דוד בן בסט רדיוס
צילום: צילום מסך: רדיוס

"חפירה" בדרך: הח"כים יגדילו זמן הפרסום בפריים של הרדיו?

זמן הקצאת הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות יחושב על פי בסיס רבעוני כולל של זמן תשדירי הפרסומת המותר ליום ולא על פי הגבלה יומית. התחנות יוכלו לנווט את הדקות בכל רבעון לפי בחירתן. ח"כ מיקי רוזנטל: "הצעת חוק מושחתת, חברי הליכוד מפחדים מדוד בן בסט"
משה בנימין |

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון - זמן תשדירי פרסומת בשידורי רדיו) של חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר וחברים נוספים שהוצעה לאחרונה.

על פי ההצעה שהתקבלה ברוב של 55 מול 18 מתנגדים ותועבר לוועדת הכלכלה, זמן הקצאת הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות יחושב על פי בסיס רבעוני כולל של זמן תשדירי הפרסומת המותר ליום ולא על פי הגבלה יומית. המשמעות בפועל היא כי תחנות הרדיו לנצל את זמני הפרסום לפי רצונם ובהתאם לכמות הרבעונית המותרת וכך לדוגמא יווצר מצב שבתקופה מסוימת תחנות הרדיו יוצפו בפרסומות ללא הגבלה - באופן חוקי לחלוטין. 

בעבר תוקן החוק באופן שהסמיך את מועצת הרשות השניה להתיר הקצאה שונה של זמן תשדירי הפרסומת ביממה, ובלבד שהיקף תשדירי הפרסומת הכולל ביממה, יוותר ביחס זהה של חמישה עשר אחוזים מזמן השידור ביממה - כלומר 216 דקות ביממה. התיקון המוצע כעת יתיר לתחנות הרדיו לנווט ולנייד את דקות הפרסום שלהן שלא בתוך יממה בלבד אלא לפי הכמות המותרת - 15% מזמן השידור המלא בחישוב רבעוני.

לטענת התחנות בחינת מגבלת הפרסום על בסיס יממה בלבד, יצרה מצב שבו מנועות תחנות הרדיו האזורי מלשדר ביום נתון למעלה מהשיעור המירבי הקבוע ליממה, בעוד שבתקופות שפל בענף הפרסום, תקופות שלאחר חגים, או אירועים מיוחדים, לא מתאפשר להן להגיע לשיעור המירבי המותר של זמן הפרסום המירבי, עקב חוסר ביקוש. כתוצאה מכך, לא מתאפשר לתחנות הרדיו האזורי למצות את זמן השידור של תשדירי הפרסומת, ובמבחן רבעוני, הן משדרות זמן פרסומת בהיקף מופחת בהרבה מהמותר בחוק, תוך פגיעה בזכות הקניין והעיסוק שלהם.

לדברי ח"כ זוהר: "יוצאים מצבים חוזרים ונשנים שיש תקופות מסוימות כמו החגים שמונעות מהרדיו להגיע למכסת הפרסום. כולנו יודעים שמצב הרדיו לא מי יודע מה וההצעה הזו נועדה לעזור לתחנות הרדיו למצות את מכסת הפרסום ולסייע להן לשרוד".

מנגד, יש מי שטוענים בכנסת כי החוק המקודם על ידי דוד בן בסט בעליהן של 3 תחנות רדיו אזוריות: לב המדינה, רדיוס ופירוויה, זוכה ליחס מועדף מכיוון שבן בסט מקושר לחברי מפלגת הליכוד. לדברי ח"כ מיקי רוזנטל ממפלגת המחנה הציוני: "זו הצעת חוק מושחתת. רוב בעלי הרדיו האזורי במדינה הם חברים במרכז הליכוד וזו ההצעה החמישית בעשור האחרון שדוד בן בסט מקדם על הגב שלכם (חברי הליכוד, מ"ב) כי אתם מפחדים ממנו. אין כאן טובת המאזינים ולא טובת התחרות זה הכל קשקוש. אתם רק דואגים להיבחר עוד פעם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.