טויוטה ומאזדה מרחיבות את שיתוף הפעולה

יצרניות הרכב היפניות הודיעו על הקמת מפעל ייצור משותף בארה"ב, ושיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות שונות. השתיים יחליפו ביניהן גם מניות בשיעור זניח
רועי צוקרמן, אוטו |

יצרנית הרכב הגדולה ביפן, טויוטה, ויריבתה מבית מאזדה, הודיעו על הרחבת שיתוף הפעולה שיצא לדרך ב-2015. כעת שתי היצרניות מודיעות על הקמת מפעל ייצור משותף בארה"ב, בו ייוצרו טויוטה קורולה לשוק האמריקאי (דגם שונה מזה המשווק בישראל) ורכב פנאי חדש של מאזדה. המפעל החדש יחל בייצור בשנת 2021, ועדיין לא הוחלט באיזו מדינה בארה"ב יוקם.

 

במסגרת ההסכם החדש, היצרניות יחליפו ביניהן מניות - טויוטה תקבל 5% ממאזדה בתמורה ל-0.25% מטויוטה. המפעל החדש יהיה בבעלות משותפת, ויוקם בעלות של כ-1.6 מיליארד דולר (5.8 מיליארד שקל). הוא ייצר עד 300 אלף מכוניות בשנה. בשלב זה לא ברור האם מכוניות שייוצרו במפעל זה ייוצאו מחוץ לאמריקה. הקמת המפעל נועדה, בין היתר, גם כתגובה לדרישת ממשל טראמפ לייצור בארה"ב, תוך איום בהטלת מכסים על סחורה מיובאת. מאזדה לא מייצרת כיום כלל בארה"ב (מכוניותיה מגיעות לשם מיפן ומקסיקו).

לצד המפעל החדש, שתי היצרניות יחלקו ביניהן גם את עלויות הפיתוח של מערכות בטיחות מתקדמות, מערכות לנהיגה אוטונומית ורכיבים למכוניות חשמליות. במסגרת התוכנית החדשה יחסית של טויוטה, שקוראת להפסקת ייצור מכוניות הפולטות זיהום אוויר בזמן הנסיעה עד 2050, היצרנית החליטה גם להתחיל בפיתוח מכוניות חשמליות מבוססות מצברים. זאת, לאחר שנים של התמקדות בטכנולוגיית תא-דלק (מימן).

 

מאזדה, מנגד, הצהירה מספר פעמים כי אין באפשרותה לפתח מכוניות חשמליות באופן עצמאי - זאת בשל עלות הפיתוח הגבוהה שנדרשת בתחילת הדרך. חבירה לטויוטה תאפשר ליצרנית להתחבר לתקציב הפיתוח העצום שלה - שגודלו קרוב לפי 10 מזה של מאזדה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.