן שתוכן המודעה שפרסמתי הקסים את המחפשים הלא נכונים, כלומר הוא דיבר לקהל הלא נכון - לא לאנשים שמחפשים את המוצר שלי. ייתכן גם שהמחפשים שהקליקו לא מצאו באתר את שהם חיפשו, או שהם מצאו את המוצר אבל לא השתכנעו שהמוצר באמת מתאים להם".

נראה היה שיוסי יצא כליל מגל הרחמים העצמיים וחזר לחושיו החדים.

"מה מבקר או קובע את קהל הנחשפים למודעה שלך?" שאלתי.

"מילות מפתח. באתר גוגל המודעה שלי מופיעה רק כשמישהו מבצע חיפוש בעזרת המילים הללו. באתרי התוכן המודעה שלי תופיע במידה ותוכן הדף באתר מתקשר אל מילות המפתח שרכשתי".

"ולפי הדוחות של גוגל, מה הייתה חלוקת המודעות בין אתרי החיפוש לאתרי התוכן?"

"כ-65% מהמודעות הופיעו באתרי התוכן".

"ואם תחסר את חלק החיוב בעבור אתרי התוכן, בכמה יקטן סך החיוב?"

יוסי פשפש בעותקי החיובים שלפניו והכריז "החיוב יקטן ב-40%".

"ובכמה יקטנו ההכנסות?" שאלתי.

"בערך ב-5%, כלומר ירידה של 40% בהוצאות הפרסום עדיין יביאו לי 95% מהכניסות" ענה יוסי בפליאה והמשיך "אני יכול לוותר בשלב זה על הפרסום באתרי התוכן, להקטין במידה ניכרת את החיובים ולשפר את יחס ההתמרה". ולאחר התמהמהות קצרה הוסיף "אבל זה לא מספיק, אני עדיין בהפסד כספי ואינני בטוח שהפרסום מצדיק את עצמו. מה עוד אפשר לשפר?"

התשובה לשאלה הזו תופיע בטור ההמשך שיתפרסם בקרוב באתר זה.

" target="_blank"> רון א אלכסנדרי Phd

www.hashita.org

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.