רוב לוקאסיו, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון
צילום: לייבפרסון

לאחר הראלי: לייבפרסון צונחת ב-20.7% בוול סטריט

ספקית הצ'אטים ללקוחות עסקיים זינקה ב-23% מתחילת 2020 לשיא כל הזמנים, אך מחזירה את רוב העליות במסחר המוקדם ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. הכנסות החברה גדלו ב-21% בחישוב שנתי, אך גם ההפסד טיפס
עמית נעם טל | (8)

לאחר ראלי חד מתחילת 2020, מניית חברת לייבפרסון הדואלית (סימול:LPSN) בולטת בפתיחת המסחר בוול סטריט עם ירידה של 20.7% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון. 

החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על הכנסות של 79.1 מיליון דולר, עלייה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חטיבת השירות לעסקים (business operations) הציגה ההכנסות של 72.8 מיליון דולר, עלייה של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום שנתי, החברה רושמת הכנסות של 291.6 מיליון דולר, עלייה של 18% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018. 

החברה מדווחת כי חתמה על 149 חוזים חדשים במהלך הרבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לרבעון המקביל ב-2018.  מתוך נתון זה, כ-65 עסקאות היו עם לקוחות חדשים. בסיכום שנתי, החברה חתמה על 563 חוזים, עלייה של 34% ביחס ל-2018, כאשר 282 מתוכם היו עם לקוחות חדשים. ממוצע ההכנסות לחברה עמד על 345 אלף דולר ברבעון האחרון, עלייה של 20% ביחס לשנה שעברה. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 27.4 מיליון דולר או 0.43 דולר למניה, לעומת הפסד של 6.5 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ברבעון האחרון ב-3.4 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם של 1.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

קופת המזומנים של החברה הסתכמה ברבעון האחרון ב-175.6 מיליון דולר, לעומת 66.4 מיליון דולר בסוף 2018. 

החברה צופה גידול של 17%-18% בהכנסות במהלך הרבעון הקרוב, קצב צמיחה דומה לתחילת 2019. באשר לרווחיות, החברה צופה כי ההתמקדות שלה באוטומציה פנימית וב- AI תניב יעילות תפעולית מהותית, תוך מתן תובנות עסקיות קריטיות בקצב מהיר עוד יותר. במילים פשוטות: היעד לרווחיות עוד רחוק. 

לייבפרסון החלה את דרכה כספקית צ'אט ללקוחות עסקיים. המוצר העיקרי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לצ'וטט עם משתמשי הקצה שלהם, על גבי כל פלטפורמה, ולספק להם תשובות מיידיות. בנוסף, המוצר מאפשר לחברה לעקוב אחר תנועת הלקוח בתור האתר ולזהות את דפוסי ההתנהגות שלו, במטרה לפנות אליו בהצעות שעשויות להתאים לו.

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נירו 15/02/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת אף פעם לא הרוויחה כסף אמיתי, הכל אומנות חשבונאית אבל כסף אמיתי לא רואים שם . מה שכן נסחרה ברמות שיא לפני הדוחות. החברות האלו בגשם הראשון ירדו ב 70-80 אחוז. זה בבלס קומפני.
  • 2.
    מחזיק . מה לעשות בראשון ? למכור או לחזק (ל"ת)
    דני 14/02/2020 20:58
    הגב לתגובה זו
  • סוסו 15/02/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    היא תחזור בקלות לשער הגבוה !!
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • תודה רבה (ל"ת)
    דני 15/02/2020 18:38
  • יובל 14/02/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    לצערי אין לך הרבה מה לעשות היא מניעה דואלית ביום ראשון היא תקזז את כל הירידה -22%- נכון לעכשיו
  • 1.
    זה לא אותו דבר מאז שיובל נחמן עזב (ל"ת)
    לייבקליקטייל בעמ 14/02/2020 18:31
    הגב לתגובה זו
  • עזוב אותך CEC זה העתיד, זה בדיוק מה שעשינו בלייבפרסון! (ל"ת)
    offsite פארק אוטופיה 15/02/2020 00:40
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.