האם הגיעו 7 השנים הטובות של הוט?
חברת הכבלים הוט הציגה הבוקר (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2007, ששוברים תקופת בצורת ארוכה של 7 שנים, בהן החברה רשמה מדי שנה הפסד בדו"חות הכספיים. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-637 מיליון שקל לעומת 569 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%. הגידול בהכנסות מוסבר בעלייה במספר המנויים במגזר התקשורת פנים ארצית נייחת וכן מגידול בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה בכבלים כתוצאה מעלייה בהכנסות מתוכן לפי דרישה ועליה בשירות VOD. הוצאות התפעול של החברה ברבעון הראשון של 2007 בנטרול הוצאות פחת הסתכמו ב- 355 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-374 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-6%. עיקר הירידה נובעת מירידה בעלויות התוכן ברבעון הראשון של שנת 2007 הנובעת מצמצום עלויות ודחיית שידור הפקות מקור לרבעונים הבאים. הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-149 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קפיצה של כ–71%. הוצאות מכירה ושיווק של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-42 מיליון שקל, בהשוואה ל-48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ– 12.5% . הירידה בהוצאות המכירה והשיווק בהשוואה לאלה שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד, נובע בעיקרו מירידה בהוצאות הפרסום. הוצאות הנהלה וכלליות של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב- 34 מיליון שקל בהשוואה לכ - 28 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 21% נובעת בעיקר מהוצאה בגין הטבה לאור זכות לאופציות וחילופי מנהלים. הרווח התפעולי של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב- 66 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד תפעולי של כ -9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ה- EBITDA של החברה (רווח תפעולי בניכוי הוצאות פחת והפחתות), הסתכם ברבעון הראשון של 2007 ב– 202 מיליון שקל (32% מההכנסות) בהשוואה לכ – 113 מיליון שקל (20% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד גידול של 78%. ה- ARPU , ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח טלוויזיה רב ערוצית (דיגיטלי ואנלוגי), צמח ב- 5% ביחס לרבעון מקביל אשתקד ועומד על כ- 182שקל. הוצאות המימון, נטו של החברה ברבעון ראשון של 2007 הסתכמו ב-45 מיליון שקל בהשוואה ל- 99 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של 55%) . הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-23 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ - 109 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בכך HOT עוברת לראשונה מזה 7 שנים לרווח נקי. נכון ליום 31.3.2007 מונה החברה כ 926 אלף מס' מנויי טלוויזיה הרב ערוצית, כ -221 אלף קווי טלפוניה וכ 552 אלף מנויי אינטרנט המהיר. דוד קמיניץ: עדין רובץ על החברה נטל כבד של חובות העבר מהחברה נמסר כי הדוחות משקפים את העבודה המאומצת של השנה האחרונה במהלכה ביצעה החברה מספר תהליכים דרמטיים, שבראשם שיפור השירות ללקוח, התייעלות והפחתת עלויות תוכן זר והשקעה בתוכן ישראלי המותאם להעדפות הצרכן הישראלי, שיווק חבילת התקשורת האטרקטיבית בישראל- הטריפל והעלאת חבילת אינטרנט המהיר בישראל. דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT אמר כי "אנחנו רואים בדוחות הטובים את המשך המגמה החיובית ואת ראשית הדרך להפיכתה של HOT לשחקן משמעותי בשוק התקשורת המספקת פתרונות כוללים של טלוויזיה, טלפון ואינטרנט." קמיניץ הוסיף כי "דוחות הרבעון הטובים מסמלים מגמה בהמשך לדוחות של הרבעונים האחרונים והם רק ראשיתה של הדרך, שהרי עדין רובץ על החברה נטל כבד של חובות העבר, כמו גם תחרות קשה מול גופים רבי עוצמה, דוגמת בזק וחברות הסלולר." קמיניץ הדגיש, כי "המשך השיפור תלוי גם במידה רבה במדיניות אותה יגבש הרגולאטור בחודשים הקרובים, וכי הוא מקווה שניצני התחרות שהחלו להופיע בשוק הטלפוניה והצהרת הכוונות לגבי שוק הסלולאר יתחזקו לטובת הצרכן."