איך אומרים SALE ביידיש? קמפיין סוף שנת 2017 לחרדים
שלהי חודש דצמבר מביא איתו את הסיילים הכי חמים בכל הרשתות. זירת המכירות שכבר מזמן נמצאת גם ברשת האינטרנט מביאה את בשורת ההוזלות אלינו למחשב הפרטי או למכשיר החכם, גם אם אנחנו מעוניינים בכך וגם אם לא. אבל אם חשבתם שאת החברה החרדית הסיפור הזה של אירועי מכירות ומבצעים לקראת סוף השנה הלועזית עוקף, טעיתם.
אמנם זה עוד לא הגיע לישראל, אבל הצצה קטנה אל התפוח הגדול מראה לנו כי תרבות ה-SALE כלל לא פוסחת על החברה החרדית. חברת ההלבשה לגברים GB Clothing המתמחה ביצור קולקציה להלבשה חסידית, יוצאת מידי שנה בקמפיין מכירתי די אגרסיבי בתקופה זו של השנה, כאשר כל רשתות המכירות מפציעות עם מבצעי סוף השנה, וגם היא לא מוותרת על הזדמנות פז לרוקן את המדפים ולהיערך לקראת גל המכירות הגדול הבא שיגיע לפני חג הפסח.
במניפת המוצרים של ההלבשה החסידית נוכל למצוא מספר פריטים דומיננטיים, זה מתחלק להלבשה לאמצע השבוע והלבשה לשבתות וחגים. בימי החול לובש הגבר החרדי חליפה, בדרך כלל זו בת 3 חלקים - חליפה, מכנס ו-וסט. ישנן חליפות עם בטנה מלאה וישנן חליפות עם חצי בטנה, חליפות חצי בטנה הן בדרך כלל לימים החמים, ימי הקיץ. לשבתות וחגים ישנה את הקפוטה, אבל גם כאן יש קפוטה שתפורה מבד משי חלק, וכזו מבד פרחוני. גם כאן ישנם טרנדים, כמו האחרון של בדים ששזורים בהם חוטי כסף שנוצצים למרחקים, פעם זה היה בגד של אדמו"רים בלבד, היום גם האדם הפשוט, זה שרוצה להיות קצת יותר אופנתי, או זה שרוצה קצת יותר להיות, ילבש קפוטה פרחונית עם חוטי כסף שזורים בה. גם בחלק של הקפוטות נוכל למצוא את אלה עם הבטנה המלאה ואת אלה עם חצי בטנה, וישנו ליין שלם של קפוטות שהוא ללא בטנה בכלל – המתאימות לימות הקיץ הלוהטים.
והמחירים? המחירים נעים בין 300 דולר לחליפה ו-200 דולר לקפוטה, השוק הזה מוכר בשנה כ-100 אלף חליפות וקרוב -150 אלף קפוטות בשנה, כלומר שוק כלל לא קטן עליו מתחרים מספר יצרנים אמריקאים גדולים שמייצרים את מוצריהם בסין כמובן וגם בישראל, עליהם אפשר לצרף כמה יצרנים פחות גדולים שגם אצלם תמצאו את הטיקט "Made in China".
כאמור, לקראת סוף השנה האזרחית וכשחג החנוכה ברקע, יצאה חברת GB בקמפיין מבריק שמכריז על הסייל שלה, ואם חשבתם שהפרסום במגזר החרדי לא עבר גם הוא שינוי דרמטי, אז אתם מוזמנים לצפות בסרטונים הללו ולהבין עד כמה הדיגיטל עושה את דרכו בשקט ובבטחה אל תוככי המגזר החרדי.
מי שחתום על הקמפיין הזה הוא משרד הפרסום החרדי האמריקאי Media OTG המלווה פירמות אמריקאיות גדולות המעוניינות לפרסם לציבור החרדי המקומי. מנכ"ל המשרד אייזיק איידליס, מסביר כי הקמפיינים של GB כלל לא מוכוונים ללוח השנה הלועזי ולחג המולד וסוף השנה, אלא אקט מכירתי למגזר החרדי שמציע לו ביגוד חסידי – בסיילים לחורף ולקיץ.
סרטון הפרסומת של GB
קמפיין ל-GB
"מדובר באקט שיווקי פרופר שמגיע בתקופה שקטה יחסית מבחינת מכירות", אומר איידליס לכותב שורות אלה. "עוברים את מכירות ראש השנה וסוכות, יש לנו עוד כמה חודשים עד המכירות של פסח ומבחינתנו זו הזדמנות לתת דחיפה משמעותית למכירה".
הקמפיין הייחודי שעשיתם השנה חורג קצת מהפרסום המסורתי בפרינט, יש כאן פריצת דרך? אני שואל אל איידליס, שמנסה גם כאן לגלות טפח ולכסות טפחיים. לדבריו, "משרד הפרסום שלנו מחויב להביא ללקוחותיו קמפיינים יצירתיים. המדיה החרדית כבר לא נגמרת בפרינט, ישנן פלטפורמות נוספות לפרסום ואנחנו עושים קמפיין 360, נוגעים בכל הפלטפורמות הרלוונטיות. הלקוחות של GB בחלקם הגדול לקוחות צעירים וחשוב לנו להביא אותם לרשת החנויות. לקחנו שירים מאוד חמים ופופולאריים, יצרנו 3 סרטונים שיתאימו לטיקטים של ההוזלה והעלנו לאוויר את הסרטונים שהפו עד מהרה לוויראליים בצורה לא נורמלית. אחרי 5 ימים של קמפיין צפו בהם למעלה מ-70 אלף איש. חשוב לו להדגיש כי במקביל לקמפיין הוויראלי גם הפרסום המסורתי בפרינט לא נזנח בקמפיין הנוכחי".
- 1.שי 18/12/2017 11:57הגב לתגובה זוחשוב לנו לקרוא כתבות מסוג זה שפותחות לנו צוהר לעולם עסקי גדול המתנהל כאן ממש לידינו... כדאי שנלמד עליו מעט. תודה רבה על הכתבה!
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
