דעה

בלי חוגי בית: המרוץ לרשויות המקומיות צריך לעבור לווידאו

למה רק סרט וידאו יכול לעזור לכם לכבוש את ראשות העיר ב-2013? אסף חמץ מציג את 6 הסיבות, וכיצד 'תכנית ההרגעה' של נפתלי בנט קשורה לעניין
אסף חמץ | (3)

סרט וידאו הוא הכלי השיווקי האפקטיבי ביותר. הוא המהות של כל מותג, הבסיס של כל קמפיין גדול. כשמדובר בקמפיינים פוליטיים, קמפיין מבוסס וידאו טוב מחדיר את האני מאמין של המתמודד לתוך הסלון הפרטי של בוחריו ונע באופן ויראלי כאש בשדה קוצים.

סרטים ויראליים דוגמת Obama girl ו-Please don't vote , שמו למעשה את המתמודד האמריקאי השחור הראשון על כס הנשיאות. אך לא רק מעבר לים, גם אצלנו סרטון תכנית ההרגעה של בנט הרגיע את הבוחר הדתי והמסורתי המתון והוביל להישג הגדול ביותר של תנועת המפד"ל לאורך כל חייה.

עד היום, הדברים נעצרו כשזה הגיע לבחירות המקומיות מהסיבות הברורות: חוסר בתקציבי ענק להפקות, חוסר היכולת לטרגט את קהל היעד והפניית מרבית המשאבים לפרינט.

אבל זה היה כאמור בעבר. היום כשהטכנולוגיה השתכללה ומחירי ההפקות ירדו, גוגל והרשתות חברתיות מאפשרות לך לטרגט עד רמת האדם הבודד וימיו היפים של הפרינט מאחוריו - אין סיבה שמתמודדים לא יהנו מהכלי השיווקי האפקטיבי ביותר הלא הוא - סרט וידאו.

לצורך כך, לפניכם 6 הסיבות: למה רק סרט וידאו יכול לעזור לכם לכבוש את ראשות העיר ב-2013, בלי להזכיר פעם אחת שתמונה שווה, אתם יודעים בדיוק כמה מילים.

1. בכמה חוגי בית אתה כבר יכול להיות? סרט וידאו יעביר בצורה פשוטה, עניינית ומשכנעת את המסר שלך בלי להיות נוכח במקום. במילים פשוטות הוא יעבוד עבורך.

2. מנהל עמוד פייסבוק? מחקרים מוכיחים שהסיכוי להקלקה על סרט בפייסבוק גדול במאות אחוזים על פני כל מדיה אחרת (תמונה/טקסט). לא בכדי פייסבוק מקדם סרטי וידאו ב-feed הרבה יותר מכל דבר סוג מדיה אחרת.

3. תתקדם, פלאיירים בקניון זה כל כך 80's. לא חבל לשלוח את המתנדבים שלך למרכז העיר בחום הזה חמושים בפלאיירים ודפי החתמה? שלח להם סרט וידאו הם כבר ידאגו להעביר אותו לרשימות התפוצה שלהם ברשתות החברתיות ומבלי ששמת לב הפכת לתופעה ויראלית מקומית.

4. מפרסם בפייסבוק? סרט וידאו מגדיל את הסיכוי להקלקה של אחד מהבוחרים הפוטנציאליים שלך

5. מפרסם בפרינט? שימוש נכון ב-QR לסרט שלך מהווה התחלה נפלאה לדו שיח בינך ובין הבוחר.

6. תעיר אותנו - הבעיה העיקרית של הבחירות המקומיות בניגוד לבחירות הארציות היא שבמרבית המקרים התושבים לא ממש מבינים למה זה צריך לעניין אותם הרי לא מדובר בנושאים הרי גורל דוגמת מלחמה ושלום. רק סרט או פגישה של פנים מול פנים יכול להסביר להם למה הבחירות הקרובות כל כך חשובות.

לדוגמה סרטון שהופק לתנועת 'עיר לכולנו' במסגרת הבחירות האחרונות לעיריית תל אביב והוביל לאחת מערכות הבחירות המתוחות והערניות שידעה העיר ויש אף שיגידו שימש קדימון לקיץ 2011.

הכותב הוא מנהל התוכן ב'Nanook מדברים וידאו'. בית תוכן להפקה והפצת סרטים ברשת

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    (ל"ת)
    אסף גרוע 25/07/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טלי 24/07/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    אני מסכימה איתך לגמרי
  • 1.
    חנין 24/07/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
    עובדתית זה מגניב לאללה, אבל הסרטים הויראלים המעולים של ארץ חדשה לא עזרה להם
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.