TV

למנוע את המכה: סרטון ויצו נגד אלימות - חכם מרגיז ומדויק

הסרטון שעלה אתמול לאוויר כבר עומד על למעלה מ-400 אלף צפיות אורגניות לאחר ששותף על ידי עמודים פופולאריים כגון הצינור
משה בנימין | (2)

לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים שיצוין ב-25 בנובמבר הוציאה ויצו בשיתוף פעולה עם משרד הפרסום Grass Pink ואיש הקריאייטיב ארז רובינשטיין סרטון תחת הכותרת "למנוע את המכה". 

הסרטון שעלה אתמול לאוויר כבר עומד על למעלה מ-400 אלף צפיות אורגניות לאחר ששותף על ידי עמודים פופולאריים כגון הצינור. הזווית הייחודית של הסרטון מציגה אלימות במשפחה של גבר כנגד אשתו, כאשר ברגע שידו מונפת, המצלמה עוברת להילוך איטי שבמהלכו מצטרפות לסרטון נציגי הגורמים שאמורים לטפל בה לאחר מעשה כגון: דמות שוטר המסביר על מעצר לאחר שתקבל את המכה, שופט המתאר את העונש אותו צפוי בעלה לקבל ועובדת רווחה המזמינה אותה למקלט. בשורה התחתונה, הסרטון מבהיר לצופים את השורה התחתונה ממנה עולה כי גורמים אלו לא הצליחו לעצור את המכה מבעוד מועד. 

 

בדרך חכמה למדי הסרטון שמקפיא את רגע המכה ממחיש בפני הצופה את הדרמטיות של רגע המכה הקרבה ובאה וכן את אוזלת היד המרגיזה של רשויות הממשלה המציעות את עזרתן רק לאחר מעשה. הסרטון יוצא בביקורת גלויה נגד ממשלת ישראל על אוזלת היד בהפניית משאבים למניעת מקרה האלימות הבא באמצעות טיפול מונע. בויצו קוראים לממשלה להשקיע בהסברה ובמניעת אלימות במשפחה ולא רק בטיפול בתוצאותיה הקשות ובקורבנות. 

 

לדברי גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "מדינת ישראל משקיעה בטיפול באלימות כלפי נשים, אך יחד עם זאת מתעלמת מהאפשרויות העומדות בפניה בכדי למנוע אותה. תקציבי ענק מושקעים בטיפול בנשים המוכות ובהשמת גברים אלימים בבתי הכלא אבל אחוז מזערי מופנה להסברה ולמניעה. ביום שבו נוכל להתעסק במניעה ולא רק בטיפול - הוא היום בוא נוכל להציל את החברה מגורלה של מכת המדינה הזו. לצערנו, התפיסה הרווחת בחברה שלנו היא שטיפול באלימות הוא טיפול לאחר האירוע האלים- למעשה, המניעה היא החלק הקריטי בטיפול.  אפשר וצריך לעצור את המכה לפני שהיא מתרחשת".

קרדיטים:

משרד פרסום: Grass Pink

מנהל קריאיטיב ראשי: ארז רובינשטיין

יח"צ: חן דדוש - רוזנבאום תקשורת

ניהול לקוח: עדי אזולאי

ניהול תוכן: יעלי שוחט

הפקה: אורן מגידיש       

במאי בהתנדבות: יוני גבע

במאי פוסט, אפטר ועורך בהתנדבות: יובל מירון

צלם בהתנדבות: רמי קצב

עריכת סאונד בהתנדבות: רועי קופרמן

ציוד צילום והפקה במחיר עלות: ברודקאסט - רמי ובאגי

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמאלנים, לא תצליחו להפיל את הממשלה (ל"ת)
    ה 23/11/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עדי 22/11/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    גם השחקנים בהתנדבות. שחקן=מקצוע.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.