אקספון מזעזעת את שוק הסלולר: 29 שקל בחודש "לכל החיים"
הבוקר לאחר כמעט 4 שנים של המתנה אקספון השיקה את מותג הסלולר שלה תחת השם WE4G. במעמד ההשקה WE4G הטילה פצצה בשוק הסלולר כאשר חשפה מבצעי השקה שצפויים לספק כאב ראש לחברות הסלולר המתחרות סלקום -2.52% ופרטנר -1.13% .
החבילות שמציעה WE4G
1. מחיר של 29 שקל "לכל החיים" עבור 40 גי'גה, הכל כלול. מדובר במחיר קבוע כל עוד הלקוח נותר בחברה. המחיר יינתן בשבועות הראשונים להשקה ובהמשך החברה תציע מחיר קבוע. ההצעה תהיה פתוחה ללקוחות החל מהיום בשעה 14:00. צריך לציין כי חבילה זו תשתנה לאחר שבועות ההשקה.
2. מחיר של 19 שקל עבור 10 ג'יגה, הכל כלול, ל-24 חודשים. לאחר מכן המחיר יעודכן מעלה ל-49 שקלים.
נזכיר כי המחיר הממוצע לחשבונית בשוק הסלולר נע בין 55-65 שקלים לחודש, כך שההשקה היום מטילה צל כבד על יכולתן של חברות הסלולר להעלות מחירים.
מנכ"ל WE4G, יעקב נדבורני: "לא נציע חבילות מסובכות שמבלבלות את הצרכן, לא נחייב ב 99 שקל לקוחות שלא הפעילו SIM, לא נחסום גלישה ללקוחות שהגיעו לסוף החבילה ולא נחייב באופן אוטומטי על חריגות גלישה, לא ניתן טאבלטים וסמארטפונים "במתנה", לא נמכור שירותי ערך מוסף שנמכרים בזול ועולים ביוקר, שירותי תוכן בתשלום יהיו סגורים כברירת מחדל (אסטרטלוגיה, משחקי מזל, היכרויות ועוד...) ולא נגבה 15 שקל לדקת שיחה מחו"ל לארץ".
חזי בצלאל, מנכ"ל אקספון, אמר כי החברה שבבעלותו מתכוונת בסופו של דבר להיכנס לתחום השירותים הפיננסים: "סלולר מבחינתי זו פלטפורמה, ניתן לשים בה דברים לא טובים, כמו משחקי מזל ושטויות, ומנגד ניתן לשים בה דברים טובים כמו למשל מתחום הרפואה, או השירותים הפיננסים. בסופו של דבר נהפוך לבנק סלולרי", אמר בצלאל". זה קורה בהמון מדינות בעולם אך בישראל זה עוד לא קיים. בדרך כלל הבנקים נכנסים לשוק הסלולר ולא הפוך. עם זאת, אנחנו באים מהסלולר לשוק הפיננסי כאשר המטרה היא הקלה לצרכן".
- המורשת של צבי לובצקי: "כל דבר שאתה עושה – תעשה אותו עד הסוף, גם על המגרש וגם בחדר הישיבות"
- תביעה נגד מיטב טרייד - לא ניתן היה לפעול דרך פלטפורמות המסחר של החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו שותפים ברשת ברוחב פס הרחב ביותר, וזה יהפוך ליותר ויותר משמעותי בהמשך הזמן. אנחנו הופכים להיות הסמן בשוק הסלולר. בנינו חברת תקשורת שהיא לא עוד חברה. כל הערכים וההתארגנות של החברה היא לא כמו כל חברה מסחרית בה הכסף עומד בראש מעייננו, זו לא המטרה העיקרית. שאיפותינו שחברת הסלולר תהיה מחויבת לחברה, ולא שנואה. קבוצת תקשורת שלקוחותיה שותפים לה ולא אויביה. אין שנאה לחברות תקשורת בעולם, היחס לחברות תקשורת הוא כמו לגוגל, מיקורסופט...... אך פה בארץ נוצר מודל הפוך בו חברות התקשורת מקבלות פידבקים משפילים וזה לא בהכרח חייב להתקיים. החברה שבנינו היא אכן ברוח הזו בה שרות הלקוח והמענה הם בראש מעייננו, ללא טריקים, שטיקים, בלי הפתעות בסוף החודש, מה שאתה רואה - זה מה שאתה מקבל".
"כבר עם רכישת אקספון (018), גרמנו בלי הרבה שיווק למהפך בשוק. אקספון היום היא חברה רווחית מאד, לא בצורה חזירית, אך במסגרת רווחיות סבירה אקספון עושה רווחיות נהדרת למרות המחירים הנמוכים, זוהי השקעה מצוינת. רק בשנתיים האחרונות אקספון גדלה פי 3 כאשר כל יום מתווספים יותר ויותר אנשים. נבחרנו להיות החברה בעלת השירות לקוחות הטובה ביותר, בכל סקר שיוצא אנו נמצאים ראשונים במענה ללקוח בכוונתנו לשחזר הצלחה זו בשוק הסלולר", אמר בצלאל.
לירן לובלין, אנליסט תקשורת אי.בי.אי: "קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים. נתחיל מהשורה התחתונה, בניגוד למה שהערכנו ההשקה הייתה במחיר נמוך (סביבת מחיר השוק) והמשמעות היא שהמחירים בענף ככל הנראה לא יעלו בשנתיים הקרובות. בחישוב פשוט בהנחה וה-ARPU של WE יעמוד על 35 שקל (בשקלול חבילות חו"ל), היא תצטרך לגייס 50 אלף לקוחות רק כדי לכסות את התשלום לסלקום בשנה הראשונה וכאמור התשלום צפוי לעלות עד ל 110 מיליון שקל בשנה החמישית".
- ישראל חושפת את "אור איתן": מערכת יירוט לייזר מבצעית ראשונה בעולם
- וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה...
"לתפיסתנו, מלבד מודל שיווקי פשוט WE לא מביאה מוצר או תמחור חריג לשוק. זו אולי נבואה מוקדמת אבל קשה לנו לראות את החברה מצליחה לגייס ולשמור על מסה קריטית של לקוחות שיאפשרו לה לשמור על הראש מעל המים בתמחור כל כך נמוך ואולי המחשבה היא להתחקות בעקבות מיכאל גולן, לצבור מסת לקוחות ולמכור את הרשת. השוק מכור לדיסקאונט והנה מגיעה חברה חדשה ומביאה איתה חבילות דיסקאונט נוספות רק שהפעם הם מקובעות לכל החיים".
מה עושים עם המניות?
- 9.זאב 11/04/2018 09:44הגב לתגובה זואני משלם בסלקום כולל שיחות לחו"ל 25 ש"ח לחודש (שני מספרים 50 ש"ח).
- 8.האם המחיר כולל שיחות לחו''ל כמו בגולן? (ל"ת)ראם 11/04/2018 07:37הגב לתגובה זו
- 7.המשקיע 10/04/2018 21:17הגב לתגובה זוכעת שיודעים מה מחיר החבילה הוסרה עננת אי הודאות, הנהנה הראשי היא סלקום שמשתמשים בתשתית שלה והיא תגזור קופון על כל מצטרף חדש, גם לגבי המחיר תמתינו ותראו שינוי עוד שנה , גם לקופיקס התרגיל לא החזיק הרבה זמן...
- חנה 12/04/2018 13:16הגב לתגובה זותכף יגיע הקייץ'..
- 6.אקספון 10/04/2018 17:43הגב לתגובה זוהיא לא תוכל לתת שרות איכותי. לקוח משלם 29 לחודש. כמעט מלוא הסכום עולה לסלקום. לאחר ההתלהבות של החודשים הראשונים איזה יתרון יש לה על וואלה מובייל שיש בה שירות טוב או על 012 מובייל? בכל מקרה יש להם הצעה נחמדה ולמי שמוכן לקחת סיכון של חברה קטנה זה יכול להיות טוב. היא בטח תפגע בגולן טלקום שיש לה מחירים טובים אך השירות בהתאם.
- 5.ברכות ובהצלחה. מר בצלאל אדם הגון מאד ומצליח עשרות בשנים (ל"ת)אבי 10/04/2018 17:41הגב לתגובה זו
- 4.שט 10/04/2018 13:33הגב לתגובה זועוד שנתיים יתברר שההבטחות שלו מופרות תח תכיסוי חוקי שמאפשר הפרות. אני מעריך שכל החברות הקיימות כולל הגדולות יציעו מחירים מתחרים למחירים של אקספון עם תוספות מחיר עבור שירותי אקסטרא.
- 3.מצוין! בהצלחה! (ל"ת)איתן 10/04/2018 13:06הגב לתגובה זו
- 2.levi ovad 10/04/2018 12:09הגב לתגובה זומה חדש ומה החידוש אם הצוות הם בכירים לשעבר בשוק הסלולרי.
- 1.ספרטקוס 10/04/2018 11:11הגב לתגובה זומרווחים הון מטורף בחברות אחרות שגם אותם ישנאו...ככה זה בארץ

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.