רוב לוקאסיו, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון
צילום: לייבפרסון

לאחר הראלי: לייבפרסון צונחת ב-20.7% בוול סטריט

ספקית הצ'אטים ללקוחות עסקיים זינקה ב-23% מתחילת 2020 לשיא כל הזמנים, אך מחזירה את רוב העליות במסחר המוקדם ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. הכנסות החברה גדלו ב-21% בחישוב שנתי, אך גם ההפסד טיפס
עמית נעם טל | (8)

לאחר ראלי חד מתחילת 2020, מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) בולטת בפתיחת המסחר בוול סטריט עם ירידה של 20.7% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. 

החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על הכנסות של 79.1 מיליון דולר, עלייה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חטיבת השירות לעסקים (business operations) הציגה ההכנסות של 72.8 מיליון דולר, עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום שנתי, החברה רושמת הכנסות של 291.6 מיליון דולר, עלייה של 18% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. 

החברה מדווחת כי חתמה על 149 חוזים חדשים במהלך הרבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.  מתוך נתון זה, כ-65 עסקאות היו עם לקוחות חדשים. בסיכום שנתי, החברה חתמה על 563 חוזים, עלייה של 34% ביחס ל-2018, כאשר 282 מתוכם היו עם לקוחות חדשים. ממוצע ההכנסות לחברה עמד על 345 אלף דולר ברבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לשנה שעברה. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 27.4 מיליון דולר או 0.43 דולר למניה, לעומת הפסד של 6.5 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ברבעון האחרון ב-3.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם של 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

קופת המזומנים של החברה הסתכמה ברבעון האחרון ב-175.6 מיליון דולר, לעומת 66.4 מיליון דולר בסוף 2018. 

החברה צופה גידול של 17%-18% בהכנסות במהלך הרבעון הקרוב, קצב צמיחה דומה לתחילת 2019. באשר לרווחיות, החברה צופה כי ההתמקדות שלה באוטומציה פנימית וב- AI תניב יעילות תפעולית מהותית, תוך מתן תובנות עסקיות קריטיות בקצב מהיר עוד יותר. במילים פשוטות: היעד לרווחיות עוד רחוק. 

לייבפרסון החלה את דרכה כספקית צ'אט ללקוחות עסקיים. המוצר העיקרי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לצ'וטט עם משתמשי הקצה שלהם, על גבי כל פלטפורמה, ולספק להם תשובות מיידיות. בנוסף, המוצר מאפשר לחברה לעקוב אחר תנועת הלקוח בתור האתר ולזהות את דפוסי ההתנהגות שלו, במטרה לפנות אליו בהצעות שעשויות להתאים לו.

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נירו 15/02/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת אף פעם לא הרוויחה כסף אמיתי, הכל אומנות חשבונאית אבל כסף אמיתי לא רואים שם . מה שכן נסחרה ברמות שיא לפני הדוחות. החברות האלו בגשם הראשון ירדו ב 70-80 אחוז. זה בבלס קומפני.
  • 2.
    מחזיק . מה לעשות בראשון ? למכור או לחזק (ל"ת)
    דני 14/02/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
  • סוסו 15/02/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    היא תחזור בקלות לשער הגבוה !!
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • תודה רבה (ל"ת)
    דני 15/02/2020 18:38
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • 1.
    זה לא אותו דבר מאז שיובל נחמן עזב (ל"ת)
    לייבקליקטייל בעמ 14/02/2020 18:31
    הגב לתגובה זו
  • עזוב אותך CEC זה העתיד, זה בדיוק מה שעשינו בלייבפרסון! (ל"ת)
    offsite פארק אוטופיה 15/02/2020 00:40
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סנדיסקסנדיסק

למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?

למרות סקירה חיובית ושדרוג מחיר יעד מצד בנק אוף אמריקה, סנדיסק נופלת על רקע חולשה רחבה במדדי הטכנולוגיה והתגברות החשש בשוק מפני הערכות השווי של חברות הטכנולוגיה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סנדיסק

סנדיסק SanDisk Corp. -20.33%  רושמת ירידה חדה של כ־18% במסחר, למרות שדווקא היום קיבלה סקירה חיובית במיוחד. בנק אוף אמריקה התרשם מהפגישה שקיים עם הנהלת החברה, העלה את מחיר היעד ל־300 דולר, הגבוה בוול סטריט, ואף הדגיש שהוא “יוצא מהשיחה אופטימי יותר מבעבר”. אבל בשוק ההון ההקשר הרחב גובר על הדוחות וההמלצות.


הירידות החדות מגיעות אחרי יום תנודתי במיוחד במדדים. העליות החדות שנרשמו תחילה בעקבות דו״ח אנבידיה נמחקו לחלוטין, ומדדי הטכנולוגיה עברו במהירות לטריטוריה שלילית. כשהמגמה משתנה בעוצמה כזו, אפילו חברות שנהנות מחדשות חיוביות מוצאות את עצמן נשאבות למומנטום הכללי וסנדיסק הייתה אחת המניות שספגו את המכה.


BofA מדברים על שוק NAND שממשיך להיות הדוק לפחות עד סוף 2026, מה שאמור לתמוך במחירים ולהשאיר את הספקים בעמדה נוחה מול הלקוחות. מבחינת הבנק, זהו בסיס שיכול להחזיק שנים של צמיחה, במיוחד כשהביקוש למרכזי נתונים ולאפליקציות AI ממשיך להתגבר. בהנהלת סנדיסק עצמה משדרים ביטחון בשוק. המנכ"ל דיוויד גוקלר וה-CFO לואיס ויסוסו הסבירו לבנק אוף אמריקה שהם רואים ביקושים חזקים מצד לקוחות גדולים, במיוחד בתחום הדאטה סנטר וה-AI. הם גם ציינו שהלקוחות מנסים לנעול חוזי אספקה ארוכים, תופעה שמתאימה לסביבה של מחסור.


6 גורמים תומכים

בנק אוף אמריקה מונה שישה גורמים תומכים, בהם מלאים נמוכים בענף, ייצור eSSD שעולה מדרגה וטכנולוגיית BiCS8 שאמורה לשפר את הרווחיות. גם בהיבט הפיננסי, סנדיסק ממשיכה להציג גישה זהירה, שומרת על יתרת מזומנים גבוהה ומתכננת להעדיף רכישות עצמיות על פני חלוקת דיבידנד.. סנדיסק היא בדיוק אחת המניות שהפכו למייצגות של שבבי ה-AI, ולכן גם הראשונה להיפגע כשהשוק מתחיל לשאול שאלות.


הסנטימנט התערער גם בגלל שהנהלת החברה הגדירה את הסביבה הנוכחית כ”פושרת” למרות צמיחה דו-ספרתית בביקושים. אמירה כזו, גם אם סבירה בהקשר עונתי, לא מסתדרת טוב עם משקיעים שמחפשים סיפור צמיחה חד וברור. בנוסף, השוק עוקב מקרוב אחרי האפשרות של הזמנות־יתר מצד לקוחות. בסנדיסק אמרו שהם בודקים את זה בזהירות.


ההתעוררות סביב סנדיסק