מכתשים אגן: צניחה של 24% ברווח הנקי לרבעון
מכתשים אגן, החברה הגנרית הפועלת בתחום המוצרים להגנת הצומח, דיווחה היום (ב') על תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2006.
הרבעון השני של של 2006 עמד בסימן המגמות שבאו לידי ביטוי גם ברבעון הראשון של 2006 ואשר משפיעות השנה על שוק האגרוכימיה העולמי ובכלל זה: - פתיחה מאוחרת של העונה החקלאית באירופה ובארצות הברית, היחלשות האירו והתחזקות הריאל הברזילאי, העלייה במחירי האנרגיה, חומרי גלם, וההובלה הנובעים מהעלייה במחירי הנפט.
בצד המכירות, מסכמים בחברה את הרבעון עם סכום של 462 מיליון דולר, עלייה של 10.9% לעומת 416.5 מיליון דולר הרבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה גדלו מכירות החברה ב- 2.4% והגיעו ל- 955.9 מיליון דולר לעומת 933.5 מיליון דולר אשתקד.
גידול במכירות נרשם בכל האזורים ובמיוחד בצפון אמריקה, דרום אמריקה ובאוסטרליה. בצפון אמריקה הגיעו המכירות ברבעון ל- 105.8 מיליון דולר, גידול של 18.3% (16.3 מיליון דולר). בדרום אמריקה הסתכמו המכירות ברבעון ב- 83.4 מיליון דולר גידול של 14.9% (10.8 מיליון דולר). המדינה שבלטה בצמיחה הרבעונית והחצי שנתית היא אוסטרליה.
מנגד, תוצאות מאכזבות, אך צפויות, ברווח הנקי הרבעוני שהסתכם ב 40.2 מיליון דולר או רווח של 8 סנט למניה מדוללת - צניחה של 19.5% ברווח הנקי. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני ב - 199.8 מיליון דולר.
צד חיובי נוסף - תזרים המוזמנים שרשמה החברה מפעילות שוטפת עומד על כ-200 מיליון דולר. תזרים זה מהווה גידול לעומת 132.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בין היתר, הושפע סעיף זה מקיטון בסעיף ההון החוזר של החברה. התזרים צפוי לשרת את החברה ולהוות מנוף לביצוע פעולות עתידיות בתחומים שונים בינהם גם רכישות.
כאמור, שוק האגרוכימיה כולו סבל מהשפעות שפגעו בתוצאות הרבעוניות. מסקירת חברות האגרוכימיה הגדולות אשר פירסמו את תוצאותיהן עולה מגמה דומה בהשוואה לרבעון הקודם, רבעון אשר בו התקשו החברות להציג צמיחה חיובית בעסקיהן. סינג'נטה דיווחה על יציבות במכירותיה בסקטור הגנת הצומח, ומכירות דו-פונט אף ירדו בכ-4.3%. מונסנטו אף היא דיווחה על צמיחה אפסית בסקטור הגנת הצומח.
בהתייחסו לתוצאות אמר דני בירן, יו"ר דירקטוריון מכתשים אגן, " מכתשים אגן הוכיחה ברבעון השני את יכולתה לפעול בתנאי שוק מאתגרים ולהמשיך לצמוח גם בשנה כזו אני סמוך ובטוח כי הנהלת החברה תדע לנצל את המציאות הנוכחית על מנת לפעול להמשך ישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה לצמיחה, ולהרחבת היתרון התחרותי שלה בשוק האגרוכימיה".
לדברי שלמה ינאי, מנכ"ל מכתשים אגן, " הצלחנו לצמוח ברבעון השני למרות ירידת השוק כולו ועל רקע התנאים המאוד מאתגרים של תעשיית האגרוכימיה השנה. כפי שאמרנו ברבעון הקודם, השלמנו את החסר מהרבעון הראשון ומכירות החברה גדלו ברבעון זה ביותר מ-10% "
ינאי הוסיף: "אנחנו ממשיכים להרחיב את נתח השוק שלנו ומתמקדים באזורים אותם הגדרנו בתוכנית האסטרטגית כיעדים לצמיחה, ביניהם השווקים בארצות הברית ובאוסטרליה. המציאות בשוק יוצרת גם הזדמנויות. מתחילת השנה ועד עתה רכשנו שלוש חברות וקיבלנו 87 רישויים נוספים. בכוונתנו להגביר את המאמץ, ולהמשיך את מגמת הצמיחה, תוך ניצול יתרונותיה היחסיים של מכתשים אגן".
" המגמות המאפיינות את השוק השנה ובעיקר התייקרות האנרגיה ובחומרי הגלם, השפיעו על הרווחיות הגולמית של החברה. בכוונתנו להגביר את תהליכי ההתייעלות והחיסכון, תוך התמקדות בכל נושאי ומרכיבי העלויות השונים, על מנת להביא לשיפור ברווחיות החברה".