לא רק בהתפרעויות: האבל השקט של המגזר כבש את התקשורת
בצוואתו האחרונה שלו עצמו, ביקש מנהיג הציבור החרדי הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן בן ה-104 - שהלך אתמול לעולמו - מכולם שלא להספיד אותו ושלא לפרסם עליו כתבות ותמונות משום שאינו ראוי לכך וכי הדבר יזיק לו בעולם האמת. ידידו ושותפו להנהגה הרב חיים קנייבסקי פסק כי למרות זאת, יש להספידו כראוי משום ש"כולנו חייבים בכבודו של מנהיג הדור" ואכן כבוד רב עשו לו במותו.
ספק רב אם נער ישראלי טיפוסי שמע אי פעם על דמותו של הרב שטיינמן זכר צדיק לברכה, אולם הסיפורים המיוחדים אתמול לצד הצוואה המרגשת והתמונות של הבית הצנוע "כבשו" את הלבבות, גם החילוניים. בניגוד למנהיגים אחרים ביקש הרב שטיינמן שלא לבלוט ולהתפרסם אלא להנהיג את הציבור החרדי בשקט ובשלווה וכנראה דווקא בשל כך התפרצה ההערכה העצומה אליו אחרי מותו כמאמר הפתגם מחז"ל: "כל הבורח מהכבוד, הכבוד רודף אחריו".
ישראל כהן עם הרב שטיינמן ז"ל (צילום משפחתי)
אין ספק שבעידן של 2017, עם אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות, הסיקור שונה גם בקרב התקשורת החרדית, מקיף הרבה יותר ונשען לא פעם על סיפורים אישיים של כאלו ואחרים המעלים את הגיגיהם ורגשותיהם בפייסבוק או בטוויטר. העובדה שלכל אחד ואחת יש כיום את הזכות והיכולת להספיד באופן אישי את המנהיג הרוחני, משפיעה על הסיקור העיתונאי ומעניקה לו רובד נוסף מקורי יותר ומעמיק יותר.
עמוד הבית של כיכר השבת - אתמול
עמוד הבית של בחדרי חרדים, אתמול
מאידך, דרוש העיתונאי "לסנן" יותר ולבדוק היטב מה אכן סיפור אמין וכיצד לאזן בין כל המרכיבים בסיפור התקשורתי של פטירת הרב והמלאכה קשה ומורכבת עוד יותר מבעבר. ייאמר לשבחה של התקשורת הכללית החילונית, שאף היא יצאה מגדרה וסיקרה באורח חיובי ויוצא דופן את הסתלקותו של המנהיג הרוחני לצד תחושות האבל בציבור החרדי.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
אם בימים כתיקונם דווקא התנהגות חרדית חריגה כגון התפרעויות, הפגנות, פשע, שוחד או מעשי אלימות של מנהיגים או יחידים מגיעים לראש הכותרות, הרי שהפעם דווקא דמותו הצנועה והסגפנית של הרב שטיינמן, הלווית הענק והצוואה המטלטלת הם אלו שהובילו את הסיקור ומגיעה מילה טובה לתקשורת על העניין הזה.
עמוד הבית של ynet, אתמול
עמוד הבית של וואלה, אתמול
כנראה שמישהו גילה שחוץ מחריגים הפועלים לעיתים באלימות היוצרת רעש והד תקשורתי, קיים ברקע "הרוב הדומם" החרדי שרק בעיתות אבל או שמחה מיוחדים יוצא לרחובות ואתמול זה קרה, ובגדול. רחובות בני ברק שמלאו בהמון שחור כבשו עד מהרה את כותרות העיתונים, אתרי האינטרנט ומשדרי הטלוויזיה והרדיו והביאו את עוצמתו השקטה של הרוב החרדי לקדמת הבאה התקשורתית.
- 1.ההתרפסות בתקשורת 14/12/2017 13:33הגב לתגובה זואולי היה צריך לסקר מה הוא עשה בשביל צאן מרעיתו חוץ מללמד אותם להצטמצם לספר בודד וחיי עוני של רוחניות מצומצמת. גדול במה הוא היה מה הוא הביא למאמינים?
- דניאל 14/12/2017 22:17הגב לתגובה זוהרב שטיינמן לימד כל השנים מהי אהבה מהי סובלנות ושהעיקר זה ענווה פשטות ומידות טובות. כל חייו הוא עסק רק בחסד ובאהבת הזולת . ולידיעתך בגיל 97 הוא עוד עשה מסע לחול לעודד אתנו יהדות התפוצות ולאסוף כסף ליתומים ואלמנות . האדם הזה שבמילה אחת שלו אסף מליונים לצדקה התנזר מהנאות העולם הזה וישב על אותו כסא ללא משענת עד גיל 100 . אבל מה אתה מבין חוץ מלהסית ולגלות שנאה ובורות לכל מה ששונה ממך
- אמיר 14/12/2017 16:49הגב לתגובה זוגיוס חרדים לצהל לימודי השכלה גבוהה לחרדים זה חלק מהדברים שהוא עשה

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.