לא לשימוש
צילום: Istock

קנדט גייסה 40 מיליון דולר מקרנות הון סיכון אמריקאיות

כלל ביוטכנולוגיה, שרשמה מאז הקמתה הפסדים של מאות מיליוני שקלים, צפויה לרשום ברבעון השלישי לשנת 2018 רווח של כ-6 עד 10 מיליון שקל 
נועם בראל |

קנדט (Cadent) דיווחה על גיוס הון בהיקף של כ-40 מיליון דולר, מתוכם 25 מיליון דולר באופן מיידי ו-15 מיליון דולר עם תחילת ניסוי שלב 2.

בהשקעה השתתפו מספר קרנות הון סיכון אמריקאיות והחברה ובעלת השליטה בחברה Industries Access. כלל תעשיות צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2018 רווח כספי מצומצם של כ-6 עד 10 מיליון שקל לאחר השלמת ההשקעה. חשוב להדגיש כי מדובר על טיפה בים: כלל ביו רשמה מאז הקמתה הפסדים מצטברים של מאות מיליוני שקלים.

עם השלמת ההשקעה, תחזיק כלל ביוטכנולוגיה בכ-16% מקנדט, שיצטמצמו ל-13% עם השלמת המימון הנוסף. החברה תציג את השקעתה בקנדט  כנכס פיננסי בשווי הוגן דרך רווח או הפסד והיא תחדל להיות חברה כלולה.

לקנדט הסכם רישיון עם Novartis לפיתוח תרופה לטיפול בדיכאון המבוססת על עיכוב הפעילות של קולטן NMDA .על פי הסכם הרישיון, Novartis מממנת את פיתוח התרופה ומשלמת ל- Cadent תשלומים מבוססי אבני דרך ותשלומים מבוססי מכירות בהיקף כולל של 386 מיליון דולר, בתוספת תמלוגים ממכירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.1% לאומי פועלים -0.35%