הרב אהרן לייב שטיינמן
צילום: עוזי ברק, כיכר השבת

לא רק בהתפרעויות: האבל השקט של המגזר כבש את התקשורת

מותו של הרב שטיינמן כבש את התקשורת החילונית וכלל שידורים ישירים ממסע הלוויה והספדים באתרים ובשערי העיתונים. העיתונאי החרדי ישראל כהן על האחווה של אתמול
ישראל כהן | (3)

בצוואתו האחרונה שלו עצמו, ביקש מנהיג הציבור החרדי הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן בן ה-104 - שהלך אתמול לעולמו - מכולם שלא להספיד אותו ושלא לפרסם עליו כתבות ותמונות משום שאינו ראוי לכך וכי הדבר יזיק לו בעולם האמת. ידידו ושותפו להנהגה הרב חיים קנייבסקי פסק כי למרות זאת, יש להספידו כראוי משום ש"כולנו חייבים בכבודו של מנהיג הדור" ואכן כבוד רב עשו לו במותו.

 

ספק רב אם נער ישראלי טיפוסי שמע אי פעם על דמותו של הרב שטיינמן זכר צדיק לברכה, אולם הסיפורים המיוחדים אתמול לצד הצוואה המרגשת והתמונות של הבית הצנוע "כבשו" את הלבבות, גם החילוניים. בניגוד למנהיגים אחרים ביקש הרב שטיינמן שלא לבלוט ולהתפרסם אלא להנהיג את הציבור החרדי בשקט ובשלווה וכנראה דווקא בשל כך התפרצה ההערכה העצומה אליו אחרי מותו כמאמר הפתגם מחז"ל: "כל הבורח מהכבוד, הכבוד רודף אחריו".

ישראל כהן עם הרב שטיינמן ז"ל (צילום משפחתי)

 

אין ספק שבעידן של 2017, עם אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, הסיקור שונה גם בקרב התקשורת החרדית, מקיף הרבה יותר ונשען לא פעם על סיפורים אישיים של כאלו ואחרים המעלים את הגיגיהם ורגשותיהם בפייסבוק או בטוויטר. העובדה שלכל אחד ואחת יש כיום את הזכות והיכולת להספיד באופן אישי את המנהיג הרוחני, משפיעה על הסיקור העיתונאי ומעניקה לו רובד נוסף מקורי יותר ומעמיק יותר.

עמוד הבית של כיכר השבת - אתמול

עמוד הבית של בחדרי חרדים, אתמול

 

מאידך, דרוש העיתונאי "לסנן" יותר ולבדוק היטב מה אכן סיפור אמין וכיצד לאזן בין כל המרכיבים בסיפור התקשורתי של פטירת הרב והמלאכה קשה ומורכבת עוד יותר מבעבר. ייאמר לשבחה של התקשורת הכללית החילונית, שאף היא יצאה מגדרה וסיקרה באורח חיובי ויוצא דופן את הסתלקותו של המנהיג הרוחני לצד תחושות האבל בציבור החרדי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

אם בימים כתיקונם דווקא התנהגות חרדית חריגה כגון התפרעויות, הפגנות, פשע, שוחד או מעשי אלימות של מנהיגים או יחידים מגיעים לראש הכותרות, הרי שהפעם דווקא דמותו הצנועה והסגפנית של הרב שטיינמן, הלווית הענק והצוואה המטלטלת הם אלו שהובילו את הסיקור ומגיעה מילה טובה לתקשורת על העניין הזה.

עמוד הבית של ynet, אתמול

עמוד הבית של וואלה, אתמול

כנראה שמישהו גילה שחוץ מחריגים הפועלים לעיתים באלימות היוצרת רעש והד תקשורתי, קיים ברקע "הרוב הדומם" החרדי שרק בעיתות אבל או שמחה מיוחדים יוצא לרחובות ואתמול זה קרה, ובגדול. רחובות בני ברק שמלאו בהמון שחור כבשו עד מהרה את כותרות העיתונים, אתרי האינטרנט ומשדרי הטלוויזיה והרדיו והביאו את עוצמתו השקטה של הרוב החרדי לקדמת הבאה התקשורתית.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ההתרפסות בתקשורת 14/12/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    אולי היה צריך לסקר מה הוא עשה בשביל צאן מרעיתו חוץ מללמד אותם להצטמצם לספר בודד וחיי עוני של רוחניות מצומצמת. גדול במה הוא היה מה הוא הביא למאמינים?
  • דניאל 14/12/2017 22:17
    הגב לתגובה זו
    הרב שטיינמן לימד כל השנים מהי אהבה מהי סובלנות ושהעיקר זה ענווה פשטות ומידות טובות. כל חייו הוא עסק רק בחסד ובאהבת הזולת . ולידיעתך בגיל 97 הוא עוד עשה מסע לחול לעודד אתנו יהדות התפוצות ולאסוף כסף ליתומים ואלמנות . האדם הזה שבמילה אחת שלו אסף מליונים לצדקה התנזר מהנאות העולם הזה וישב על אותו כסא ללא משענת עד גיל 100 . אבל מה אתה מבין חוץ מלהסית ולגלות שנאה ובורות לכל מה ששונה ממך
  • אמיר 14/12/2017 16:49
    הגב לתגובה זו
    גיוס חרדים לצהל לימודי השכלה גבוהה לחרדים זה חלק מהדברים שהוא עשה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״