רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

ארית קיבלה הזמנה בסך 150 מיליון שקל ממשרד הביטחון לאספקת מרעומים

צבר ההזמנות של החברה (כולל הזמנה זו) עומד על סך של כ-380 מיליון שקל
דור עצמון | (2)
נושאים בכתבה ארית ארית תעשיות

חברת ארית ארית תעשיות -0.97% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרעומים ומוצרי אלקטרוניקה צבאיים, קיבלה באמצעות החברה הבת רשף טכנולוגיות הזמנה בהיקף של כ-150 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) ממשרד הביטחון (דרך מנהל הרכש (מנה״ר)) לאספקת מרעומים במהלך השנים 2024-2025.

לדברי החברה, הזמנה זו מצטרפת להזמנות קודמות שהתקבלו ממשרד הביטחון בחודשים האחרונים ומהווה אבן דרך נוספת לאמון שניתן לחברת רשף ומוצריה וכן לחשיבות הרבה של עצמאות ייצורית בתחומים חיוניים על ידי התעשייה המקומית.

צבר ההזמנות של החברה (כולל הזמנה זו) עומד על סך של כ-380 מיליון שקל.

כפי שצוין בדוח השנתי לשנת 2023, לצורך עמידה ביעדי הייצור והאספקה בשנים הקרובות, רשף הרחיבה את שטחי העבודה והתפעול, הוסיפה קווי ייצור והגדילה את מצבת כוח האדם. כמו כן, רשף ממשיכה לפעול להרחבה נוספת של שטחי העבודה, קווי הייצור והיקף כוח האדם כדי לעמוד ביעדים הקיימים והצפויים.

לפי הדוחות הכספיים של החברה, ב-2023 כולה הכניסה החברה 57.9 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 36.4 מיליון שקל ב-2022 - קפיצה של 59.2%. הרווח הנקי הסתכם ב-10.7 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 8.3 מיליון שקל ב-2022 - עלייה של 29.1%.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית ארית זינקה ב-126% מאז פרוץ המלחמה למחיר של 4.6 שקל ושווי שוק של 446.9 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנחם 19/06/2024 18:07
    הגב לתגובה זו
    צבר ההזמנות עבר כבר את המיליאד שח עם חוזה. עוגן עם הודו שמכנית 80 מיליום שח קבוע בשנה ל10 שנים על הדרך חוזה עם צהל לשנה וחצי הקרובות ב380 מיליון שח ועוד כמה חוזים לשנה הקרובה של עוד 130 מיליון שח וזה רק ההתחלה רק עיוור לא רואה לאן המנייה הולכת שער 1500 עד סוף השנה ראלי מאוד
  • 1.
    אנונימי 22/05/2024 10:48
    הגב לתגובה זו
    מי מוכר ולמה??????אני רק לא מבין כיצד ארית תספק את כל ההזמנות...לא חושבים שהם יכריזו על השקת מפעל נוסף?המדינה תתמוך זה באמת חשוב שנוכל לייצר את הנשק לבד.ראינו מה ארהב יכולה לעשות.לעצור את המשלוחים.לא חושב שנוכל סמוך על אחרים.קדימה להקים עוד מפעל חימוש מתקדם של רשף.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.