שוק הדיור: בכמה נמכרה דירת 80 מ"ר בשכונת רמת יצחק בר"ג?
דירה דומה במודיעין הושכרה ב-4,500 שקל; Bizportal ליקט את עסקאות הנדל"ן הבולטות בשבוע החולף
העסקאות כפי שנמסרו על ידי משרדי התיווך והמכירות הבולטים, הנה הרשימה:
יד שנייה:
רמת גן
דירת 3.5 חדרים ברחוב חברון, 80 מ"ר, קומה 3 מתוך 5, מעלית, חניה, נמכרה ב-1.850,000 שקל.
רי/מקס 100%
גבעתיים
דירת 5 חדרים ברחוב סירקין, 102 מ"ר, קומה 8 מתוך 9, מעלית, חנייה, נמכרה ב-2,665,000 שקל.
רי/מקס 100%
שדרות
דירת 4 חדרים ברחוב הרב עובדיה, 100 מ"ר+ מרפסת 14 מ"ר, קומה 3 מתוך 8, חנייה, מעלית, מחסן, נמכרה ב-1,130,000 שקל.
רי/מקס שלי
באר שבע
בית פרטי 6 חדרים ברחוב יעקב אבינו, 110 מ"ר, חניה, נמכר ב-1,300,000 שקל.
דירת 3 חדרים ברחוב פרופסור יוסף שטרן, 93 מ"ר, קומה 3 מתוך 5, מעלית, חניה, נמכרה ב-1,050,000 שקל.
דירת 3.5 חדרים ברחוב מבצע ברוש, 107 מ"ר, קומה 7 מתוך 8, מעלית, חניה, נמכרה ב-920,000 שקל.
רי/מקס פלוס
כפר סבא
דופלקס 6 חדרים ברחוב נחליאלי, כפר סבא, 138 מ"ר+ מרפסת 15 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-1,980,000 שקל.
רי/מקס One
קרית מוצקין
דירת גן 5 חדרים ברחוב עוזי חיטמן, 120 מ"ר בנוי+ 100 מ"ר גינה, קומת קרקע מתוך 5, 2 חניות , מעלית, נמכרה ב-1,740,000 שקל.
רי/מקס FAMILY
חולון
בית פרטי קרקע 2.5 חדרים ברחוב שמריהו לווין, חולון, 85 מ"ר בנוי+ 15 מ"ר חצר קדמית, 13 מ"ר חצר אחורית, ללא חנייה, נמכר ב-1,460,000 שקל.
רי/מקס אבניו
ירושלים
דירת 3.5 חדרים ברחוב בוליביה, 70 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-1,495,000 שקל.
רי/מקס חזון
נתניה
דירת 4 חדרים ברחוב שרת, 90 מ"ר + 5.5 מ"ר מרפסת שמש, קומה 4 מתוך 9, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-1.63 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
גני אביב
דירת גן 2.5 חדרים ברחוב אדמונית, 54 מ"ר + 100 מ"ר גינה, קומה 0 מתוך 4, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-1.1 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
השכרה:
נתניה
דירת 5 חדרים ברחוב בלפור, 128 מ"ר + 13 מ"ר מרפסת שמש, קומה 1 מתוך 3, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-5,400 שקל בחודש.
דירת 4 חדרים ברחוב ברודצקי, 110 מ"ר, קומה 6 מתוך 7, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-4,300 שקל בחודש.
דירת 4 חדרים ברחוב ז'בוטינסקי, 110 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-4,000 שקל בחודש.
אנגלו סכסון
מודיעין
דירת 4 חדרים ברחוב חטיבת גבעתי, 115 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת, קומה 2 מתוך 2, ללא מעלית ועם חניה ומחסן, הושכרה ב-5,000 שקל בחודש.
דירת 3 חדרים ברחוב חרצית, 80 מ"ר, קומה 2 מתוך 5, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-4,500 שקל בחודש.
- 2.אורי 21/04/2018 14:57הגב לתגובה זואין שום דירה בחברון רמת גן שהנמכרה במחיר הזה המידע הזה מגיע ממשרדי תווך אוי כמה שזה לא רציני
- 1.אבי 20/04/2018 12:03הגב לתגובה זודירה מעל מליון שח מטורף
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
