דוד בן בסט רדיוס
צילום: צילום מסך: רדיוס

"חפירה" בדרך: הח"כים יגדילו זמן הפרסום בפריים של הרדיו?

זמן הקצאת הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות יחושב על פי בסיס רבעוני כולל של זמן תשדירי הפרסומת המותר ליום ולא על פי הגבלה יומית. התחנות יוכלו לנווט את הדקות בכל רבעון לפי בחירתן. ח"כ מיקי רוזנטל: "הצעת חוק מושחתת, חברי הליכוד מפחדים מדוד בן בסט"
משה בנימין |

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - זמן תשדירי פרסומת בשידורי רדיו) של חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר וחברים נוספים שהוצעה לאחרונה.

על פי ההצעה שהתקבלה ברוב של 55 מול 18 מתנגדים ותועבר לוועדת הכלכלה, זמן הקצאת הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות יחושב על פי בסיס רבעוני כולל של זמן תשדירי הפרסומת המותר ליום ולא על פי הגבלה יומית. המשמעות בפועל היא כי תחנות הרדיו לנצל את זמני הפרסום לפי רצונם ובהתאם לכמות הרבעונית המותרת וכך לדוגמא יווצר מצב שבתקופה מסוימת תחנות הרדיו יוצפו בפרסומות ללא הגבלה - באופן חוקי לחלוטין. 

בעבר תוקן החוק באופן שהסמיך את מועצת הרשות השניה להתיר הקצאה שונה של זמן תשדירי הפרסומת ביממה, ובלבד שהיקף תשדירי הפרסומת הכולל ביממה, יוותר ביחס זהה של חמישה עשר אחוזים מזמן השידור ביממה - כלומר 216 דקות ביממה. התיקון המוצע כעת יתיר לתחנות הרדיו לנווט ולנייד את דקות הפרסום שלהן שלא בתוך יממה בלבד אלא לפי הכמות המותרת - 15% מזמן השידור המלא בחישוב רבעוני.

לטענת התחנות בחינת מגבלת הפרסום על בסיס יממה בלבד, יצרה מצב שבו מנועות תחנות הרדיו האזורי מלשדר ביום נתון למעלה מהשיעור המירבי הקבוע ליממה, בעוד שבתקופות שפל בענף הפרסום, תקופות שלאחר חגים, או אירועים מיוחדים, לא מתאפשר להן להגיע לשיעור המירבי המותר של זמן הפרסום המירבי, עקב חוסר ביקוש. כתוצאה מכך, לא מתאפשר לתחנות הרדיו האזורי למצות את זמן השידור של תשדירי הפרסומת, ובמבחן רבעוני, הן משדרות זמן פרסומת בהיקף מופחת בהרבה מהמותר בחוק, תוך פגיעה בזכות הקניין והעיסוק שלהם.

לדברי ח"כ זוהר: "יוצאים מצבים חוזרים ונשנים שיש תקופות מסוימות כמו החגים שמונעות מהרדיו להגיע למכסת הפרסום. כולנו יודעים שמצב הרדיו לא מי יודע מה וההצעה הזו נועדה לעזור לתחנות הרדיו למצות את מכסת הפרסום ולסייע להן לשרוד".

מנגד, יש מי שטוענים בכנסת כי החוק המקודם על ידי דוד בן בסט בעליהן של 3 תחנות רדיו אזוריות: לב המדינה, רדיוס ופירוויה, זוכה ליחס מועדף מכיוון שבן בסט מקושר לחברי מפלגת הליכוד. לדברי ח"כ מיקי רוזנטל ממפלגת המחנה הציוני: "זו הצעת חוק מושחתת. רוב בעלי הרדיו האזורי במדינה הם חברים במרכז הליכוד וזו ההצעה החמישית בעשור האחרון שדוד בן בסט מקדם על הגב שלכם (חברי הליכוד, מ"ב) כי אתם מפחדים ממנו. אין כאן טובת המאזינים ולא טובת התחרות זה הכל קשקוש. אתם רק דואגים להיבחר עוד פעם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.