ארגונים יבזבזו סכומי עתק על מכשירי טלפון IP מיותרים
תהליך ההגירה של ארגונים עסקיים אל שימוש בטלפונים המבוססים על פרוטוקול IP כולל גם עסקות רכישה לא מוצדקות -כך קובעת חברת המחקר והייעוץ גרטנר. על פי הערכות החברה, בין השנים 2005-2010 יבצעו ארגונים עסקיים ברחבי העולם השקעות מיותרות בהיקף של 20.3 מיליארד דולר במכשירי טלפון IP יקרים הפועלים באמצעות צג. היקף ההשקעה המיותרת באירופה, המזרח התיכון ואפריקה יסתכם ביותר מ-5 מיליארד אירו.
"חברות רבות מחליפות את מכשירי הטלפון הישנים במכשירי IP מפוארים ומבוססי צגים ובמרכזיות ארגוניות הנתמכות על-ידי חומרה חדשה, אולם רוב המשתמשים ממשיכים להשתמש בטלפונים החדשים באותו אופן בו הם השתמשו בטלפונים הישנים, ומנצלים רק יכולות מעטות של מכשירי ה-IP, כמו בדיקת שיחות שלא נענו או שימוש בספר הטלפונים האלקטרוני", אמר נשיא לניהול בגרטנר, בוב הפנר. "למרבית האירוניה, ברוב המשרדים ממוקם טלפון ה-IP עם הצג על שולחן העבודה מאחורי צג המחשב, שהוא גדול יותר ובעל רזולוציה גבוהה יותר".
גרטנר מעריכה כי בחמש השנים הבאות ירכשו ארגונים עסקיים בעולם יותר מ-150 מיליון מכשירי טלפון IP. באזור EMEA ירכשו העסקים מעל 50 מיליון מכשירים. ב-75% מהמקרים, החברות משקיעות בהצטיידות לפחות 150 דולר (117 אירו) יותר מאשר הן צריכות, מכיוון שהן מתמקדות ברכישת מכשירים מבוססי צג, במקום ברכישת מכשירים זולים יותר ללא צג, שאותם ניתן לקשר אל המחשב האישי ולקבל יישומיי תקשורת מאוחדת (Unified Communication).
הפנר ממליץ כי הכסף שייחסך על-ידי רכישת מכשירים זולים יותר, ישמש לרכישת יישומי תקשורת מאוחדת. הדבר יסייע לשלב את יישומי התקשורת עם שירותים אחרים דוגמת מסרים מיידיים, מסרים מאוחדים, סוכן אישי, נוכחות, שיחות ועידה ושירותים ניידים, ובכך ליצור שולחן עבודה מאוחד שבמסגרתו משמש מכשיר הטלפון לתפעול התקשורת הקולית. יישומים אלה יעילים ומועילים בהרבה מהצגים על מכשירי הטלפון IP, ומחירם דומה.
האנליסטים של גרטנר אומרים כי הטלפונים עם הצגים יכולים לספק יישומים מועילים לארגון, אולם במחיר גבוה בהרבה מאשר ניתן לקבלם באמצעות המחשב האישי. חברות שבהן אין לעובדים מחשב על שולחן העבודה, כמו בתחום הקמעונות, הבריאות והייצור, הן הלקוחות המתאימות לרכישת מכשירי ה-IP היקרים. במידה ויש מחשב על שולחן העבודה, עדיף לשקול הצטיידות במכשירי טלפון IP זולים יותר.
"אנחנו לא טוענים שאין צורך במכשירי IP על שולחן העבודה", אמר הפנר, "אלא שכאשר מדובר בתקציבים מוגבלים, החברות צריכות לרכוש א המכשירים הזולים במקום את המכשירים היקרים, ולהתקין יישומי תקשורת מאוחדת (UC). עליהן לרכוש מכשירים הכוללים צגים רק במידה שכבר יש להן פתרונות UC – ועודפי תקציב רכש".
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

OECD: בישראל יש כישרון גדול והשכלה גבוהה שלא מיתרגמים לשכר גבוה
דוח חדש של ה-OECD אומר כי בישראל יש המרה נמוכה בין רמת המיומנויות וההשכלה הגבוהה ובין איכות התעסוקה, שמתווספים לפערים גדולים במיומנויות ובכישורים המושפעים מהסטטוס הסוציו-אקונומי
דוח חדש של ה-OECD שפורסם השבוע מצביע על משהו שישראלים רבים מרגישים: לא משנה כמה נשקיע בהשכלה גבוהה וברכישת כישורים ומיומנויות רלוונטיים, ההשקעה לא בהכרח מיתרגמת לעבודה איכותית או לשכר גבוה. הדוח מצביע גם על פערים סוציו אקונומיים משמעותיים ועמוקים ברמת המיומנויות וכן על פערי תעסוקה מגדרים שאינם מצטמצמים. מהשוואה מול מדינות אחרות, בהן לימודים והכשרה על תיכונית יביאו לעלייה במיומנויות שתביא לעלייה ברמת השכר, בישראל הלימודים וההכשרה העל תיכונית לא תביא לעלייה של ממש ברמת המיומנויות. אצלנו גובה רמת ההשכלה משפיע באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות, ואינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
דוח OECD Skills Outlook 2025 בא לבחון את רמת המיומנויות התעסוקתיות במדינות החברות בארגון ואת המיומנויות הנדרשות בשוק העבודה במאה ה-21 ומהם הגורמים המשפיעים על רמת המיומנויות. עבור הדוח, מופו כ-3,500 מקצועות שונים שמאחוריהם כ-14,000 מיומנויות עבודה שונות. כאשר המיומנויות ההופכות לחיוניות ביותר בשוק העבודה המשתנה, זה שבצל האוטומציה והבינה המלאכותית, הן אוריינות, נומרציה, דיגיטל, יצירתיות ומעל הכל למידה מתמדת לאורך החיים. הדוח מלמד בבירור שהמיומנויות שלנו טובות יותר וברמה גבוהה יותר ככל שההשכלה שלנו גבוהה יותר, ולרוב כפועל יוצא מכך, יעלה הסיכוי שלנו להשתלב באופן אפקטיבי יותר בשוק העבודה ולהשתכר טוב יותר. אך בישראל גובה רמת ההשכלה משפיע אך באופן מוגבל יחסית על רמת המיומנויות ביחס למדינות אחרות והיא אינה ערובה להשתלבות איכותית בשוק העבודה ולרמות שכר גבוהות.
בישראל השכלה אינה שווה מיומנויות
הדוח מעלה תמונה לא טובה עבור ישראל. דוח ה-OECD משווה בכל מדינה בין רמת המיומנויות של ציבור שלא מסיים לימודי תיכון ובין הציבור שלו יש השכלה על תיכונית.המיומנויות שנבחנות על ידי ה-OECD היא אוריינות ויכולת הבנת טקסט, יכולת פתרון בעיות כמותניות ופתרון בעיות מורכבות. במדינות כמו ניו זילנד או פינלנד רואים פער משמעותי בין שתי הקבוצות, עם סטיית תקן העומד על כ-0.72 וכ-1.16 סטיות תקן בהתאמה. המשמעות של כך היא כי רמת המיומנויות של הציבור שמסיים תיכון וממשיך ללימודים על תיכוניים היא משמעותית גבוהה יותר מרמת המיומנויות של אלו שלא.
לעומת פינלנד וניו זילנד, בישראל הפער נמוך בהרבה, עם כ-0.27 סטיות תקן במסלול מקצועי וכ-0.32 במסלול עיוני. המשמעות של הפער הוא כי בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD נראה קשר חזק ועקבי בין עלייה ברמת ההשכלה לבין קפיצה גדולה במיומנויות חשיבה כמותית, בישראל ההשפעה של לימודים על תיכוניים היא מוגבלת הרבה יותר, ואין ללימודים על יסודיים או פוסט תיכוניים השפעה של ממש על המיומנויות של הציבור.
- פורטינט משיקה מוצר אבטחה חדש לדאטה סנטרס
- מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכל זאת, מהדוח עולה כי המסלול שמראה את הפער הגדול ביותר מאנשים ללא השכלה, הוא המסלול של לימודים אקדמאיים, בעלי תואר ראשון ומעלה, כאשר שאר המסלולים העל תיכוניים אינם מציגים סטיית תקן גבוהה כלל, מה שאומר שאלו לימודים והכשרות שאינם משפרים את המיומנויות באופן ניכר. למעשה, השכלה גבוהה מעלה את איכות התעסוקה ב-18 נקודות אחוז בממוצע.
