GB  Media OTG
צילום: סריקה
טור

איך אומרים SALE ביידיש? קמפיין סוף שנת 2017 לחרדים

בכל פינה אתם רואים את הסיילים האהובים לקראת סוף 2017, אבל גם אצל החרדים זו תקופה טובה לעשות שופינג, מסיבה אחרת לגמרי. פרשן הבית שלנו חיים קליגר מסביר
חיים קליגר | (1)
נושאים בכתבה GB Clothing

שלהי חודש דצמבר מביא איתו את הסיילים הכי חמים בכל הרשתות. זירת המכירות שכבר מזמן נמצאת גם ברשת האינטרנט מביאה את בשורת ההוזלות אלינו למחשב הפרטי או למכשיר החכם, גם אם אנחנו מעוניינים בכך וגם אם לא. אבל אם חשבתם שאת החברה החרדית הסיפור הזה של אירועי מכירות ומבצעים לקראת סוף השנה הלועזית עוקף, טעיתם.

 

אמנם זה עוד לא הגיע לישראל, אבל הצצה קטנה אל התפוח הגדול מראה לנו כי תרבות ה-SALE כלל לא פוסחת על החברה החרדית. חברת ההלבשה לגברים GB Clothing המתמחה ביצור קולקציה להלבשה חסידית, יוצאת מידי שנה בקמפיין מכירתי די אגרסיבי בתקופה זו של השנה, כאשר כל רשתות המכירות מפציעות עם מבצעי סוף השנה, וגם היא לא מוותרת על הזדמנות פז לרוקן את המדפים ולהיערך לקראת גל המכירות הגדול הבא שיגיע לפני חג הפסח.

 

במניפת המוצרים של ההלבשה החסידית נוכל למצוא מספר פריטים דומיננטיים, זה מתחלק להלבשה לאמצע השבוע והלבשה לשבתות וחגים. בימי החול לובש הגבר החרדי חליפה, בדרך כלל זו בת 3 חלקים - חליפה, מכנס ו-וסט. ישנן חליפות עם בטנה מלאה וישנן חליפות עם חצי בטנה, חליפות חצי בטנה הן בדרך כלל לימים החמים, ימי הקיץ. לשבתות וחגים ישנה את הקפוטה, אבל גם כאן יש קפוטה שתפורה מבד משי חלק, וכזו מבד פרחוני. גם כאן ישנם טרנדים, כמו האחרון של בדים ששזורים בהם חוטי כסף שנוצצים למרחקים, פעם זה היה בגד של אדמו"רים בלבד, היום גם האדם הפשוט, זה שרוצה להיות קצת יותר אופנתי, או זה שרוצה קצת יותר להיות, ילבש קפוטה פרחונית עם חוטי כסף שזורים בה. גם בחלק של הקפוטות נוכל למצוא את אלה עם הבטנה המלאה ואת אלה עם חצי בטנה, וישנו ליין שלם של קפוטות שהוא ללא בטנה בכלל – המתאימות לימות הקיץ הלוהטים.

 

והמחירים? המחירים נעים בין 300 דולר לחליפה ו-200 דולר לקפוטה, השוק הזה מוכר בשנה כ-100 אלף חליפות וקרוב -150 אלף קפוטות בשנה, כלומר שוק כלל לא קטן עליו מתחרים מספר יצרנים אמריקאים גדולים שמייצרים את מוצריהם בסין כמובן וגם בישראל, עליהם אפשר לצרף כמה יצרנים פחות גדולים שגם אצלם תמצאו את הטיקט "Made in China".

 

כאמור, לקראת סוף השנה האזרחית וכשחג החנוכה ברקע, יצאה חברת GB בקמפיין מבריק שמכריז על הסייל שלה, ואם חשבתם שהפרסום במגזר החרדי לא עבר גם הוא שינוי דרמטי, אז אתם מוזמנים לצפות בסרטונים הללו ולהבין עד כמה הדיגיטל עושה את דרכו בשקט ובבטחה אל תוככי המגזר החרדי.

 

מי שחתום על הקמפיין הזה הוא משרד הפרסום החרדי האמריקאי  Media OTG המלווה פירמות אמריקאיות גדולות המעוניינות לפרסם לציבור החרדי המקומי. מנכ"ל המשרד אייזיק איידליס, מסביר כי הקמפיינים של GB כלל לא מוכוונים ללוח השנה הלועזי ולחג המולד וסוף השנה, אלא אקט מכירתי למגזר החרדי שמציע לו ביגוד חסידי – בסיילים לחורף ולקיץ.

 

סרטון הפרסומת של GB

קמפיין ל-GB

"מדובר באקט שיווקי פרופר שמגיע בתקופה שקטה יחסית מבחינת מכירות", אומר איידליס לכותב שורות אלה. "עוברים את מכירות ראש השנה וסוכות, יש לנו עוד כמה חודשים עד המכירות של פסח ומבחינתנו זו הזדמנות לתת דחיפה משמעותית למכירה".

 

הקמפיין הייחודי שעשיתם השנה חורג קצת מהפרסום המסורתי בפרינט, יש כאן פריצת דרך? אני שואל אל איידליס, שמנסה גם כאן לגלות טפח ולכסות טפחיים. לדבריו, "משרד הפרסום שלנו מחויב להביא ללקוחותיו קמפיינים יצירתיים. המדיה החרדית כבר לא נגמרת בפרינט, ישנן פלטפורמות נוספות לפרסום ואנחנו עושים קמפיין 360, נוגעים בכל הפלטפורמות הרלוונטיות. הלקוחות של GB בחלקם הגדול לקוחות צעירים וחשוב לנו להביא אותם לרשת החנויות. לקחנו שירים מאוד חמים ופופולאריים, יצרנו 3 סרטונים שיתאימו לטיקטים של ההוזלה והעלנו לאוויר את הסרטונים שהפו עד מהרה לוויראליים בצורה לא נורמלית. אחרי 5 ימים של קמפיין צפו בהם למעלה מ-70 אלף איש. חשוב לו להדגיש כי במקביל לקמפיין הוויראלי גם הפרסום המסורתי בפרינט לא נזנח בקמפיין הנוכחי".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שי 18/12/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
    חשוב לנו לקרוא כתבות מסוג זה שפותחות לנו צוהר לעולם עסקי גדול המתנהל כאן ממש לידינו... כדאי שנלמד עליו מעט. תודה רבה על הכתבה!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.