המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע 'תקרא תצליח' למגזר החרדי
הטור החמישי במדור 'א גרויסע מציאה' של חיים קליגר, לא מתעלם מהמהלך השיווקי של הפועלים יחד עם רשת הספרים 'אור החיים', שמוכר 100 אלף ספרים בחודש הזה
חג החנוכה החל ואיתו מנהגי החג, הדלקת הנרות, הסופגניות הטעימות והילדים שדורשים את שלהם - דמי חנוכה! תארו לעצמכם שמולכם עומדת שיירה של 10 ילדים שדורשת את הנתח שלה.
בבנק הפועלים לא רק חשבו על כך, אלא גם הבינו איך ניתן למנף זאת. כדי להבין את הפעילות התדמיתית שעשו בבנק, חשוב להכיר קצת את המגזר החרדי. אתם זוכרים שקראו לנו "עם הספר"? תחום הספרים במגזר החרדי פורח מאד בשנים האחרונות. לא תמצאו בבית חרדי ספרים שאינם של סופר או סופרת חרדיים. התכנים רחבים מאוד - החל מקומיקס, ספרות על גדולי הדורות הקודמים, סיפורי צדיקים, מתח ועלילה, וספרות קלאסית. גם בתחום הספרים יש חותמת כשרות שנקראת "משמרת הקודש והחינוך". ספרים רבים שמקבלים את חותמת הכשרות, זוכים ל"אישור כניסה", לעוד אחוז מסוים של בתים שדואגים שאת מפתן דלתם לא יחצה ספר נתון חותמת.
וכעת נחזור לחנוכה ולפעילות של בנק הפועלים. מידי שנה כבר 6 שנים מקיים הבנק פעילות שיווקית מעניינת בחודש החג תחת הכותרת "תקרא תצליח". במסגרת הפעילות מאפשר הבנק ללקוחות כל הבנקים לרכוש ספרים ברשת הספרים אור החיים בהנחה גדולה ועם תג מחיר סופי של 10 שקלים בלבד. למי שאינו מכיר, 'אור חיים' היא אחת מרשתות הספרים הגדולה במגזר החרדי ומחזיקה יותר מ-20 חנויות בכל הריכוזים החרדיים בארץ. הרשת הכניסה סטנדרטיים אחרים בכל הקשור לחנויות הספרים במגזר הן מבחינת נראות, מיתוג, רמת שירות, המרחבים שיש ללקוח בחנות וסידור המדפים.
המבצע עצמו ממותג על ידי בנק הפועלים, וזה כולל לוגו ייחודי שנקרא "תקרא תצליח" ולוגו מיוחד למחיר הספר "ספר ב-10", מה שיוצר לדעתי רצינות כלפי הלקוח החרדי, שחש שמדובר במהלך שלוקח אותו בחשבון.
ההנחה שבמבצע של בנק הפועלים היא מאד משמעותית ואטרקטיבית עבור חובבי הספרים, שנאלצים ביום-יום להוציא סכומים הגבוהים פי חמישה עד שבעה יותר עבור ספר. למשפחה עם מספר רב של ילדים, מדובר במבצע שיכול להביא לחיסכון ענק להורים.
בטרם כתבתי את הטור השבוע פניתי ליעקב ביבלה, הבעלים של 'אור החיים' כדי לשמוע ממנו מעט על השת"פ הזה. ביבלה הסביר כי המבצע כולל ספרים חדשים ולא פגועים, ולא כאלה שכבר ירדו ממדפי החנות. לדבריו, מדובר בספרים עדכניים ואיכותיים – ובמסגרת שיתוף הפעולה בין הרשת לבין הבנק, נרתמים גם המולי"ם והסופרים שמבינים כי עבורם מדובר מצד אחד בהזדמנות פז להזיז כמות מטורפת של ספרים, אך מאידך – מדובר אף בצדקה, כאשר מו"לים עושים זאת כדי להיטיב לקהל הקונים.
מחיר 10 השקלים לא מותיר לאף אחד מכל שרשרת ההוצאה לאור והמכירה נתח של רווח. גם הרשת עצמה, אומר ביבלה, לא מרוויחה במבצע כזה. נכון שיש תנועה אדירה בחנויות, נכון שבנק הפועלים מעלה קמפיין גדול יחסית במדיה החרדית, הלקוחות גם מתחברים למותג "אור החיים", אבל בסופו של יום מדובר במהלך שכולם פועלים בו לטובת הציבור. רק לסבר את האוזן - בקמפיין כזה נמכרים מעל 100 אלף ספרים במשך חודש ימים, והמרוויח הגדול ביותר הזה הוא הצרכן.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
אז נכון שכולנו מבינים בסופו של יום מה מטרת הבנק, אבל אפשר לעשות ואפשר לעשות, ובמקרה הזה מדובר על מהלך מכובד, שכולם מרוויחים ממנו, בטח הלקוח.
חיים קליגר הוא מנכ"ל משרד 'חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית', איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל 20 שנה בתחום. הארות והערות יתקבלו בברכה במייל [email protected]
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
