מיטב דש: "לאחר המימושים האחרונים נוצרה הזדמנות במניית טבע"

בית ההשקעות פרסם עדכון סקירה למניית חברת התרופות והעלה את מחיר היעד ל-23 דולר - אפסייד של 35% על מחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט
 | 
(25)
מיטב דש: "לאחר המימושים האחרונים נוצרה הזדמנות במניית טבע"
בית ההשקעות מיטב דש פרסם עדכון סקירה למניית טבע והעלה את ההמלצה לתשואת יתר עם מחיר יעד של 23 דולר - אפסייד של כ-35% על מחיר הסגירה של מניית החברה אמש בוול סטריט.
לדברי יונתן קרייזמן מבית ההשקעות מיטב דש, "אנו סבורים שלאחר המימושים האחרונים נוצרה הזדמנות במניה עקב שלוש סיבות מרכזיות - חששות כבדים מדי ביחס לפרשת הגבלים עסקיים בארה"ב, שחיקה נמוכה ביחס לצפי לקופקסון בשנה הקרובה ותחזיות פסימיות מדי לגבי מגזר הגנריקה בארה"ב".
ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון
"למרות שטבע מנחה להכנסות של 18.1 מיליארד וירידה ב-EBITDA ב-2019, אנו מעלים את תחזית ההכנסות/EBITDA לשנה הבאה ל-18.3 מיליארד - גבוה מהקונצנזוס, וזאת בשל מדיניות שמרנית,לפיה אנו צופים שהחברה תימנע מלהציג תחזית אופטימית ל-2019 ומעריכים שאפסייד מהקופקסון והגנריקה ישתקף באופן הדרגתי במהלך השנה, ככל שההנחות הריאליות יותר יתממשו".
בנוגע לחקירת הגבלים בארה"ב עליה דווח לאחרונה, ולפיה טבע תיאמה מחירים עם שחקניות אחרות בענף התרופות אומרים במיטב דש כי "קשה לאמוד את מידת הנזק המגולם מהפרשה. ממידע שפורסם ושיחות שלנו עם החברה, אלו לדעתנו הפרטים המשמעותיים ועיקר החשדות מופנות כלפי דרג הנהלה זוטר – מה שלדעתנו מחליש את הטיעון למזימה רחבת היקף"
"בשל המורכבות הנדרשת לצורך תיאום מחירים עבור היקף נרחב כל כך של תרופות על ידי מנהל בדרג זוטר יחסית, ומתוך הנחה שמרבית ההנהלה הקודמת כבר אינה בחברה, אנו מעריכים שאם וכאשר התנאים יבשילו – הנהלה הנוכחית תהיה בעמדה עניינית לסיים את החקירה בפשרה".
קרייזמן התייחס לתחרות הגוברת בשוק הגנריקה ואמרי כי "התחזית שלנו גבוהה מהשוק. לאחר שחיקה מאסיבית במחיר התרופות הגנריות בשלוש השנים האחרונות, טבע ויתר השחקניות הגדולות מסמנות מגמת התייצבות.  להערכתנו 2019 נראית טוב, סימני השאלה מתחילים ב-2020. למרות שטבע הפסיקה לספק נתוני רווחיות עבור סגמנטים, ערכנו ניתוח רווחיות שמראה המניח EBITDA של 5.5 מיליארד כתוצאה מקיזוז חיובי בין אובדן ה-EBITDA משחיקת תרופות (קופקסון – 440- מ') והתייעלות 900 מיליון.
"לעומת זאת ב-2020 אנו צופים ירידה ב-EBITDA ל-5.3 מיליארד שכן תוכנית ההתייעלות מסתיימת, והגידול הצפוי ב-Austedo ו-Ajovi עדיין אינו מפצה על המשך שחיקת הקופקסון. יש לציין שכל שינוי בהנחות הצמיחה של התרופות החדשות או בקצב שחיקת הקופקסון צפוי להשפיע על המשוואה".
עוד הוסיף קרייזמן בסקירתו כי "עד כה מרבית הקלפים שיחקו לטובת טבע. נתוני IMS מראים נתח שוק של 21% למיילן בקופקסון הגנרי במינון 40 מ"ג. להערכתנו טבע תשיק גרסת גנריקה עצמית – מה שיסייע לה לשמר נתח שוק בקופקסון".
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    דני ! לא למדת??
    ההגון 30/12/2018 13:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה קשקשן בגרוש ! מבין ? כלום זירו!!!טבע מרוטה, ללא עתד ..ואז קם הקשקשן התורן!!!
    סגור
  • 16.
    מאז שאמר מה שאמר ירדה עוד25-20% .עכשיו השער 14.8 $ (ל"ת)
    דני 26/12/2018 18:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • נ.ב קניתי ב14.8 דולר עכשיו אני מאמין לו... (ל"ת)
    דני 26/12/2018 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ככה נראה משהו בפוזיציה. (ל"ת)
    רמי 25/12/2018 11:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    קודם ש תישאר מעל 16$.אחרי זה יהיה אפשר לחשוב לעתיד (ל"ת)
    קודם ש 23/12/2018 01:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    תרחיש
    משה 22/12/2018 19:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי הדוחות השנתיים המנייה תזנק ל-27 דולר תרשמו!
    סגור
  • קודם שתישאר מעל 16.אחרי זה יהיה אפשר לחשוב על העתיד (ל"ת)
    נסחפת 23/12/2018 01:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    כרגע,דירה לא יכולה להיות באוויר,ללא יסודות על ה קרקע. (ל"ת)
    בינתיים 21/12/2018 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    בימים כאלה סוערים עדיף לשבת בצד מומלץ עם פופקורן ולצפות
    המומחה 21/12/2018 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה לא הזמן למניות . סבלנות אנחנו בהתחלה של מהלך ירידות בריא מאוד לשוק. השוק הרקיע שחקים ועשיו הוא בדרך חזרה לרמות סבירות.
    סגור
  • 10.
    ומה עם החוב???
    אריק88 20/12/2018 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם החוב???!!!! אף מילה??? איזה ניתוח פח, בית השקעות עאלק...שכחתם שסכום החוב של טבע עולה בעשרות ומאות מיליונים עם כל העלאה בריבית...!!!!??? כל שינוי "קטן" בריבית.אולי שווה קניה ב 7$ בעוד חודש חודשיים.לא המלצה רק הערכה שלי.בהצלחה
    סגור
  • 9.
    מופסדים זה משקיעים לזמן ארוך (ל"ת)
    כותב 20/12/2018 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לעשות בדיוק ההפך ולא לרכוש המנייה תקרוס!!! (ל"ת)
    אנונימי 19/12/2018 15:29
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • רמת גן
    רז 19/12/2018 23:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממש לא נכון
    סגור
  • 7.
    טוב שלו אמר לקנות את טאואר
    בום 19/12/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה פח איזה שכונה כל בתי ההשקעות שיש בארץ
    סגור
  • 6.
    לא מבין את הכותרת (ל"ת)
    דנה 19/12/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    לא הבנתי הם לא מאמינים לטבע אבל מעלים מחיר יעד
    עברית עילגת 19/12/2018 14:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כבר 8 שנים כל הזמן מתמחרים את הקופקסון וכל פעם מורידים מחיר וזה לא נגמר אף פעם נמאס כבר לשמוע . לא קונה את המניה הזאת . תקנו אתם
    סגור
  • טען עוד
  • לא "העברית עילגת", אלא הבנת הנקרא שלך לוקה בחסר
    ארצוחזאמאן 19/12/2018 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כשהם כותבים שאינם מאמינים לטבע, הכוונה שאינם מאמינים לתחזיות הפושרות שטבע/שולץ נוהגים לפרסם. מיטב-דש בעצם טוענים שהתוצאות בפועל יהיו טובות יותר מהתחזיות המוקדמות של החברה, לכן - הם "אינם מאמינים". הבנת את זה פרופסור?
    סגור
  • אמינות של בתי השקעות היא נמוכה ביותר בדרך כלל ממליצים
    משקיע 22/12/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתוך פוזיציה. עדיף לקחת את ההמלצה בעירבון מוגבל
    סגור
  • 4.
    טבע מפחידה ומטרידה מה קרה נתקעתם עם המניה לכן מעלים .. (ל"ת)
    נבון 19/12/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    אני מוריד את טבע לשער 9 דולר מינימום (ל"ת)
    מובטל בטיטו 19/12/2018 13:44
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • גבעתיים
    רון 19/12/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי סיפר לך את השטויות האלה
    סגור
  • 2.
    23 s חחח אז תיקנו ב17 ינוכלים היום (ל"ת)
    אריק 19/12/2018 13:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    23$ זה כלום לעומת השווי ב 2020-2021 והלאה.
    ארבונשרמוט 19/12/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מי שמוכר לפני 2020-2021 פשוט נכנע לתנודתיות בשווקים, וחבל.
    סגור
  • גבעתיים
    יוני 19/12/2018 23:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    צודק על מלא 100 אחוז
    סגור
  • כמה משלמים על הרצת מניה? (ל"ת)
    עמך 22/12/2018 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור