רוב לוקאסיו, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון
צילום: לייבפרסון

לאחר הראלי: לייבפרסון צונחת ב-20.7% בוול סטריט

ספקית הצ'אטים ללקוחות עסקיים זינקה ב-23% מתחילת 2020 לשיא כל הזמנים, אך מחזירה את רוב העליות במסחר המוקדם ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. הכנסות החברה גדלו ב-21% בחישוב שנתי, אך גם ההפסד טיפס
עמית נעם טל | (8)

לאחר ראלי חד מתחילת 2020, מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) בולטת בפתיחת המסחר בוול סטריט עם ירידה של 20.7% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. 

החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על הכנסות של 79.1 מיליון דולר, עלייה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חטיבת השירות לעסקים (business operations) הציגה ההכנסות של 72.8 מיליון דולר, עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום שנתי, החברה רושמת הכנסות של 291.6 מיליון דולר, עלייה של 18% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. 

החברה מדווחת כי חתמה על 149 חוזים חדשים במהלך הרבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.  מתוך נתון זה, כ-65 עסקאות היו עם לקוחות חדשים. בסיכום שנתי, החברה חתמה על 563 חוזים, עלייה של 34% ביחס ל-2018, כאשר 282 מתוכם היו עם לקוחות חדשים. ממוצע ההכנסות לחברה עמד על 345 אלף דולר ברבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לשנה שעברה. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 27.4 מיליון דולר או 0.43 דולר למניה, לעומת הפסד של 6.5 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ברבעון האחרון ב-3.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם של 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

קופת המזומנים של החברה הסתכמה ברבעון האחרון ב-175.6 מיליון דולר, לעומת 66.4 מיליון דולר בסוף 2018. 

החברה צופה גידול של 17%-18% בהכנסות במהלך הרבעון הקרוב, קצב צמיחה דומה לתחילת 2019. באשר לרווחיות, החברה צופה כי ההתמקדות שלה באוטומציה פנימית וב- AI תניב יעילות תפעולית מהותית, תוך מתן תובנות עסקיות קריטיות בקצב מהיר עוד יותר. במילים פשוטות: היעד לרווחיות עוד רחוק. 

לייבפרסון החלה את דרכה כספקית צ'אט ללקוחות עסקיים. המוצר העיקרי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לצ'וטט עם משתמשי הקצה שלהם, על גבי כל פלטפורמה, ולספק להם תשובות מיידיות. בנוסף, המוצר מאפשר לחברה לעקוב אחר תנועת הלקוח בתור האתר ולזהות את דפוסי ההתנהגות שלו, במטרה לפנות אליו בהצעות שעשויות להתאים לו.

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נירו 15/02/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת אף פעם לא הרוויחה כסף אמיתי, הכל אומנות חשבונאית אבל כסף אמיתי לא רואים שם . מה שכן נסחרה ברמות שיא לפני הדוחות. החברות האלו בגשם הראשון ירדו ב 70-80 אחוז. זה בבלס קומפני.
  • 2.
    מחזיק . מה לעשות בראשון ? למכור או לחזק (ל"ת)
    דני 14/02/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
  • סוסו 15/02/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    היא תחזור בקלות לשער הגבוה !!
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • תודה רבה (ל"ת)
    דני 15/02/2020 18:38
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • 1.
    זה לא אותו דבר מאז שיובל נחמן עזב (ל"ת)
    לייבקליקטייל בעמ 14/02/2020 18:31
    הגב לתגובה זו
  • עזוב אותך CEC זה העתיד, זה בדיוק מה שעשינו בלייבפרסון! (ל"ת)
    offsite פארק אוטופיה 15/02/2020 00:40
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

דונלד טראמפ ג'ר ו-Unusual Machines. קרדיט: רשתות חברתיותדונלד טראמפ ג'ר ו-Unusual Machines. קרדיט: רשתות חברתיות

המניה של טראמפ ג'וניור נופלת

מניית American Bitcoin התרסקה ב-35% אחרי תום תקופת החסימה למשקיעים; שווי החברה צנח מיותר מ-7 מיליארד דולר לפחות מ-2 מיליארד; מדובר במודל עסקי שמבוסס על החזקה בביטקוין

אדיר בן עמי |

מניית American Bitcoin (American Bitcoin Corp -38.83%  ) מאבדת כ-35% מערכה ונסחרה סביב 2.33 דולר בלבד. החברה, שהוקמה על ידי אריק טראמפ ודונלד טראמפ ג'וניור וזוכה לתמיכה בולטת ממשפחת טראמפ, ירדה בחדות בעקבות סיום תקופת החסימה (lock-up) על מניות שהונפקו ביוני למשקיעים פרטיים. עם תום התקופה, אותן מניות הפכו לסחירות - ונראה שחלק מהמשקיעים המוקדמים מיהרו לממש רווחים.

שווי מנופח שנחתך במהירות

American Bitcoin הונפקה לציבור דרך מיזוג עם חברת הכרייה Gryphon בספטמבר האחרון. בשבועות הראשונים שלאחר המיזוג, שווי החברה זינק ליותר מ-7 מיליארד דולר - למרות שבמאזן שלה נרשמו נכסים דיגיטליים בהיקף של פחות מ-300 מיליון דולר.

החברה דיווחה כי נכון לסוף ספטמבר היא מחזיקה ב-3,418 מטבעות ביטקוין, ששוויים הנוכחי מוערך בכ-310 מיליון דולר. עם זאת, גם עלייה מסוימת בערך הביטקוין לא הספיקה כדי לבלום את הירידות - ושווי החברה נשחק לפחות מ-2 מיליארד דולר.

אסטרטגיה כפולה - אך גם פגיעה כפולה

American Bitcoin הציגה מודל עסקי שמשלב כריית ביטקוין עצמאית יחד עם החזקה לטווח ארוך במטבעות שנרכשו או נכרו. כלומר, החברה אינה מוכרת את המטבעות, אלא מחזיקה בהם כנכס בעל ערך - מהלך שמזכיר את האסטרטגיה של מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy), שפועלת באופן דומה.

עם זאת, בניגוד למיקרוסטרטג'י, החברה לא הצליחה לזכות באמון מתמשך מצד המשקיעים. סיום תקופת החסימה על המניות הפך להזדמנות למכירות בהיקף רחב - מה שהוביל להצפה של מניות בשוק ולפגיעה בערך המניה.

השוק עלה, אבל המניה ירדה