נקסט ויז'ן מדווחת על הזמנות בסך 6.6 מיליון דולר
החברה דיווחה על קבלת הזמנה לאספקת מצלמות נוספות, כשמתחילת השנה דיווחה החברה על 15 עסקאות בסך של 73.7 מיליון דולר
נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 1.23% המפתחת מצלמות לכלי טיס בלתי מאוישים מדווחת על קבלת 3 הזמנות למצלמות בסך כולל של כ-6 מיליון דולר, כשהתמורה תשולם בתוך 14 יום ממועד שליחת המוצרים ללקוח, בהתאם למועדים שהוסכמו על ידי הצדדים. החברה תספק את המוצרים בהתאם למועדים מוסכמים עם הלקוח עד סוף שנת 2025.
"אנו שמחים לעדכן על עסקאות נוספות בהיקף כולל של כ-6.6 מיליון דולר", מסר חן גולן יו"ר נקסט ויז'ן. "עסקאות אלו מהווה נדבך נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה של נקסט ויז'ן,
ותומכת ביעד המכירות השנתי שהציבה החברה לשנת 2025, בהיקף של כ-160 מיליון דולר המבטא צמיחה שנתית של כ- 40%. נקסט ויז'ן מספקת פתרונות צילום ללקוחות ברחבי העולם, והביקוש לפתרונות המתקדמים שלנו ממשיך לגדול. אנו רואים בהן זו חיזוק נוסף למעמדנו בשוק הגלובלי ולביצועים
העסקיים של החברה".
מתחילת השנה דיווחה נקסט ויז'ן על קבלת הזמנות בסך של 73.7 מיליון דולר, ונכון לסוף הרבעון הראשון עמד צבר החברה על 123 מיליון דולר, כשבנוסף מתחילת השנה העלתה החברה את סף הדיווח לעסקאות ל-2 מיליון דולר.
ברבעון הראשון דיווחה נקסט ויז'ן על עלייה של 33% בהכנסות ברבעון ל-36.2 מיליון דולר לעומת 27.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, כשהרווח הנקי זינק ב-41% ל-20.5 מיליון דולר לעומת 14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי של נקסט ויז'ן ברבעון עמד על 26.5 מיליון דולר (73% מההכנסות) לעומת 19.2 מיליון דולר (70.5% מההכנסות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-22.2 מיליון דולר (61.4% מההכנסות) לעומת 15.9 מיליון דולר (58.5% מההכנסות) ברבעון המקביל.
- הזדמנות הזהב לתעשייה הביטחונית הישראלית? כך ישפיע מירוץ החימוש הסיני
- יו"ר נקסט ויז'ן: "הירידה בצבר ההזמנות נקודתית - הביקושים ממשיכים להיות גבוהים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית נקסט ויז'ן זינקה מתחילת השנה ב-54% לשווי של 7.47 מיליארד שקל, ובשיחה שערכנו עם גולן בשבוע שעבר, התייחס יו"ר החברה גם לאתגרים שצפויים בהמשך: "כולם מדברים על סוף המלחמה ואני מתפלל שזה יקרה, מצד שני אנחנו לא עוצמים את העיניים ומבינים מה קורה. התחושה היא שכשמדברים על שלום אנשים נלחצים, אבל זה לא נכון. יהיו כלים נעים גם עם מלחמה וגם בלי, יהיו ביקושים למוצרים של נקסט ויז'ן. כל הצבאות יתחילו להצטייד בשביל עצמם, לא רק למלחמות. אנחנו רואים ביקושים גדולים".
איך תצליחו לשמור על רווחיות גולמית של מעל 70% לאורך זמן?
"אנחנו קמים כל בוקר ועושים את הכי טוב שאפשר. זה מאוד משתנה בהתאם לתמהיל המצלמות, זה יכול להשתנות לפה ולשם".
השוק מתפתח, נכנסים מתחרים, באיזשהו שלב יגיעו הלקוחות ויגידו שאתם יקרים מדי.
"נקסט ויז'ן גדלה ב-40% מכירות ובכ"א 20% אז אנחנו יעלים. אם מישהו ייכנס לשוק וינסה לשבור את המחירים הוא יתקשה. המחירים שלנו זולים. אם מישהו ירצה להיכנס ולעשות תחרות
מחירים גם איתו נדע להתמודד".

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח
רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.
רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות - בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך.
הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל.
הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל, אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.