איך אומרים SALE ביידיש? קמפיין סוף שנת 2017 לחרדים
שלהי חודש דצמבר מביא איתו את הסיילים הכי חמים בכל הרשתות. זירת המכירות שכבר מזמן נמצאת גם ברשת האינטרנט מביאה את בשורת ההוזלות אלינו למחשב הפרטי או למכשיר החכם, גם אם אנחנו מעוניינים בכך וגם אם לא. אבל אם חשבתם שאת החברה החרדית הסיפור הזה של אירועי מכירות ומבצעים לקראת סוף השנה הלועזית עוקף, טעיתם.
אמנם זה עוד לא הגיע לישראל, אבל הצצה קטנה אל התפוח הגדול מראה לנו כי תרבות ה-SALE כלל לא פוסחת על החברה החרדית. חברת ההלבשה לגברים GB Clothing המתמחה ביצור קולקציה להלבשה חסידית, יוצאת מידי שנה בקמפיין מכירתי די אגרסיבי בתקופה זו של השנה, כאשר כל רשתות המכירות מפציעות עם מבצעי סוף השנה, וגם היא לא מוותרת על הזדמנות פז לרוקן את המדפים ולהיערך לקראת גל המכירות הגדול הבא שיגיע לפני חג הפסח.
במניפת המוצרים של ההלבשה החסידית נוכל למצוא מספר פריטים דומיננטיים, זה מתחלק להלבשה לאמצע השבוע והלבשה לשבתות וחגים. בימי החול לובש הגבר החרדי חליפה, בדרך כלל זו בת 3 חלקים - חליפה, מכנס ו-וסט. ישנן חליפות עם בטנה מלאה וישנן חליפות עם חצי בטנה, חליפות חצי בטנה הן בדרך כלל לימים החמים, ימי הקיץ. לשבתות וחגים ישנה את הקפוטה, אבל גם כאן יש קפוטה שתפורה מבד משי חלק, וכזו מבד פרחוני. גם כאן ישנם טרנדים, כמו האחרון של בדים ששזורים בהם חוטי כסף שנוצצים למרחקים, פעם זה היה בגד של אדמו"רים בלבד, היום גם האדם הפשוט, זה שרוצה להיות קצת יותר אופנתי, או זה שרוצה קצת יותר להיות, ילבש קפוטה פרחונית עם חוטי כסף שזורים בה. גם בחלק של הקפוטות נוכל למצוא את אלה עם הבטנה המלאה ואת אלה עם חצי בטנה, וישנו ליין שלם של קפוטות שהוא ללא בטנה בכלל – המתאימות לימות הקיץ הלוהטים.
והמחירים? המחירים נעים בין 300 דולר לחליפה ו-200 דולר לקפוטה, השוק הזה מוכר בשנה כ-100 אלף חליפות וקרוב -150 אלף קפוטות בשנה, כלומר שוק כלל לא קטן עליו מתחרים מספר יצרנים אמריקאים גדולים שמייצרים את מוצריהם בסין כמובן וגם בישראל, עליהם אפשר לצרף כמה יצרנים פחות גדולים שגם אצלם תמצאו את הטיקט "Made in China".
כאמור, לקראת סוף השנה האזרחית וכשחג החנוכה ברקע, יצאה חברת GB בקמפיין מבריק שמכריז על הסייל שלה, ואם חשבתם שהפרסום במגזר החרדי לא עבר גם הוא שינוי דרמטי, אז אתם מוזמנים לצפות בסרטונים הללו ולהבין עד כמה הדיגיטל עושה את דרכו בשקט ובבטחה אל תוככי המגזר החרדי.
מי שחתום על הקמפיין הזה הוא משרד הפרסום החרדי האמריקאי Media OTG המלווה פירמות אמריקאיות גדולות המעוניינות לפרסם לציבור החרדי המקומי. מנכ"ל המשרד אייזיק איידליס, מסביר כי הקמפיינים של GB כלל לא מוכוונים ללוח השנה הלועזי ולחג המולד וסוף השנה, אלא אקט מכירתי למגזר החרדי שמציע לו ביגוד חסידי – בסיילים לחורף ולקיץ.
סרטון הפרסומת של GB
קמפיין ל-GB
"מדובר באקט שיווקי פרופר שמגיע בתקופה שקטה יחסית מבחינת מכירות", אומר איידליס לכותב שורות אלה. "עוברים את מכירות ראש השנה וסוכות, יש לנו עוד כמה חודשים עד המכירות של פסח ומבחינתנו זו הזדמנות לתת דחיפה משמעותית למכירה".
הקמפיין הייחודי שעשיתם השנה חורג קצת מהפרסום המסורתי בפרינט, יש כאן פריצת דרך? אני שואל אל איידליס, שמנסה גם כאן לגלות טפח ולכסות טפחיים. לדבריו, "משרד הפרסום שלנו מחויב להביא ללקוחותיו קמפיינים יצירתיים. המדיה החרדית כבר לא נגמרת בפרינט, ישנן פלטפורמות נוספות לפרסום ואנחנו עושים קמפיין 360, נוגעים בכל הפלטפורמות הרלוונטיות. הלקוחות של GB בחלקם הגדול לקוחות צעירים וחשוב לנו להביא אותם לרשת החנויות. לקחנו שירים מאוד חמים ופופולאריים, יצרנו 3 סרטונים שיתאימו לטיקטים של ההוזלה והעלנו לאוויר את הסרטונים שהפו עד מהרה לוויראליים בצורה לא נורמלית. אחרי 5 ימים של קמפיין צפו בהם למעלה מ-70 אלף איש. חשוב לו להדגיש כי במקביל לקמפיין הוויראלי גם הפרסום המסורתי בפרינט לא נזנח בקמפיין הנוכחי".
- 1.שי 18/12/2017 11:57הגב לתגובה זוחשוב לנו לקרוא כתבות מסוג זה שפותחות לנו צוהר לעולם עסקי גדול המתנהל כאן ממש לידינו... כדאי שנלמד עליו מעט. תודה רבה על הכתבה!
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
