אמנון שעשוע
צילום: יח"צ

מובילאיי ואינטל יבחנו רכב אוטונומי בישראל

חברת הטכנולוגיה הישראלית, שרכישתה על-ידי אינטל הושלמה השבוע, מודיעה על ניסוי בכביש ציבורי עם 100 מכוניות אוטונומיות - גם בישראל

חברת מובילאיי, יחד עם בעלת הבית החדשה שלה, אינטל, תערוך ניסוי במכוניות אוטונומיות בכביש הציבורי בישראל. בהודעה שפרסמה החברה, יום לאחר שהושלמה הפיכתה לחלק מאינטל, מובילאיי הודיעה כי צי של 100 מכוניות אוטונומיות יצא לדרך השנה במספר מדינות, בהן בארה"ב, אירופה ובישראל.

 

בשלב זה לא ידוע אילו מכוניות ישמשו בסיס לניסוי. למובילאיי ואינטל (יחד ולחוד) הסכמי שיתוף פעולה עם שלל יצרניות, הבולט שבהן עם ב.מ.וו. מאינטל נמסר כי צי האוטונומיות יהיה ממבחר מותגים וכי אין כוונה לבנות מכונית ייעודית (המכוניות יתבססו על כלי רכב סדרתיים). הצי יצויד בטכנולוגיות שפיתחו אינטל ומובילאיי. חברת הטכנולוגיה הישראלית היא המובילה בעולם בתחום התוכנה והשבבים למערכות זיהוי מכשולים לשימוש בכלי רכב, עם נתח שוק של כ-70%. אינטל שילמה 15.3 מיליארד דולר בעבור מובילאיי.

"בניית מכוניות ובחינתן בתנאי העולם האמיתי, מעניקה משוב מיידי ותאיץ אספקת טכנולוגיות ופתרונות למכוניות אוטונומיות", כך מסביר פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי שימונה לאחר רכישת החברה לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הפיתוח הראשי של מובילאיי. "שונות גאוגרפית מאוד חשובה, שכן לאזורים שונים מאופיינים בסגנונות נהיגה שונים, כמו גם בתנאי כביש ושילוט שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיות רכב אוטונומי שניתן להשתמש בהן בכל מקום, מה שאומר שאנחנו צריכים לבחון ולאמן את המכוניות במקומות מגוונים".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 13/08/2017 09:24
    הגב לתגובה זו
    פורסייט... הזדמנות קניה מעולה אחר הפסד גדול זה הזמן לתקן
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.