בשבוע של ה"סופר טיוזדיי": כנס על השפעת המדיה החברתית על הבחירות בארה"ב
ביום שלישי יתקיים ה"סופר טיוזדיי" – אחד הימים החשובים בפריימריז של המפלגות הדמוקרטית והרפובליקאית, כאשר ביום זה יתקיימו בחירות מקדימות למפלגה הרפובליקאית ב-12 מדינות ולדמוקרטית ב-11 מדינות, לאחר שעד כה כבר בחרו מספר מדינות והציבו בעמדת זינוק נהדרת את דונלד טראמפ ואת הילרי קלינטון.
כבר בבחירות 2008 לנשיאות, החלו המועמדים ורשתות הטלוויזיה לעשות שימוש נרחב ביוטיוב, ובהמשך גם ברשתות החברתיות. כיום למשל, לא מפסיק טראמפ לצייץ ברשתות, ולעיתים לנהלך מלחמות ציוצים עם מתחריו.
אז איך ישפיעו הטכנולוגיה והמדיה החברתית על הבחירות הקרובות בארה"ב, אילו כלים משמשים ארגונים ואישים לספר סיפור אפקטיבי בים המידע הדיגיטלי, מה הן המתודולוגיות הדיגיטליות האפקטיביות, כיצד ארגונים וחברות יכולים להשתמש במגוון פלטפורמות דיגיטליות כדי להעצים את הסיפור שלהם ומהי הדרך האפקטיבית ביותר להגיע לדור המילניום?
ביום רביעי השבוע, מיד לאחר יום הבחירות, יתקיים בסינמטק בתל אביב כנס MediaTech שיציג גישות חדשניות לפיצוח קוד תפקידה של הניו מדיה בבחירות לנשיאות ארה"ב. הכנס יתקיים במסגרת אירועי פסטיבל States of Minds לסרטים אמריקאים עצמאיים המתקיים זו השנה השלישית בישראל בשיתוף עם שגרירות ארה"ב, המרכז האמריקאי בירושלים, הערוץ הציבורי האמריקאיPBS ועוד.
בכנס ירצו המומחים הגדולים ביותר מארה"ב למדיה, תקשורת דיגיטלית וניתוח מידע, שיציגו גישות חדשות לפיצוח קוד תפקידה של הטכנולוגיה והמדיה בבחירות לנשיאות בארה"ב . בין המרצים ניתן למנות למשל את מארק מלמן, חוקר דעת קהל שייעץ בכמה קמפיינים אמריקאים בכל הנוגע לניתוח מגמות בדעת קהל (ייעץ ל-29 סנטורים, 10 מושלים, 24 חברי קונגרס ועוד), ועמד גם מאחורי קמפיין הבחירות של 'יש עתיד' ויאיר לפיד בבחירות 2013.
משתתף נוסף בכנס הוא קרלוס רוייג', סגן נשיא בכיר בחברת התקשורת והפרסום Subject Matter, שהקים את יחידת האסטרטגיה דיגיטלית הראשונה של החברה ונואם מוכר בנושאי עיתונות, פרסום ותקשורת אסטרטגית. רוייג' היה מעורב במעבר של העיתון USA Today לרשת החברתית, וניהל את הכיסוי העיתונאי של בחירות 2008.
משתתף נוסף הוא טובי שודהורי, סגן נשיא לתקשורת אסטרטגית ולשותפויות ארציות בערוץ הציבורי האמריקאי PBS. לפני תפקידו הנוכחי, שימש שודהורי כיועץ מחלקת המדינה בבית הלבן ועבד עם הנשיא ברק אובמה. בעבר ייסד חברת ייעוץ אסטרטגית ועבד עם הנשיא ביל קלינטון.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
