ויצו
צילום: יח"צ
TV

למנוע את המכה: סרטון ויצו נגד אלימות - חכם מרגיז ומדויק

הסרטון שעלה אתמול לאוויר כבר עומד על למעלה מ-400 אלף צפיות אורגניות לאחר ששותף על ידי עמודים פופולאריים כגון הצינור
משה בנימין | (2)

לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים שיצוין ב-25 בנובמבר הוציאה ויצו בשיתוף פעולה עם משרד הפרסום Grass Pink ואיש הקריאייטיב ארז רובינשטיין סרטון תחת הכותרת "למנוע את המכה". 

הסרטון שעלה אתמול לאוויר כבר עומד על למעלה מ-400 אלף צפיות אורגניות לאחר ששותף על ידי עמודים פופולאריים כגון הצינור. הזווית הייחודית של הסרטון מציגה אלימות במשפחה של גבר כנגד אשתו, כאשר ברגע שידו מונפת, המצלמה עוברת להילוך איטי שבמהלכו מצטרפות לסרטון נציגי הגורמים שאמורים לטפל בה לאחר מעשה כגון: דמות שוטר המסביר על מעצר לאחר שתקבל את המכה, שופט המתאר את העונש אותו צפוי בעלה לקבל ועובדת רווחה המזמינה אותה למקלט. בשורה התחתונה, הסרטון מבהיר לצופים את השורה התחתונה ממנה עולה כי גורמים אלו לא הצליחו לעצור את המכה מבעוד מועד. 

 

בדרך חכמה למדי הסרטון שמקפיא את רגע המכה ממחיש בפני הצופה את הדרמטיות של רגע המכה הקרבה ובאה וכן את אוזלת היד המרגיזה של רשויות הממשלה המציעות את עזרתן רק לאחר מעשה. הסרטון יוצא בביקורת גלויה נגד ממשלת ישראל על אוזלת היד בהפניית משאבים למניעת מקרה האלימות הבא באמצעות טיפול מונע. בויצו קוראים לממשלה להשקיע בהסברה ובמניעת אלימות במשפחה ולא רק בטיפול בתוצאותיה הקשות ובקורבנות. 

 

לדברי גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "מדינת ישראל משקיעה בטיפול באלימות כלפי נשים, אך יחד עם זאת מתעלמת מהאפשרויות העומדות בפניה בכדי למנוע אותה. תקציבי ענק מושקעים בטיפול בנשים המוכות ובהשמת גברים אלימים בבתי הכלא אבל אחוז מזערי מופנה להסברה ולמניעה. ביום שבו נוכל להתעסק במניעה ולא רק בטיפול - הוא היום בוא נוכל להציל את החברה מגורלה של מכת המדינה הזו. לצערנו, התפיסה הרווחת בחברה שלנו היא שטיפול באלימות הוא טיפול לאחר האירוע האלים- למעשה, המניעה היא החלק הקריטי בטיפול.  אפשר וצריך לעצור את המכה לפני שהיא מתרחשת".

קרדיטים:

משרד פרסום: Grass Pink

מנהל קריאיטיב ראשי: ארז רובינשטיין

יח"צ: חן דדוש - רוזנבאום תקשורת

ניהול לקוח: עדי אזולאי

ניהול תוכן: יעלי שוחט

הפקה: אורן מגידיש       

במאי בהתנדבות: יוני גבע

במאי פוסט, אפטר ועורך בהתנדבות: יובל מירון

צלם בהתנדבות: רמי קצב

עריכת סאונד בהתנדבות: רועי קופרמן

ציוד צילום והפקה במחיר עלות: ברודקאסט - רמי ובאגי

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שמאלנים, לא תצליחו להפיל את הממשלה (ל"ת)
    ה 23/11/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עדי 22/11/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    גם השחקנים בהתנדבות. שחקן=מקצוע.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.