שר הספורט: קבוצות יוכלו לקבל תרומות של עד 9 מיליון שקל
שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע כי נבחנת האפשרות שקבוצות ספורט יוכלו לקבל כספי תרומות בגובה של עד 9 מיליון שקל, אשר יוכרו כתרומה לצורכי מס. הדברים, עשויים לסייע לקבוצות ספורט לגייס תרומות לפעילותן השוטפת.
במהלך כנס העמותות של לשכת רואי החשבון אשר מתקיים היום בכפר המכביה אמר זוהר, ״אנו בוחנים בימים אלה אפשרות שמספר קבוצות הספורט ועמותות שונות יוכלו לקבל מתורם יחיד תרומה של עד 9 מיליון שקלים בשנה עם סעיף 46 מאושר לכל עמותה ועמותה, וכך נשנה את המצב הנוכחי בו תורמים שמבקשים לתרום סכומים משמעותיים לא יכולים לעשות זאת ולקבל הכרה במס. זאת תהיה בשורה אדירה וישנה את עולם הספורט והעמותות״.
״העולם הכלכלי בישראל הוא עולם מורכב. עולם המלכרים והעמותות הוא חשוב מאוד במבנה הזה, הוא מייצג את החלק החשוב ביותר בחברה הישראלית - החלק של הנתינה, האכפתיות, לעשות לטובת המדינה ללא מטרת רווח. בעולם הספורט אנחנו מתקצבים עמותות ב-450 מיליון שקל. בתרבות ב-900 מיליון שקל. הספורט הישראלי סובל בעיקר ממחסור תקציבי. קשה לגייס אנשים ששמים את כספם וזמנם בספורט. הרבה מאוד גופי ספורט הפכו להיות חברות. יש פער מקשה מאוד בגלל סעיף 46 ומגבלת התרומה פר אדם, במקום פר עמותה. רוב הקבוצות מנוהלות על ידי עמותות. בימים אלה ממש נכנסנו לבחינה שעמותות ספורט יוכלו לקבל סעיף 46 ויוכלו לקבל תרומות של עד 9 מיליון שקל מתורם בשנה שיוכל לתרום סכום משמעותי לקבוצות ועמותות שונות ולא יוגבל בתרומה רק לפי סכום התרומה, וברגע שזה יהפוך להוצאה מוכרת ויאפשר לו לתרום לעמותות וקבוצות שונות. תורם יוכל לתרום לכמה קבוצות או עמותות שונות, סכומים ניכרים יותר ולקבל הכרה במס. זאת בשורה אדירה שתשנה את עולם הספורט והעמותות".
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
.jpg)