צים מזנקת ב-14% בטרום: עקפה את הצפי ומחלקת דיבידנד של 769 מיליון דולר
נפתח ונגיד - כל הכבוד לצים ואלי גליקמן: הוא עמד בהבטחה בראיון לביזפורטל בתחילת השנה לכך שהוא רוצה שהתוצאות של 2022 יהיו "לא פחות טובות מאלה של שנת 2021" (הנה הראיון המלא) והנה מגיעה סוף שנת 2022 וצים רשמה רווח נקי שנתי של 4.63 מיליארד דולר, לעומת 4.65 מיליארד דולר בשנת 2021. בהחלט עמידה ביעדים. שאפו גדול לחברה ולהנהלה. בשנה כולה ציפו האנליסטים לרווח של 37.33 דולר למניה על הכנסות של 12.41 מיליארד דולר. בפועל החברה רושמת רווח של 38.35 דולר למניה, על הכנסות של 12.56 מיליארד דולר. בראיון אחרי הדוחות האחרונים הוא כבר נשמע אחרת ואמר שהחברה "תעשה הכל כדי לא לחזור להפסדים" (לראיון).
בכל מקרה, חברת הספנות הישראלית צים צים מזנקת בטרום מסחר בוול סטריט ב-14% אחרי הדוחות. החברה הרוויחה 3.44 דולר למניה על הכנסות של 2.19 מיליארד דולר בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 3.05 דולר למניה על הכנסות של 2.11 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-416.5 מיליון דולר, נפילה לעומת 1.71 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
צפי החברה לשנה הקרובה: נפילה כמובן לעומת השנתיים האחרונות. אף אחד לא חשב אחרת. אבל האם המניה אטרקטיבית? היא נסחרת מתחת למזומן
החברה עצמה צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח של 100-500 מיליון דולר. זו כמובן ירידה משמעותית מאוד ביחס לתוצאות של השנה האחרונה, אבל זה היה צפוי. ברבעון הקרוב האנליסטים מצפים לרווח של 55 סנט למניה על הכנסות של 1.77 מיליארד דולר.
לשם השוואה, בשנה שהסתיימה (וכאמור מדובר בשנתיים מאוד חריגות לטובה בגלל המשבר בשרשראות האספקה בגלל הקורונה) החברה רשמה EBITDA מתואם של 7.54 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי מדובר על EBITDA מתואם של 973 מיליון דולר. הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם ב-6.14 מיליארד דולר בשנת 2022 וב-585 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
- צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון האחרון צים ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 1.07 מיליארד דולר, נפילה לעומת 2 מיליארד ברבעון המקביל אבל עדיין כמובן מאוד גבוה. בשנה כולה היא ייצרה תזרים מפעילות שוטפת של 6.11 מיליארד דולר, עליה לעומת 5.971 מיליארד דולר בשנת 2021.
הנפילה בתוצאות של צים תימשך גם בשנה הקרובה, ובשוק כבר הפילו את המניה (המניה הונפקה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, זינקה ל-10 מיליארד דולר וכעת היא ב-2.35 מיליארד. חלק מהירידה היא גם בעקבות חלוקת הדיבידנד הענק בשנתיים האחרונות אבל חלק זה גם נפילה 'אותנטית' במחיר המניה). האם כעת המניה אטרקטיבית? לא בטוח. האנליסטים מצפים בשנת 2023 לרווח של 24 סנט בלבד על הכסות של 6.52 מיליארד דולר. המניה נסחרת במחיר של 19.6 דולר למניה - כלומר מכפיל רווח גבוה של 82. מצד שני - היא נסחרת מתחת למזומן. יש לה 4.6 מיליארד דולר (לעומת 3.8 מיליארד בסוף 2021). אז אם אתם חושבים שצים תחזור להפסדים לא בטוח שיש מה לחפש במניה, אבל אם היא תצליח לשמור על רווחים, גם אם הרבה יותר צנועים, זו השקעה מעניינת.
צים הודיעה במקביל לדוחות על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי של שנת 2022 בסך של כ-769 מיליון דולר, או 6.40 דולר למניה, ויחד עם החלוקות הקודמות השנה החברה מחלקת דיבידנד של 2.04 מיליארד דולר, כ-44% מהרווח הנקי השנתי.
- 97% שהריבית בארה"ב תרד בסוף אוקטובר - אבל הנאום של פאוול היום יכול לשנות את הסיכויים
- בורסות אסיה בירידות, וול סטריט צפויה לרדת; הזהב ממשיך לזנק
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- 5,900% בשנה מ-80 סנט ל-46 דולר, שווי של 15 מיליארד, מי אמר...
מחירי התובלה המשיכו ליפול ונחתכו ב-42% לעומת הרבעון המקביל
הירידה בהובלת המכולות נמשכת, אבל עדיין גבוהה ביחס לשנים קודמות: צים הובילה 823 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל. בשנת 2022, הובילה צים 3,380 אלף מכולות (TEU), ירידה של 3% ביחס לשנת 2021, אז היא הובילה 3,481 אלף מכולות.
מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 2,122 דולר, ירידה של 42% ביחס לרבעון המקביל. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) בשנת 2022 עמד על 3,240 דולר, עלייה של 16% לעומת 2,760 דולר בשנת 2021.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר על רקע הדוחות: "2022 הייתה שנה יוצאת דופן עבור צים, במהלכה נהנינו הן מהאסטרטגיה המבדלת שלנו והן מהשוק האטרקטיבי. בעוד אי ודאויות מאקרו-כלכליות, הירידה החדה במחירי התובלה בחודשים האחרונים וחוסר האיזון בין ההיצע והביקוש ממשיכים לייצר תחזית מאתגרת לטווח הקרוב עבור תחום ההובלה במכולות, אנו בטוחים באסטרטגיה של צים וצופים EBIT חיובי בשנת 2023. המיקוד שלנו במינוף אסטרטגיות דיגיטליות, תפעול של צי איכותי ובר-קיימא והמשך יישום האסטרטגיה המסחרית שלנו ממצבים באופן מיטבי את צים על מנת לשרת את לקוחותיה ולהשיא ערך עבור בעלי המניות שלה בטווח הארוך.
"בשנתיים האחרונות, על רקע שוק רווחי ביותר, נקטנו בצעדים חשובים על מנת למצב את צים באופן מיטבי לפעול גם בסביבה עסקית מאתגרת יותר. בפרט, שיפרנו את אסטרטגיית ניהול הצי שלנו על מנת להבטיח כושר הובלה באמצעות אוניות חדשות, כמו גם שיפור במבנה העלויות שלנו. בנוסף, ביזרנו את הנוכחות המסחרית שלנו כדי להבטיח שצים מייעלת את ביצועיה כדי ליצור ערך בר-קיימא לטווח ארוך עבור בעלי המניות. אנו צופים כי צי אוניות מונע LNG החדש שלנו ישפר משמעותית את מבנה העלויות שלנו במהלך 2023 ומעבר לכך, יחזק את צים מבחינה מסחרית. אנו בוחנים ועורכים התאמות במערך הקווים שלנו באופן שוטף, על מנת להגיב במהירות לשינוי בצרכי הלקוחות, לנצל שינויים דינמיים בשוק והזדמנויות צמיחה חדשות וכדי למקסם רווחיות."
- 5.שי 13/03/2023 22:59הגב לתגובה זוהרווח יקטן משמעותית אבל עדיין יהיה דיבידנד מזומן וההון העצמי הגבוה יסייע לחברה.בירידות הייתי שוקל לרכוש.
- 4.דלק הקבוצה 13/03/2023 15:36הגב לתגובה זולא למכור מניות החברה
- 3.ברור ש מופסד 13/03/2023 15:03הגב לתגובה זוברור ש מופסד
- 2.חיים 13/03/2023 13:53הגב לתגובה זומגזר הספנות התנהגו ממש בחזירות בכל הקשור למחירי התובלה בסיום הקורונה, עד שהשוק התאזן,
- סינבד 13/03/2023 14:53הגב לתגובה זוהיבואנים ממשיכים לגזור קופון על הצרכנים וזאת למרות שמחירי ההובלה הימחת עבר חזרו לפני חצי שמה למחירי טרום קורונה.
- 1.כל עולם הספנות בנפילה חופשית. אין מה להשקיע שם. (ל"ת)רני בן יהודה 13/03/2023 13:39הגב לתגובה זו

דיאן קיטון בנתה אימפריה של 100 מיליון דולר ומורשת השקעות מרשימה
השחקנית האגדית שהלכה אתמול לעולמה, הייתה אייקון קולנוע בתקופה שהשכר היה בקנה מידה אחר, ועשתה את מירב כספה מתפיסת עולם מוצלחת במיוחד לגבי השקעות נדל"ן
דיאן קיטון, שהפכה את התשוקה שלה לארכיטקטורה ולעיצוב למכונת כסף שהכניסה לכיסה יותר מאשר כל האוסקרים והבלוקבסטרים שלה ביחד. כשנפטרה אתמול בגיל 79 בביתה בקליפורניה, קיטון הותירה מאחוריה לא רק מורשת קולנועית עצומה, אלא גם תיק השקעות נדל"ן מרשים.
שווי הרכוש המוערך שלה עמד על 100 מיליון דולר - ולא, רובו המוחלט לא הגיע מכך ששיחקה מול אל פצ'ינו או זכתה באוסקר. התובנה הגדולה של קיטון לא הייתה בדרך לזכות בליבו של וודי אלן, אלא במשהו שרוב כוכבי הוליווד לא מבינים: הכסף האמיתי לא נמצא בצ'קים מהאולפנים, אלא ברכישה של נכס מוזנח, החזרתו לחיים, ומכירה של הנכס המחודש למישהו עם חשבון בנק עמוק יותר. בעולם שבו רוב השחקנים משקיעים בהפקות או במותגי אופנה שנכשלים, קיטון הבינה משהו בסיסי: נדל"ן בלוס אנג'לס הוא תמיד הימור טוב.
הבסיס: קריירת משחק שהניבה מיליונים - אבל לא מאות מיליונים
נתחיל עם הדבר שכולנו מכירים - הקריירה הקולנועית המרשימה. קיטון החלה בברודווי בשנת 1968, כשכיכבה בהצגה "שיער" וזכתה למועמדות לטוני כבר בשנה שלאחר מכן עבור "שחק אותה, סם" של וודי אלן. אבל הפריצה הכספית האמיתית הגיעה ב-1972, כאשר פרנסיס פורד קופולה בחר בה לתפקיד קיי אדמס ב"הסנדק". הסרט הפך לאחד מהמצליחים בכל הזמנים, וקיטון חזרה על התפקיד בשני סרטי ההמשך - עסקה שהבטיחה לה הכנסה יציבה לאורך שנים רבות.
ואם לא די בכך, ב-1977 הגיע רגע שהקפיץ עוד יותר את הקריירה שלה וכך גם עשה לארנק: "הרומן שלי עם אנני". הסרט לא רק זיכה אותה באוסקר לשחקנית הטובה ביותר, אלא גם הפך אותה לאייקון תרבותי - וזה הוביל להכנסות גבוהות יותר לכל פרויקט עתידי. לאחר האוסקר, שווי השוק שלה קפץ באופן דרמטי. שחקנית שבעבר קיבלה שכר סטנדרטי פתאום הייתה במעמד של "זוכת אוסקר", וזה אומר צ'קים גבוהים יותר, מיקומים יותר מרכזיים בכרזות וחלק גדול יותר מהרווחים.
- גלדיאטור 2 - הכנסות של 150 מיליון דולר בשבוע הראשון; האם יגיע להכנסות הסרט הראשון?
- המספרים מאחורי הטקס היוקרתי: כמה שווה זכייה באוסקר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאורך שנות ה-80 וה-90, קיטון המשיכה לבחור בפרויקטים שהניבו רווחים נאים. "בייבי בום" ב-1987 היה הצלחה מסחרית וזיכה אותה במועמדות אוסקר נוספת. אבל ההצלחה הכלכלית האמיתית הגיעה עם "מועדון האקסיות " ב-1996 - הסרט הכניס 105 מיליון דולר בקופות, ונתח ההכנסות של קיטון מסרט כזה, כשחקנית ראשית, היה משמעותי למדי. בשנת 2003, "באהבה אין חוקים" עם ג'ק ניקולסון הביא לה מועמדות אוסקר נוספת וגלובוס הזהב, והסרט הכניס כמעט 125 מיליון דולר בארה"ב בלבד.

שי לא מוותר - מגבלות על חברות ספנות אמריקאיות; החוזים יורדים
ממשלת סין הודיעה על הטלת מגבלות על חמש חברות אמריקאיות הקשורות ל-Hanwha Ocean, אחת מחברות בניית הספינות הגדולות מדרום קוריאה. ההודעה פורסמה על ידי משרד המסחר הסיני, כתגובה לצעדים של ממשל טראמפ נגד התעשייה הימית
הסינית
ממשלת סין הודיעה על הטלת מגבלות על חמש חברות אמריקאיות הקשורות ל-Hanwha Ocean, אחת מחברות בניית הספינות הגדולות מדרום קוריאה. ההודעה פורסמה על ידי משרד המסחר הסיני, כתגובה לצעדים של ממשל טראמפ נגד התעשייה הימית הסינית. המהלך מעמיק את השסע הכלכלי בין שתי המעצמות. הסנקציות כוללות איסור על גופים ואנשים סיניים לקיים פעילות עסקית עם החברות הללו, מה שמבודד אותן משוק סין - השוק הגדול בעולם בתחום הספנות והלוגיסטיקה.
החברות הנפגעות מהסנקציות
החברות כוללות את Hanwha Shipping LLC, Hanwha Philly Shipyard Inc., Hanwha Ocean USA International LLC, Hanwha Shipping Holdings LLC ו-HS USA Holdings Corp. משרד המסחר הסיני האשים את החברות בשיתוף פעולה עם וושינגטון בחקירה נגד התעשייה הימית הסינית, וטען כי הן תורמות לפגיעה ביכולות הטכנולוגיות והאסטרטגיות של סין. החברות הללו, שממוקמות בעיקר בארה"ב, מעורבות בפרויקטים כמו בניית ספינות צבאיות ומסחריות, והסנקציות עלולות להקשות עליהן לגייס השקעות או לספק שירותים בשוק הסיני, שמהווה כ-30% מהמסחר הימי העולמי.
הרקע: חקירת Section 301
ברקע עומדת חקירת Section 301 שמנהל נציג הסחר האמריקאי (USTR) נגד הענף הימי הסיני. בייג'ין רואה בחקירה פגיעה ביכולות הטכנולוגיות והאסטרטגיות של המדינה. החקירה בוחנת האם סין מסבסדת את תעשיית הספנות שלה, מה שנותן לה יתרון תחרותי על פני יצרניות מערביות. משרד התחבורה הסיני הודיע על חקירה פנימית לבחינת השפעת המהלכים האמריקאים, והזהיר מצעדי תגובה נוספים, כולל הגבלות על חברות זרות. כחלק מהתגובה, סין הטילה דמי נמל מוגברים על ספינות אמריקאיות: 400 עד 1,120 יואן לטון, עם מגבלה של חמש נסיעות בשנה, וחסימת כניסה במקרה של אי-תשלום, כתגובה לדמי הנמל האמריקאיים של 50 דולר לטון על ספינות סיניות.
העימות התגבר על רקע איומי טראמפ להטיל מכסים של 100% על מוצרים מסין, בתגובה להגבלות סיניות על יצוא חומרים רגישים כמו מינרלים נדירים, שהם חיוניים לתעשיות ההיי-טק והביטחון. האיומים קבעו דדליין של 1 בנובמבר להסכם, אחרת יוטלו המכסים. בתגובה, נכנסו לתוקף מגבלות על אוניות אמריקאיות בנמלים סיניים, מהלך שמעורר דאגה בענף השיט והלוגיסטיקה. חברות כמו Cosco ו-OOIL צפויות לספוג הפסדים מדמי הנמל האמריקאיים, בעוד התגובה הסינית פוגעת בספנות אמריקאיות.
- טראמפ ושי ג'ינפינג: פגישת פסגה דרמטית ב-APEC - "קרובים מאוד להסכם על טיקטוק"
- פגישה בבייג'ין: שי ג'ינפינג ופוטין מחזקים את הברית האסטרטגית בין סין לרוסיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כ-80% מהמסחר העולמי מבוצע באמצעות ספנות, וכל שיבוש בשרשרת האספקה משפיע על מחירי סחורות, זמני אספקה ותעשיות רבות, ממזון ועד שבבים. מומחים מזהירים כי העלייה בעלויות הנמלים עלולה להוסיף 10-15% למחירי היבוא מסין, מה שייצור לחץ אינפלציוני בשווקים. העימות עלול להשפיע על יחסי סין-קוריאה הדרומית, שכן Hanwha Ocean תלויה בשוק הסיני להזמנות, והסנקציות עלולות להאט את צמיחתה.