משרד
צילום: FREEPIK

הולכים למשרד ונשארים בבית: ככה תעצבו משרד ביתי מושלם

הקורונה שינתה את העולם בהרבה מובנים, אחד המרכזיים בהם הוא שוק העבודה. עבודה מרחוק היתה הכרח בזמן המגיפה והפכה לסטנדרט במקצועות רבים. שוק העבודה מלא במשרות היברידיות, שמשלבות את העבודה במשרד עם ימי עבודה מהבית. עם כל השינויים האלה, אצל רבים מאיתנו, הצורך במשרד ביתי נוח הפך הכרחי. איך בוחרים איפה למקם את המשרד הביתי, מה צריך כדי שאפשר יהיה לעבוד בו גם בזמן שבני המשפחה נמצאים בבית?

מאמר זה ידריך אתכם בתהליך של יצירת מרחב עבודה יעיל בבית, ויפרט את האלמנטים החיוניים ליצירת פינת עבודה שתתאים לצרכים שלכם בדיוק.

נושאים בכתבה משרדים

בחירת החדר המתאים למשרד הביתי שלך

השלב הראשון הוא כמובן בחירת החלל המתאים בבית. אם אתם יכולים לפנות חדר שלם ופרטי עבור המטרה, זה מושלם. אם אין חדר פנוי למשימה, זה הזמן ליצירתיות, חישבו על פינה המציעה פרטיות ומינימום הסחות דעת ואם אפשר שתהיה בה תאורה טבעית. פינה ייעודית בחדר השינה, ליד המטבח, ליד גרם המדרגות או אפילו בתוך מסדרון, יכולה להיות חלל שיתאים למשרד שקט שיענה על כל הצרכים שלכם. אמרנו יצירתיות, כי בהיעדר מקום אחר, גם חלק מהמזנון בסלון או חלל חלקי מתוך ארון חדר השינה, יכולים להפוך למשרד קטן ונוח. חשוב שהפינה תאפשר ליצור הפרדה מהסביבה, כדי שתוכלו להתמקד בעבודה ללא הפרעות מהפעילויות בבית.

 

FREEPIK

נוחות לפני הכל - בחירת הרהיטים הנכונים

כשנוח לנו אנחנו יכולים לעבוד במשך זמן רב יותר ויכולת הריכוז שלנו עולה. השקעה ברהיטים ארגונומיים חיונית לשמירה על נוחות ופרודוקטיביות.

החשוב מכולם הוא כסא ארגונומי, הוא מעניק תמיכה לגב, מעודד יציבה נכונה ועושה חלוקה טובה של העומס על הגוף. כסא שמאפשר ישיבה ממושכת בנוחות, מאפשר לכם גם לשמור על עירנות והוא תורם רבות למוטיבציה לעבוד. שולחן מתכוונן יכול לשדרג את חווית העבודה. האפשרות לשינוי תנוחת הגוף במהלך היום משפיעה על היכולת לעבוד זמן רב יותר ברצף, מרעננת את הגוף ומכניסה אנרגיה חיובית לעבודה.

אביזרים ארגונומיים נוספים כמו מגש מקלדת, מעמד לצג המחשב על מנת שיהיה בגובה נוח ותמיכות לפרקי כף היד, ימנעו שחיקה וכאבים הנגרמים מלחץ ממושך.

אופי העבודה שלכם יקבע את כמות וסוגי פתרונות האחסון הנדרשים. מדפים, ארוניות וקופסאות אחסון דקורטיביות לשולחן ישמרו את סביבת העבודה שלכם מסודרת ומזמינה. 

כל הציוד הנדרש

המשרד הביתי שלכם צריך להיות מצויד בהתאם לאופי העבודה שלכם. במשרד ביתי מורכב יותר להתמודד עם בעיות טכניות, לכן בסעיף הזה כדאי לא לחסוך. השקיעו במחשב או מחשב נייד אמין עם מעבד וזיכרון שיתמודדו עם המשימות שלכם ביעילות. לעיתים מסך נוסף בחדר העבודה יכול לשפר את נוחות העבודה, הפרודוקטיביות ולהקל על ריבוי משימות. בנוסף, ייתכן שיידרשו מדפסת, סורק וציוד טכנולוגי משלים נוסף, זה כמובן תלוי בדרישות העבודה הספציפיות שלכם. והחלק המהנה של אבזור המשרד הוא קפיצה אל חנות ציוד משרדי שיש בה הכל, זה גם יחסוך לכם הרבה זמן וגם יספק לכם שעה של הרבה קניות קטנות וגדולות, כיפיות במיוחד.

 

FREEPIK

חיבור מהיר לאינטרנט

חלק בלתי נפרד מהעבודה מרחוק זה שיחות וידאו, פגישות הכוללות שיתופי מסך ושיתופי פעולה עם חבריכם לעבודה, וכדאי שהכל יעבוד חלק. כשאתם עובדים בבית, האחריות לדאוג לדברים הבסיסיים היא עליכם, לכן, ודאו שיש לכם חיבור אינטרנט יציב ומהיר המתאים לשיחות וידאו ולצרכים הייחודיים שלכם.  כדאי גם להגדיר אבטחה ופרטיות לרשת שלכם כדי להגן על המידע הקשור לעבודה.

קיראו עוד ב"בארץ"

 

השתמשו בכלי ניהול פרויקטים ואפליקציות לתקשורת, כדי להישאר מחוברים עם עמיתיכם וכדי לעקוב אחר ההתקדמות במשימות ופרויקטים משותפים. וכדי שפגישות הוידאו יהיו מקצועיות ונינוחות והתקשורת תהיה ברורה ויעילה, כדאי לרכוש ציוד אודיו ווידאו כמו אוזניות עם מיקרופון ומצלמת אינטרנט באיכות גבוהה.

הרבה מהמכשירים עדיין עובדים עם כבלים, זה פרט שכדאי לקחת בחשבון מבחינה אסתטית, שולחן עם תעלה ייעודית לכבלים ומחשבה מקדימה על סידור המכשירים בחדר והסתרת הכבלים, תהפוך את סביבת העבודה שלכם למסודרת ומקצועית.

תשומת לב לתאורה ואקוסטיקה

לתאורה ולאקוסטיקה יש תפקיד משמעותי ביצירת סביבת עבודה נוחה. תנאי תאורה טובים מפחיתים את העומס על העיניים ומונעים כאבים ועייפות. אם יש לכם גישה לאור טבעי זה נפלא, אבל תמיד כדאי שתהיה לכם גם מנורת שולחן מתכווננת שתעזור לכם להתאים את התאורה הכללית במשרד לנוחותכם.

 

כשאתם עובדים מהבית יש סיכוי שהרחשים הטבעיים של הבית ישמעו במשרד שלכם. אם זה כך, ניתן למזער את ההפרעות וליצור סביבת עבודה שקטה ע"י שימוש באלמנטים של בידוד אקוסטי שגם תורמות הרבה לעיצוב החדר. טכנולוגיות כמו טיח אקוסטי, תקרות מלמין וגופים אקוסטיים יוצרים בידוד שמבטל את רעשי הסביבה. אלמנטים עיצוביים בחדר גם תורמים לאקוסטיקה טובה, כשהחדר ריק, שומעים! הוספת פריטים דקורטיביים כמו תמונות וצמחים יכולה גם לתרום לאיכות האקוסטיקה וגם ליצור אווירה נעימה ומרגיעה.

ניהול זמן ואיזון בין עבודה לחיים

כשמחליטים לעבוד מהבית נדרשת מחוייבות עצמית לניהול הזמן בצורה טובה, על מנת ליצור הפרדה בין שעות העבודה ושעות של החיים הרגילים בבית. כשלא יוצרים סדר בחלוקת הזמנים, עולה תחושת בלאגן שיוצרת לחץ ותשפיע גם על העבודה וגם על הנוכחות בבית. לכן, נדרשת תשומת לב לשמירת איזון בריא בין עבודה לחיים.

 

קבעו שגרת יומיום הכוללת שעות עבודה והפסקות ייעודיות. השתמשו בכלים וטכניקות פרודוקטיביות, כמו אפליקציות לניהול זמן ומשימות, כדי שתוכלו לקבוע סדר עדיפויות ולעמוד בזמנים של כל פרויקט. הגדירו גבולות עם בני המשפחה כדי למזער הסחות דעת במהלך שעות העבודה. וכמובן, נצלו את הגמישות שעבודה מרחוק מציעה ושחקו עם לוח הזמנים בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

מותר לקחת הפסקה

גם כשאתם עובדים בסביבה הביתית שלכם, העבודה יכולה לגרום לכם לתחושת עומס ולחץ. אחד הדברים החשובים לתרגל אלו הפסקות קבועות וביצוע תרגילי מתיחה כדי להימנע מישיבה ממושכת מדי וכדי לרענן את הגוף ואת זרימת הדם. הקפדה על הפסקות רענון ואוכל תתרום לרמה טובה יותר של ריכוז וסבלנות ותאפשר להתמודד טוב יותר עם כל משימה.

 

 FREEPIK

עובדים מהבית בכיף

נראה שבנושא של עבודה מהבית או עבודה מרחוק עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, שוק העבודה עדיין לומד את היתרונות של עובדים שאינם במשרד, והתופעה של נוודים דיגיטליים שעובדים מכל קצוות העולם, רק הולכת ומתפתחת. לכן, יצירת משרד ביתי נוח היא חיונית לאנשי מקצוע רבים. כשאתם יוצרים לעצמכם פינת עבודה שכיף לשבת בה למשך שעות, כל יום של עבודה מהבית יכול להיות חוויה מהנה, מתגמלת ומוצלחת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ
צילום: לע"מ/יוסי זמיר

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״

״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משרד האוצר

לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.


״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.

״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.

״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.

״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.

מנכ"ל החברה, משה קמחי. קרדיט: ענבל מרמרימנכ"ל החברה, משה קמחי. קרדיט: ענבל מרמרי

צעד נוסף לפתיחת השוק: נימה קיבלה אישור להציע פיקדונות ולהנפיק חשבונות לקבלת שכר

הצעד הרגולטורי החדש מהווה הבעת אמון נוספת של מרשות ניירות ערך בחברת הפינטק נימה, שכבר קיבלה קוד זיהוי 21 מבנק ישראל. מנכ"ל נימה, משה קמחי: "אנו שמחים על האפשרות להרחיב את סל השירותים הפיננסיים ללקוחותינו, ולספק גישה לשירותים פיננסים הוגנים לכל אדם"

רן קידר |
נושאים בכתבה נימה צור שמיר

הרשות לניירות ערך העניקה אתמול לחברת נימה רישיון חברת תשלומים המאפשר לה להנגיש ללקוחותיה חשבונות לקבלת משכורות, פיקדונות וגמלאות. נימה הינה חברת הפינטק הישראלית הראשונה שמקבלת אישור זה. הרישיון ניתן לחברה כחצי שנה לאחר הגשת הבקשה, ובעקבות אישור התיקון לחוק להגנת השכר משנת 2024, אשר מאפשר למעסיק להפקיד את שכר העובדים שלו לחברות תשלומים שאינן בנקים מסחריים או בנק הדואר.

חברת נימה הינה חברה טכנולוגית שמפעילה שני קווי מוצר: פלטפורמת תשלומים המספקת שירותים לבנקים ומוסדות פיננסים בארץ ובעולם, וחשבון דיגיטלי הפונה ללקוחות פרטיים. בעבר היו לבנק הפועלים ובנק דיסקונט החזקות בנימה, אך עקב התערבות של הרגולטור הם נאלצו למכור, וכיום החברה בשליטה כמעט בלעדית של צור שמיר צור -2.4%  שמחזיקה בכ-87.6% בחברה. 

נימה עברה כבר שני סבבי גיוס חיצוניים בשנים האחרונות: אחד לפי שווי של 200 מיליון שקל בשנת 2022 והשני לפי 180 מיליון שקל בשנת 2024, אז רכשה ביטוח ישיר השקעות פיננסיות את חלקם של הבנקים והמנהלים בחברה. 

עם גידול מהיר בפעילות, ייתכן שנימה מתחבאת מתחת לרדאר של המשקיעים. נכון למאי 2025, ביצעה PWC הערכת שווי חיצונית, המייחסת לנימה שווי של כ-484 מיליון שקל המתבססת על צמיחה של עשרות אחוזים בשנה, עלייה במספר המשתמשים (שניתן להעריכו בעשרות אלפים) ויכולת חדירה לשווקים גדולים, כגון אירופה ואסיה.

נימה מספקת מזה עשור פתרונות פיננסיים דיגיטליים ללקוחות פרטיים, ביניהם עובדים זרים ומעסיקים בישראל, ומעניקה להם גישה קלה, שקופה ומשתלמת לשירותים אלו. החברה הוקמה מתוך רצון לפשט ולהנגיש שירותים פיננסיים, וכן על מנת לתת מענה מתאים לאנשים שלא קיבלו פתרון ראוי מהמערכת הבנקאית. כעת, בעקבות קבלת הרישיון, מורשה החברה, בין היתר, לקבל משכורות, פיקדונות וגמלאות, להנגיש כרטיסי חיוב ואמצעי תשלום מסוגים שונים ולהעביר תשלומים בין לקוחות פרטיים לבתי עסק. בנוסף, החברה תוכל להעניק ללקוחותיה פיקדונות נושאי ריבית על הכספים המופקדים בחשבון.