חיים קליגר
צילום: יח"צ
טור

המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע 'תקרא תצליח' למגזר החרדי

הטור החמישי במדור 'א גרויסע מציאה' של חיים קליגר, לא מתעלם מהמהלך השיווקי של הפועלים יחד עם רשת הספרים 'אור החיים', שמוכר 100 אלף ספרים בחודש הזה

חיים קליגר |

חג החנוכה החל ואיתו מנהגי החג, הדלקת הנרות, הסופגניות הטעימות והילדים שדורשים את שלהם - דמי חנוכה! תארו לעצמכם שמולכם עומדת שיירה של 10 ילדים שדורשת את הנתח שלה.

 

בבנק הפועלים לא רק חשבו על כך, אלא גם הבינו איך ניתן למנף זאת. כדי להבין את הפעילות התדמיתית שעשו בבנק, חשוב להכיר קצת את המגזר החרדי. אתם זוכרים שקראו לנו "עם הספר"? תחום הספרים במגזר החרדי פורח מאד בשנים האחרונות. לא תמצאו בבית חרדי ספרים שאינם של סופר או סופרת חרדיים. התכנים רחבים מאוד - החל מקומיקס, ספרות על גדולי הדורות הקודמים, סיפורי צדיקים, מתח ועלילה, וספרות קלאסית. גם בתחום הספרים יש חותמת כשרות שנקראת "משמרת הקודש והחינוך". ספרים רבים שמקבלים את חותמת הכשרות, זוכים ל"אישור כניסה", לעוד אחוז מסוים של בתים שדואגים שאת מפתן דלתם לא יחצה ספר נתון חותמת.

 

וכעת נחזור לחנוכה ולפעילות של בנק הפועלים. מידי שנה כבר 6 שנים מקיים הבנק פעילות שיווקית מעניינת בחודש החג תחת הכותרת "תקרא תצליח". במסגרת הפעילות מאפשר הבנק ללקוחות כל הבנקים לרכוש ספרים ברשת הספרים אור החיים בהנחה גדולה ועם תג מחיר סופי של 10 שקלים בלבד. למי שאינו מכיר, 'אור חיים' היא אחת מרשתות הספרים הגדולה במגזר החרדי ומחזיקה יותר מ-20 חנויות בכל הריכוזים החרדיים בארץ. הרשת הכניסה סטנדרטיים אחרים בכל הקשור לחנויות הספרים במגזר הן מבחינת נראות, מיתוג, רמת שירות, המרחבים שיש ללקוח בחנות וסידור המדפים.

 

המבצע עצמו ממותג על ידי בנק הפועלים, וזה כולל לוגו ייחודי שנקרא "תקרא תצליח" ולוגו מיוחד למחיר הספר "ספר ב-10", מה שיוצר לדעתי רצינות כלפי הלקוח החרדי, שחש שמדובר במהלך שלוקח אותו בחשבון.

 

ההנחה שבמבצע של בנק הפועלים היא מאד משמעותית ואטרקטיבית עבור חובבי הספרים, שנאלצים ביום-יום להוציא סכומים הגבוהים פי חמישה עד שבעה יותר עבור ספר. למשפחה עם מספר רב של ילדים, מדובר במבצע שיכול להביא לחיסכון ענק להורים.

 

בטרם כתבתי את הטור השבוע פניתי ליעקב ביבלה, הבעלים של 'אור החיים' כדי לשמוע ממנו מעט על השת"פ הזה. ביבלה הסביר כי המבצע כולל ספרים חדשים ולא פגועים, ולא כאלה שכבר ירדו ממדפי החנות. לדבריו, מדובר בספרים עדכניים ואיכותיים – ובמסגרת שיתוף הפעולה בין הרשת לבין הבנק, נרתמים גם המולי"ם והסופרים שמבינים כי עבורם מדובר מצד אחד בהזדמנות פז להזיז כמות מטורפת של ספרים, אך מאידך – מדובר אף בצדקה, כאשר מו"לים עושים זאת כדי להיטיב לקהל הקונים.

 

מחיר 10 השקלים לא מותיר לאף אחד מכל שרשרת ההוצאה לאור והמכירה נתח של רווח. גם הרשת עצמה, אומר ביבלה, לא מרוויחה במבצע כזה. נכון שיש תנועה אדירה בחנויות, נכון שבנק הפועלים מעלה קמפיין גדול יחסית במדיה החרדית, הלקוחות גם מתחברים למותג "אור החיים", אבל בסופו של יום מדובר במהלך שכולם פועלים בו לטובת הציבור. רק לסבר את האוזן - בקמפיין כזה נמכרים מעל 100 אלף ספרים במשך חודש ימים, והמרוויח הגדול ביותר הזה הוא הצרכן.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אז נכון שכולנו מבינים בסופו של יום מה מטרת הבנק, אבל אפשר לעשות ואפשר לעשות, ובמקרה הזה מדובר על מהלך מכובד, שכולם מרוויחים ממנו, בטח הלקוח.

 

חיים קליגר הוא מנכ"ל משרד 'חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית', איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל 20 שנה בתחום. הארות והערות יתקבלו בברכה במייל [email protected] 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.