בנק אוף אמריקה: פאלו אלטו עם אפסייד של 3% בלבד
חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס פאלו אלטו תפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון לשנת 2025 ביום רביעי הקרוב, כאשר בבנק אוף אמריקה צופים תוצאות חזקות אך משאירים את ההמלצה על "ניטרלי" עם מחיר יעד של 400 דולר.
האנליסטים מעריכים כי ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) מפתרונות האבטחה מהדור הבא (NGS) יצמחו ב-35% בהשוואה לרבעון המקביל, וכי הזמנות חומות האש מראות סימני התאוששות. עם זאת, הבנק מציין כי שולי תזרים המזומנים החופשי צפויים להיות מוגבלים, במיוחד לאור תוכניות ההנהלה להגביל את מימון הספקים. בנוסף, מגזר הממשל הפדרלי האמריקאי עלול להוות משקולת, אם כי ההשפעה צפויה להיות מוגבלת.
בתחום חומות האש, הבנק צופה הכנסות חלשות ברבעון הראשון והשני עם צמיחה של 0-1% בלבד. עם זאת, סביבת ההזמנות משתפרת והפעילות צפויה להתאושש ברבעונים הבאים. המעבר לפתרונות Firewall-as-a-Service ו-Virtual Firewalls, שצומחים ב-30-40% בשנה, תומך בצמיחת מגזר ה-NGS. פאלו אלטו מחזיקה בנתח שוק כפול בשווקים אלה בהשוואה לחלקה בחומות אש מסורתיות.
לפי הבנק, תוצאות סיסקו האחרונות מצביעות על זהירות בנוגע למגזר הממשל הפדרלי, אך צפויה התאוששות בתחום זה עם התרחבות תוכנית Thunderdome ל-60 אתרים בשנת הכספים 2024.
- "משבר אשראי עלול לגרור גל מכירות כפוי בוול סטריט"
- בנקים ספרדיים, חברות נדל"ן הולנדיות, חברות אנרגיה נורווגיות - אלה ההשקעות שיספקו לכם תשואה עודפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית פאלו אלטו נסחרת במכפיל רווח של 57 על תחזיות 2025, רמת תמחור גבוהה שמגבילה את פוטנציאל העלייה לפי הבנק. מכפיל ה-EV/FCF של 34 מוטה כלפי מטה בשל תשלומים מראש על חוזים רב-שנתיים. למרות הערכה חיובית ליסודות החברה, רמות התמחור הגבוהות מובילות את בנק אוף אמריקה להישאר עם המלצת "ניטרלי", כאשר מחיר היעד של 400 דולר משקף פוטנציאל עלייה של 3.4% בלבד ממחיר המניה הנוכחי של 387 דולר.
התחזיות של פאלו אלטו לשוק הסייבר
החברה, המפתחת פתרונות אבטחה לכל האפליקציות, המשתמשים והמכשירים, פרסמה לאחרונה תחזיות לשוק הסייבר. אחת התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו היא שתשתיות הסייבר יתמקדו בפלטפורמת אבטחת מידע מאוחדת אחת, שתייעל משאבים, תשפר את הנראות ובסופו של דבר תקדים את התוקפים.
החברה צופה גם התקדמות במערכות System on Chips (SOCs) עם תפעול אוטונומי מבוסס בינה מלאכותית, שימוש נרחב יותר בדפדפנים ארגוניים מאובטחים, והתמקדות גוברת בצריכת האנרגיה של מערכות בינה מלאכותית.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בנוסף, פאלו אלטו מעריכה כי ארגונים יצטרכו להיערך לאתגרי אבטחה קוונטיים, וכי שיתוף הפעולה בין מנהלי מערכות מידע (CIOs) למנהלי השיווק (CMOs) יתהדק.
הדוחות לרבעון הרביעי
ענקית אבטחת הסייבר פאלו אלטו דיווחה בדוחות הקודמים על הכנסות של 2.19 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.51 דולר ברבעון הרביעי, מעל לתחזיות האנליסטים שציפו להכנסות של 2.16 מיליארד דולר ורווח של 1.41 דולר למניה.
החברה הציגה צמיחה משמעותית בתחום אבטחת הדור הבא, עם גידול של 43% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR) ל-4.2 מיליארד דולר. במקביל, יתרת ההתחייבויות הביצועיות צמחה ב-20% ל-12.7 מיליארד דולר. לשנת 2025, פאלו אלטו צפתה הכנסות של 9.10-9.15 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 13-14%, עם שולי רווח תפעולי של 27.5-28.0%. החברה מעריכה כי הרווח למניה יעמוד על 6.18-6.31 דולר.
- 1.pilpeli 19/11/2024 16:42הגב לתגובה זוגיפימורגן מיזוהו ומורגן סטנלי מעריכים שיגיע ל 446 עד 450 אז מי צודק? לא יועץ
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
