לידיעת מירי רגב: גלגלצ ממשיכה לשלוט - ופותחת פער על תחנות האקטואליה
רשות השידור על סף פירוק לקראת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, וספינת הדגל של הרדיו – רשת ב', רשמה בחצי השנה האחרונה היחלשות בחשיפה – כך על פי נתוני סקר TGI שמפורסמים היום (יום ד'). הפער בין רשת ב' למתחרה גל"צ גדל, גלגלצ ממשיכה להתחזק בצורה משמעותית, ואילו תחנות הרדיו האזוריות רשמו ברובן עלייה בהאזנה.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.182 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-35 מאז השקתו.
שיעור האזנה הכולל לרדיו ביום חול ממוצע בשנה 2015 עמד על 70.9% מול 68.5% בשנת 2014 – עליה מובהק סטטיסטית. האזנה לתחנות קול ישראל בחצי השנה השנייה של 2015 עמדה על 37.4% בהשוואה ל-38.1% בינואר-יוני 2015, ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית. האזנה לתחנות הרדיו האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א עמדה על 37.2% בחצי השני של 2015, זינוק משמעותי מ-32.5% במחצית הראשונה של 2015. תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה קלה של מ-45% בתקופה של ינואר-יוני 2015 ל-44.8% בתקופה של יולי-דצמבר 2015.
רגב מנסה להתערב, האזנה לגלגלצ מזנקת
גלגלצ ממשיכה להתחזק לקבע את מעמדה בתחנה המואזנת ביותר בישראל – הרחק מתחנות האקטואליה גל"צ ורשת ב'. התחזקות זאת מגיעה על רקע המלחמה שמנהלת שר התרבות והספורט מירי רגב בשיטת הפלייליסט של התחנה, והטענות מנגד כי שיטה זו קולעת לטעם המאזינים. ב-6 החודשים האחרונים של 2015 החשיפה לתחנה עמדה על 35.6%, התחזקות מ-34.2% בחצי הראשון של 2015, 29.9% בחצי השני של 2015 ו-29.4% בחצי הראשון של 2014.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות המלחמה של רגב, גלגלצ התחזקה (צילום: Bizportal)
הפער בין גל"צ לרשת ב' גדל עם היחלשותה של רשת ב'. החשיפה לגל"צ עמדה על 23.7%, ירידה קלה של עשירית האחוז בחצי שנה. החשיפה לרשת ב' עמדה על 22.6% מול 24% ב-6 החודשים הראשונים של 2015. כך יצא שהפער בין 2 התחנות הפך מ-2 עשיריות לטובת רשת ב' בחצי הראשון של השנה החולפת, ל-1.1% לטובת גל"צ בחצי האחרון של 2015.
רשת ג' חזרה למגמת ההתחזקות עם 14.3% בחודשים יולי-דצמבר 2015, מול 14% בחצי שנה שלפני כן. רשת א' זינקה מ-3.5% ל-4.5% אחרי שנחלשה בסקר לפני חצי שנה. רשת מורשת התחזקה קלות מ-1.7% ל-1.9%. רשת 88FM התחזקה משמעותית מ-6.6% ל-7.8%.
הזינוק המטורף של רדיוס ב-53%
ונעבור לתחנות הרדיו האזוריות, שסיפקו בסקר לפני חצי שנה דרמה ענקית, עם הירידה החדה בהאזנה לרדיו ללא הפסקה, שהוריד אותה מהמקום הראשון באזוריות בשנים האחרונות, למקום השלישי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
ומה הפעם? החשיפה לרדיו ללא הפסקה עמדה לפני שנה על 8.7%, לפני חצי שנה על 7.3%, וכעת היא התחזקה ל-8%. ועדיין היא במקום השלישי.
את טבלת התחנות האזוריות מובילה לראשונה רדיוס 100FM, עם 11.3%, זינוק של 53% בתוך חצי שנה מ-7.4%. נתון זה הוא בהחלט יוצא דופן משום שמעולם לא קיבלה התחנה הזאת נתוני האזנה כל כך גבוהים, ועוד בלי פעילויות שיווקיות יוצאות דופן. במקום השני נמצאת רדיו אקו 99FM, שכבשה לפני חצי שנה את הפסגה עם 8.5%, והפעם התחזקה שוב – ל-8.8%, אבל איבדה כאמור את המקום הראשון לטובת רדיוס.
רדיו תל אביב, שהפסיקה בסוף דצמבר לעבוד עם שפ"א ונתוניה כבר לא מסופקים על ידי החברה, רשמה חשיפה של 4.2% בחציון השני של 2015, עלייה משמעותית מה-3.3% בחצי הראשון של אותה שנה. בחצי השני של 2014 החשיפה לתחנה התל אביבית עמדה על 3.2%, ובחצי שלפני כן – על 2.9%. גם רדיו ירושלים אינה עובדת עם שפ"א ונתוניה אינם מסופקים מזה שנים.
רדיו דרום זינקה ב-58% מ-1.7% בחצי הראשון של 2015 ל-2.7% בחצי השני של אותה שנה; תדר נוסף של רדיו דרום - 101.5FM, זינק ב-167% בחשיפה, מ-1.1% ל-2.9% בחצי השני של 2015.
עוד תחנות שהתחזקו בחשיפה: לב המדינה זינקה ב-20% מ-4.6% ל-5.5%; קול רגע עלתה מ-1.2% ל-1.5%; ורדיו אמצע הדרך 90FM שמרה על אותו נתון מלפני חצי שנה – 1.9%.
התחנות שנחלשו הן רדיו חיפה - שירדה קלות מ-3% בחצי הראשון של 2015 ל-2.9% כעבור חצי שנה; צפון ללא הפסקה עם ירידה קלה מ-1.9% ל-1.7%; רדיו קול הים האדום מ-0.5% ל-0.4%; ורדיו חיפה 99.5FM (רדיו חם אש) עם ירידה חדשה של 42% מ-1.6% ל-0.9%.
ומה קרה אחרי המהפך?
ומה קורה בגזרת תחנות הרדיו הדתיות והחרדיות? אחרי המהפך השני שרשמה קול חי הוותיקה בסקר של הקיץ, גם בסקר הנוכחי היא שומרת על הבכורה בתחרות מול קול ברמה הצעירה והבועטת.
על פי סקר TGI לחצי השני של 2015, עולה כי האזנה לקול חי עמדה על 5.8%, עלייה קלה מ-5.6% לפני חצי שנה, שהספיקו לכבוש את הפסגה. החשיפה לקול ברמה עומדת כעת על 4.9%, התחזקות מ-4.5% לפני חצי שנה, אבל עדיין נמוכה משמעותית מהחשיפה לתחנה בשנת 2014 - 6.1% בחלק הראשון של אותה שנה, ו-5.5% בחצי השני של אותה שנה.
גלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים, ממשיכה במגמת ההתחזקות עם חשיפה של 2.3%, עלייה של 15% ביחס לנתון של לפני חצי שנה - 2% ו-1.9% לפני שנה. בתחנה מייחסים את ההתחזקות להצבת האלטרנטיבה לשיח הפוליטי הרווח בתקשורת, עם תכניות אקטואליה שזוכות להאזנה גם מחוץ לתחומי השידור המוגדרים של גלי ישראל.
מנכ"ל קול חי, אבי רוזן מסר: "קול חי, בהובלת המגישים, העורכים והמפיקים ימשיך בעז"ה להיות הבית המרכזי של מאות האלפים ברדיו ובאתר האינטרנט. אנחנו שמחים לגלות, פעם נוספת, כי יש שכר לאיכות המושקעת בתוכניות השונות. אין לנו אלא להודות לבורא עולם שהביאנו עד הלום ולהתפלל להמשך הצלחתנו, יחד עם כל צוות התחנה".
מ'קול ברמה' נמסר בתגובה: "משמח לדעת כי העבודה האיכותית והמקצועית נטולת הפניות והאינטרסיים המתבצעת בתחנה מדי יום תוך חיבור בלתי אמצעי לקהל המאזינים נושאת פירות גם בנתוני הסקר ובעיקר בתוספת מכובדת של כ-10% מסך המאזינים. אנו נמשיך לתת למאזיני קול ברמה תוכן איכותי ומקורי תוך עבודה עיתונאית בלתי תלויה בגורמים פוליטיים ואינטרסנטים ותוך חתירה לקידום מטרות החשובות לקהל היעד".
ישראל פריד, מנכ"ל רדיו גלי ישראל, מסר לאייס: "הנתונים מוכיחים לנו פעם נוספת שהקהל הישראלי רעב לשיח תקשורתי אחר, מזה הרווח כיום. כשמייצרים שיח איכותי, הקהל מצביע ברגליים. עם או בלי נתוני הסקר נמשיך לייצר תוכן מקורי ומאוזן".
- 2.צריך שאלון שיברר כמה מאזינים למוזיקה דרך רדיו, וכמה ממקורות אחרים כמו אינטרנט (ל"ת)בבס 13/04/2016 23:40הגב לתגובה זו
- 1.חולה רדיו 27/01/2016 15:20הגב לתגובה זולא פלא שרדיו ת"א התחזקה. תכלס, מהמקום שבו היה הייתה בגל הקודם, אפשר רק לעלות :)
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
