חזי בצלאל
צילום: גיא בן סימון

אקספון מזעזעת את שוק הסלולר: 29 שקל בחודש "לכל החיים"

במעמד השקת  WE4G - חברת הסלולר השישית בישראל, מנכ"ל אקספון מסמן - אקספון תיכנס לתחום הבנקאות הסלולרית; מניות סלקום ופרטנר מאבדות גובה
גיא בן סימון | (10)

הבוקר לאחר כמעט 4 שנים של המתנה אקספון השיקה את מותג הסלולר שלה תחת השם WE4G. במעמד ההשקה WE4G הטילה פצצה בשוק הסלולר כאשר חשפה מבצעי השקה שצפויים לספק כאב ראש לחברות הסלולר המתחרות סלקום 3.01% ופרטנר 0.34% .

החבילות שמציעה WE4G

1. מחיר של 29 שקל "לכל החיים"  עבור 40 גי'גה, הכל כלול. מדובר במחיר קבוע כל עוד הלקוח נותר בחברה. המחיר יינתן בשבועות הראשונים להשקה ובהמשך החברה תציע מחיר קבוע. ההצעה תהיה פתוחה ללקוחות החל מהיום בשעה 14:00. צריך לציין כי חבילה זו תשתנה לאחר שבועות ההשקה.

2. מחיר של 19 שקל עבור 10 ג'יגה, הכל כלול, ל-24 חודשים. לאחר מכן המחיר יעודכן מעלה ל-49 שקלים.

נזכיר כי המחיר הממוצע לחשבונית בשוק הסלולר נע בין 55-65 שקלים לחודש, כך שההשקה היום מטילה צל כבד על יכולתן של חברות הסלולר להעלות מחירים.

מנכ"ל WE4G, יעקב נדבורני: "לא נציע חבילות מסובכות שמבלבלות את הצרכן, לא נחייב ב 99 שקל לקוחות שלא הפעילו SIM, לא נחסום גלישה ללקוחות שהגיעו לסוף החבילה ולא נחייב באופן אוטומטי על חריגות גלישה, לא ניתן טאבלטים וסמארטפונים "במתנה", לא נמכור שירותי ערך מוסף שנמכרים בזול ועולים ביוקר, שירותי תוכן בתשלום יהיו סגורים כברירת מחדל (אסטרטלוגיה, משחקי מזל, היכרויות ועוד...) ולא נגבה 15 שקל לדקת שיחה מחו"ל לארץ".

חזי בצלאל, מנכ"ל אקספון, אמר כי החברה שבבעלותו מתכוונת בסופו של דבר להיכנס לתחום השירותים הפיננסים: "סלולר מבחינתי זו פלטפורמה, ניתן לשים בה דברים לא טובים, כמו משחקי מזל ושטויות, ומנגד ניתן לשים בה דברים טובים כמו למשל מתחום הרפואה, או השירותים הפיננסים. בסופו של דבר נהפוך לבנק סלולרי", אמר בצלאל". זה קורה בהמון מדינות בעולם אך בישראל זה עוד לא קיים. בדרך כלל הבנקים נכנסים לשוק הסלולר ולא הפוך. עם זאת, אנחנו באים מהסלולר לשוק הפיננסי כאשר המטרה היא הקלה לצרכן".

"אנחנו שותפים ברשת ברוחב פס הרחב ביותר, וזה יהפוך ליותר ויותר משמעותי בהמשך הזמן. אנחנו הופכים להיות הסמן בשוק הסלולר. בנינו חברת תקשורת שהיא לא עוד חברה. כל הערכים וההתארגנות של החברה היא לא כמו כל חברה מסחרית בה הכסף עומד בראש מעייננו, זו לא המטרה העיקרית. שאיפותינו שחברת הסלולר תהיה מחויבת לחברה, ולא שנואה. קבוצת תקשורת שלקוחותיה שותפים לה ולא אויביה. אין שנאה לחברות תקשורת בעולם, היחס לחברות תקשורת הוא כמו לגוגל, מיקורסופט...... אך פה בארץ נוצר מודל הפוך בו חברות התקשורת מקבלות פידבקים משפילים וזה לא בהכרח חייב להתקיים. החברה שבנינו היא אכן ברוח הזו בה שרות הלקוח והמענה הם בראש מעייננו, ללא טריקים, שטיקים, בלי הפתעות בסוף החודש, מה שאתה רואה - זה מה שאתה מקבל".

"כבר עם רכישת אקספון (018), גרמנו בלי הרבה שיווק למהפך בשוק. אקספון היום היא חברה רווחית מאד, לא בצורה חזירית, אך במסגרת רווחיות סבירה אקספון עושה רווחיות נהדרת למרות המחירים הנמוכים, זוהי השקעה מצוינת. רק בשנתיים האחרונות אקספון גדלה פי 3 כאשר כל יום מתווספים יותר ויותר אנשים. נבחרנו להיות החברה בעלת השירות לקוחות הטובה ביותר, בכל סקר שיוצא אנו נמצאים ראשונים במענה ללקוח בכוונתנו לשחזר הצלחה זו בשוק הסלולר", אמר בצלאל.

לירן לובלין, אנליסט תקשורת אי.בי.אי: "קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים. נתחיל מהשורה התחתונה, בניגוד למה שהערכנו ההשקה הייתה במחיר נמוך (סביבת מחיר השוק) והמשמעות היא שהמחירים בענף ככל הנראה לא יעלו בשנתיים הקרובות. בחישוב פשוט בהנחה וה-ARPU של WE יעמוד על 35 שקל (בשקלול חבילות חו"ל), היא תצטרך לגייס 50 אלף לקוחות רק כדי לכסות את התשלום לסלקום בשנה הראשונה וכאמור התשלום צפוי לעלות עד ל 110 מיליון שקל בשנה החמישית".

קיראו עוד ב"בארץ"

"לתפיסתנו, מלבד מודל שיווקי פשוט WE לא מביאה מוצר או תמחור חריג לשוק. זו אולי נבואה מוקדמת אבל קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים בתמחור כל כך נמוך ואולי המחשבה היא להתחקות בעקבות מיכאל גולן, לצבור מסת לקוחות ולמכור את הרשת. השוק מכור לדיסקאונט והנה מגיעה חברה חדשה ומביאה איתה חבילות דיסקאונט נוספות רק שהפעם הם מקובעות לכל החיים".

מה עושים עם המניות? 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    זאב 11/04/2018 09:44
    הגב לתגובה זו
    אני משלם בסלקום כולל שיחות לחו"ל 25 ש"ח לחודש (שני מספרים 50 ש"ח).
  • 8.
    האם המחיר כולל שיחות לחו''ל כמו בגולן? (ל"ת)
    ראם 11/04/2018 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המשקיע 10/04/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    כעת שיודעים מה מחיר החבילה הוסרה עננת אי הודאות, הנהנה הראשי היא סלקום שמשתמשים בתשתית שלה והיא תגזור קופון על כל מצטרף חדש, גם לגבי המחיר תמתינו ותראו שינוי עוד שנה , גם לקופיקס התרגיל לא החזיק הרבה זמן...
  • חנה 12/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    תכף יגיע הקייץ'..
  • 6.
    אקספון 10/04/2018 17:43
    הגב לתגובה זו
    היא לא תוכל לתת שרות איכותי. לקוח משלם 29 לחודש. כמעט מלוא הסכום עולה לסלקום. לאחר ההתלהבות של החודשים הראשונים איזה יתרון יש לה על וואלה מובייל שיש בה שירות טוב או על 012 מובייל? בכל מקרה יש להם הצעה נחמדה ולמי שמוכן לקחת סיכון של חברה קטנה זה יכול להיות טוב. היא בטח תפגע בגולן טלקום שיש לה מחירים טובים אך השירות בהתאם.
  • 5.
    ברכות ובהצלחה. מר בצלאל אדם הגון מאד ומצליח עשרות בשנים (ל"ת)
    אבי 10/04/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שט 10/04/2018 13:33
    הגב לתגובה זו
    עוד שנתיים יתברר שההבטחות שלו מופרות תח תכיסוי חוקי שמאפשר הפרות. אני מעריך שכל החברות הקיימות כולל הגדולות יציעו מחירים מתחרים למחירים של אקספון עם תוספות מחיר עבור שירותי אקסטרא.
  • 3.
    מצוין! בהצלחה! (ל"ת)
    איתן 10/04/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    levi ovad 10/04/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    מה חדש ומה החידוש אם הצוות הם בכירים לשעבר בשוק הסלולרי.
  • 1.
    ספרטקוס 10/04/2018 11:11
    הגב לתגובה זו
    מרווחים הון מטורף בחברות אחרות שגם אותם ישנאו...ככה זה בארץ
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".