
ככה מסכמים שנה עם אלצהיימר: צפו בגרסה ש"חטפה" את הסיכום של יוטיוב
כמדי שנה גוגל מפרסמת את סרטון ה-Zeitgeist (ציטגיסט) שלה, מונח מגרמנית המציין את "רוח הזמן" ומסכם את כל אירועי השנה החולפת, על בסיס החיפושים במנוע גוגל מסביב לעולם, לפיהם ניתן לאפיין את האווירה החברתית ותמונת המצב בעולם. עמותת האלצהיימר ההולנדית יצרה גרסה משלה לסרטון ה-Zeitgeist בדרך שתמחיש לצופים כיצד נראה העולם מבעד לעיניו של חולה אלצהיימר.
הסרטון בנוי כמו הסרטון המקורי של גוגל אך האירועים המוצגים בו לקוחים כולם משנים קודמות. הוא נפתח למשל עם חתונת הנסיך הבריטי וויליאם וקייט מידלטון, ממשיך להוריקן קטרינה מ-2005, מותם של סטיב ג'ובס, איימי ווינהאוס והית' לדג'ר, זכיית השיקגו בולס בטבעת האליפות ועוד. כל זאת במטרה להראות לגולשים כיצד בליל הזכרונות המנותק נראה במוחו של חולה האלצהיימר. הוא נחתם במשפט: "אתם חווים עכשיו מה זה אומר להיות חולה באלצהיימר".
סיכום 2014 בגרסת האלצהיימר
העמותה ההולנדית השכילה לעשות ו"חטפה" מגוגל את ההאשטאג #yearinsearch והצליחה לבלב לא מעט אנשים בעולם.
הגרסה המקורית של גוגל