סקר: 71% מבעלי העסקים עובדים עם הסלולר גם בחופשה
71% מבעלי העסקים הקטנים בישראל נוהגים לשמור על קשר עם העבודה גם בעת חופשה בארץ או בחו"ל, כך עולה מסקר שנערך על ידי החטיבה העסקית של סמסונג סלולר בקרב בעלי עסקים בישראל.
הסקר נערך באמצעות מכון הגל החדש בקרב בעלי עסקים קטנים ממגוון ענפים. העסקים שהשתתפו בסקר פועלים בשוק בממוצע 18 שנה.
לדברי אבי זיתן, סמנכ"ל השיווק של סמסונג סלולר, הנתונים מעידים על השינוי שחוללו הסלולר והאינטרנט בחיינו בשל האפשרות שהם יצרו למנהלים להמשיך לנהל את עבודתם מכל מקום בו הם נמצאים. "אם בעבר חופשה היתה כרוכה בהתנתקות, שעלולה להיות בעייתית לבעל עסק הרי שהיום בזכות הטכנולוגיה והעלויות הזולות יחסית, ניתן לבחור אם להתנתק או להישאר עם "היד על הדופק", מסביר זיתן.
מהסקר עולה, כי כ-30% אחוז מבעלי העסקים הקטנים נסעו לחו"ל במהלך השנה האחרונה - % 14 מהם נסעו פעם אחת, % 10 - טסו פעמיים, ואחוזים בודדים טסו 3 פעמים ומעלה. עוד עולה מתוך הסקר כי רק % 7 מבעלי עסקים קטנים טסו לחו"ל למטרות עסקיות.
טיפים לתקשורת חכמה בחו"ל
1. לא לשכוח לבדוק שהטלפון שלכם הוא בעל יכולת נדידה ועובד במדינה אליה אתם נוסעים. תוכלו למצוא את המידע באתר האינטרנט או במוקד השירות של היבואן.
2. כדאי לבדוק שהטלפון פתוח לשיחות מחו"ל על ידי המפעיל הסלולרי שלכם (עסקים רבים חוסמים את היכולת לדבר מחו"ל בגלל העלויות שכרוכות בכך).
3. מומלץ להשתמש בשירותי "חיסכון עולמי" של המפעילים הסלולריים שיכולים להוזיל את עלות השיחות עד 70%.
4. כדאי להכניס קוד מיוחד לסינון שיחות כך שהשיחות יתקבלו רק מאנשים רלוונטיים. בכך ניתן לחסוך כסף יקר על שיחות שאינן חיוניות.
5. מומלץ להשאיר הודעה במייל ובתא הקולי שאתם בחופש ולמי אפשר לפנות בהיעדרכם, ולמנות ממלא/י מקום שיטפלו במה שצריך כשאתם לא נמצאים. זה יפחית מאוד את כמות ההפרעות לחופשה וישאיר את השליטה בידכם – מתי להתעדכן ומתי לנוח.
6. אם אין ברירה – להשתדל לעבוד ב-SMS, זה יותר זריז ויעיל, והרבה יותר זול.
7. אם חייבים להתעדכן באופן שוטף – לקבוע עם מי שמנהל את העסק בהיעדרכם מועד קבוע ביום לשיחת עדכון, כך תדעו מראש לפנות את הזמן הזה לשיחה ולא פחות חשוב – תדעו ששאר הזמן פנוי להנאה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.