כלכליסט
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

עזיבות בכלכליסט: אופיר דור יערוך חדשות בבייג'ין, ניר צליק עובר לייעוץ התקשורתי

בנוסף לעזיבתם של כתבי התקשורת ושוק ההון, מוקדם יותר פורסם כי תומר ורון יעזוב אף הוא את היומון הכלכלי של ידיעות אחרונות לטובת הדסק הכלכלי של גל"צ
אלכסנדר כץ |

3 עזיבות בעיתון כלכליסט. בנוסף למעבר של תומר ורון לדסק הכלכלי של גל"צ כפי שפורסם מוקדם יותר היום (יום ג'), לאייס נודע כי גם כתב התקשורת אופיר דור וכתב שוק ההון ניר צליק יסיימו את דרכם בעיתון. בשלב זה טרם נמצאו להם מחליפים.

 

דור שימש בשנתיים וחצי האחרונות ככתב התקשורת והמדיה של העיתון, ולפני כן היה שנה וחצי כתב בדסק החדשות. אחת החשיפות המשמעותיות שלו לאחרונה הייתה כוונת משרדי התקשורת והאוצר לפטר את כל עובדי רשות השידור באופן מיידי. דור יעבור להתגורר בבייג'ין ויכתוב ויערוך באתר האינטרנט הישראלי של הרדיו הבינ"ל של סין. דור אישר את הפרטים.

 

צליק חותם כמעט 5 שנים בכלכליסט, אליו הגיע מ-TheMarker, שם שימש עורך, ראש דסק באתר וכתב שוק הון בעיתון. כעת הוא יחצה את הכביש לטובת עבודה במשרד ייעות תקשורתי וקשרי משקיעים המתמחה בשוק ההון. צליק אמר לאייס: "אני רוצה להודות לכלכליסט על הבית החם שהיה לי ב-5 השנים האחרונות, ואני בטוח שהוא ימשיך להיות עיתון כלכלי מעולה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.