בשבוע של ה"סופר טיוזדיי": כנס על השפעת המדיה החברתית על הבחירות בארה"ב

בעיצומה של מערכת הבחירות ה-3 שחיה במרחבי הדיגיטל, יתקיים ביום ד'בת"א כנס שידון באפשרות לספר סיפור אפקטיבי בים מידע דיגיטלי, וכיצד מגיעים לדור המילניום?
אלכסנדר כץ |

ביום שלישי יתקיים ה"סופר טיוזדיי" – אחד הימים החשובים בפריימריז של המפלגות הדמוקרטית והרפובליקאית, כאשר ביום זה יתקיימו בחירות מקדימות למפלגה הרפובליקאית ב-12 מדינות ולדמוקרטית ב-11 מדינות, לאחר שעד כה כבר בחרו מספר מדינות והציבו בעמדת זינוק נהדרת את דונלד טראמפ ואת הילרי קלינטון.

 

כבר בבחירות 2008 לנשיאות, החלו המועמדים ורשתות הטלוויזיה לעשות שימוש נרחב ביוטיוב, ובהמשך גם ברשתות החברתיות. כיום למשל, לא מפסיק טראמפ לצייץ ברשתות, ולעיתים לנהלך מלחמות ציוצים עם מתחריו.

 

אז איך ישפיעו הטכנולוגיה והמדיה החברתית על הבחירות הקרובות בארה"ב, אילו כלים משמשים ארגונים ואישים לספר סיפור אפקטיבי בים המידע הדיגיטלי, מה הן המתודולוגיות הדיגיטליות האפקטיביות,  כיצד ארגונים וחברות יכולים להשתמש במגוון פלטפורמות דיגיטליות כדי להעצים את הסיפור שלהם ומהי הדרך האפקטיבית ביותר להגיע לדור המילניום?

 

ביום רביעי השבוע, מיד לאחר יום הבחירות, יתקיים בסינמטק בתל אביב כנס MediaTech שיציג גישות חדשניות לפיצוח קוד תפקידה של הניו מדיה בבחירות לנשיאות ארה"ב. הכנס יתקיים במסגרת אירועי פסטיבל States of Minds לסרטים אמריקאים עצמאיים המתקיים זו השנה השלישית בישראל בשיתוף עם שגרירות ארה"ב, המרכז האמריקאי בירושלים, הערוץ הציבורי האמריקאיPBS  ועוד.

 

בכנס ירצו המומחים הגדולים ביותר מארה"ב למדיה, תקשורת דיגיטלית וניתוח מידע, שיציגו גישות חדשות לפיצוח קוד תפקידה של הטכנולוגיה והמדיה בבחירות לנשיאות בארה"ב . בין המרצים ניתן למנות למשל את מארק מלמן, חוקר דעת קהל שייעץ בכמה קמפיינים אמריקאים בכל הנוגע לניתוח מגמות בדעת קהל (ייעץ  ל-29 סנטורים, 10 מושלים, 24 חברי קונגרס ועוד), ועמד גם מאחורי קמפיין הבחירות של 'יש עתיד' ויאיר לפיד בבחירות 2013.

 

משתתף נוסף בכנס הוא קרלוס רוייג', סגן נשיא בכיר בחברת התקשורת והפרסום Subject Matter,   שהקים את יחידת האסטרטגיה דיגיטלית הראשונה של החברה ונואם מוכר בנושאי עיתונות, פרסום ותקשורת אסטרטגית. רוייג' היה מעורב במעבר של העיתון USA Today לרשת החברתית, וניהל את הכיסוי העיתונאי של בחירות 2008.

 

משתתף נוסף הוא טובי שודהורי, סגן נשיא לתקשורת אסטרטגית ולשותפויות ארציות בערוץ הציבורי האמריקאי PBS. לפני תפקידו הנוכחי, שימש שודהורי כיועץ מחלקת המדינה בבית הלבן ועבד עם הנשיא ברק אובמה. בעבר ייסד חברת ייעוץ אסטרטגית ועבד עם הנשיא ביל קלינטון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.