האם הגיעו 7 השנים הטובות של הוט?

אחרי 7 שנים רעות בהן נרשם באופן קבוע הפסד בדוחות הכספיים, חברת הכבלים מציגה ברבעון הראשון רווח נקי של 23 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 109 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
עפרה ברון |

חברת הכבלים הוט הציגה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2007, ששוברים תקופת בצורת ארוכה של 7 שנים, בהן החברה רשמה מדי שנה הפסד בדו"חות הכספיים.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-637 מיליון שקל לעומת 569 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%. הגידול בהכנסות מוסבר בעלייה במספר המנויים במגזר התקשורת פנים ארצית נייחת וכן מגידול בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מעלייה בהכנסות מתוכן לפי דרישה ועליה בשירות VOD.

הוצאות התפעול של החברה ברבעון הראשון של 2007 בנטרול הוצאות פחת הסתכמו ב- 355 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-374 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-6%. עיקר הירידה נובעת מירידה בעלויות התוכן ברבעון הראשון של שנת 2007 הנובעת מצמצום עלויות ודחיית שידור הפקות מקור לרבעונים הבאים.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-149 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קפיצה של כ–71%.

הוצאות מכירה ושיווק של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-42 מיליון שקל, בהשוואה ל-48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ– 12.5% . הירידה בהוצאות המכירה והשיווק בהשוואה לאלה שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד, נובע בעיקרו מירידה בהוצאות הפרסום.

הוצאות הנהלה וכלליות של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב- 34 מיליון שקל בהשוואה לכ - 28 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 21% נובעת בעיקר מהוצאה בגין הטבה לאור זכות לאופציות וחילופי מנהלים.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב- 66 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד תפעולי של כ -9 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

ה- EBITDA של החברה (רווח תפעולי בניכוי הוצאות פחת והפחתות), הסתכם ברבעון הראשון של 2007 ב– 202 מיליון שקל (32% מההכנסות) בהשוואה לכ – 113 מיליון שקל (20% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד גידול של 78%.

ה- ARPU , ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח טלוויזיה רב ערוצית (דיגיטלי ואנלוגי), צמח ב- 5% ביחס לרבעון מקביל אשתקד ועומד על כ- 182שקל.

הוצאות המימון, נטו של החברה ברבעון ראשון של 2007 הסתכמו ב-45 מיליון שקל בהשוואה ל- 99 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של 55%) .

הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-23 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ - 109 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בכך HOT עוברת לראשונה מזה 7 שנים לרווח נקי.

נכון ליום 31.3.2007 מונה החברה כ 926 אלף מס' מנויי טלוויזיה הרב ערוצית, כ -221 אלף קווי טלפוניה וכ 552 אלף מנויי אינטרנט המהיר.

דוד קמיניץ: עדין רובץ על החברה נטל כבד של חובות העבר

מהחברה נמסר כי הדוחות משקפים את העבודה המאומצת של השנה האחרונה במהלכה ביצעה החברה מספר תהליכים דרמטיים, שבראשם שיפור השירות ללקוח, התייעלות והפחתת עלויות תוכן זר והשקעה בתוכן ישראלי המותאם להעדפות הצרכן הישראלי, שיווק חבילת התקשורת האטרקטיבית בישראל- הטריפל והעלאת חבילת אינטרנט המהיר בישראל.

דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT אמר כי "אנחנו רואים בדוחות הטובים את המשך המגמה החיובית ואת ראשית הדרך להפיכתה של HOT לשחקן משמעותי בשוק התקשורת המספקת פתרונות כוללים של טלוויזיה, טלפון ואינטרנט."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

מירי רגב
צילום: שאול לנדנר

משרד התחבורה עושה סדר במספרי הדרכים והכבישים - הכל במקום אחד

כל המספרים במקום אחד: משרד התחבורה משיק מפת כבישים אחידה ומעודכנת שתשמש גם את הנהגים וגם את המשטרה

מנדי הניג |

משרד התחבורה השיק את "מפת מספרי הדרכים הארצית הרשמית של ישראל", לראשונה גם באינטרנט. המפה, שתהווה מעתה מקור המידע הרשמי והיחיד לנושא, נועדה לאחד את כלל הנתונים הקיימים ולמנוע כפילויות וסותרות במספור הכבישים. המשמעות: מהיום, כל גורם ממערכות GPS ועד המשטרה יעבוד על בסיס נתונים אחיד ומעודכן.

לדברי שרת התחבורה מירי רגב, "מפת מספרי הדרכים הרשמית מכניסה סדר והיגיון במספור רשת הכבישים, וכך תסייע לכל נהג ונוסע להתמצא בדרכים בקלות ובבטחה, ותשמש גם את הגורמים המקצועיים לניהול תנועה מתקדם ושקוף".

הצורך במפה אחידה גבר בשנים האחרונות עם התרחבות רשת הכבישים בישראל. כל כביש חדש מקבל מספר המשולב בשלטי הדרכים ובמערכות הניווט, אך עד כה היו מקרים של חוסר עקביות בין גורמים שונים. המספור הרשמי אמור לפתור את הבעיה ולאפשר מעקב ברור אחר תאונות, תחזוקה ותפעול התנועה.

מאחורי המספרים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, המספור הוא לא שרירותי. מספר זוגי מציין דרך אורך מצפון לדרום כמו כביש 2 לאורך החוף או כביש 6 חוצה ישראל בעוד שמספר אי-זוגי מסמן דרך רוחב ממערב למזרח, דוגמת כביש 1 המחבר את תל אביב לירושלים או כביש 65 החוצה את העמקים.

גם מספר הספרות חשוב: כבישים חד-ספרתיים הם הצירים הראשיים והמהירים ביותר, כמו כביש 1 או כביש 4. כבישים דו-ספרתיים מייצגים צירים אזוריים מרכזיים, למשל כביש 44 או כביש 65, וכבישים תלת- וארבע-ספרתיים משמשים לדרכים משניות ומקומיות.