טראמפ שוקל פיקוח על התוצאות בגוגל: "מציגים פייק ניוז"

כאשר בחירות האמצע בארה"ב מתקרבות, נשיא ארה"ב תוקף הערב את ענקית הטכנולוגיה וטוען כי מנוע החיפוש עם נטיות פוליטיות למפלגות השמאל
עמית נעם טל | (5)
אין רגע דל עם הנשיא האמריקני הנוכחי. הערב תוקף טראמפ בחשבון הטוויטר שלו את ענקית הטכנולוגיה גוגל (סימול:GOOG) וטוען כי החברה משנה את האלגוריתם במנוע החיפוש שלה במטרה להגדיל את סיקור שלילי עליו, וכי יש נטייה לטובת מפלגות השמאל בתוצאות החיפוש. טראמפ טוען כי הנושא "יטופל". מניית החברה מאבדת כעת 0.4% בתגובה. "תוצאות החיפוש על "חדשות טראמפ" מציגות רק דיווחים שהם "פייק ניוז", טען הערב טראמפ. "במילים אחרות, התוצאות שלהן מראות כי רוב כמעט תמיד סיפורים רעים. סיקורים של "פייק CNN " בולטים במיוחד". "לא חוקי? 96% מהתוצאות על החיפוש "חדשות טראמפ" מגיעות מעיתונים עם נטייה לשמאל האמריקני, מאוד מסוכן". גוגל ואחרות מדכאות קולות של שמרנים ומסתירים חדשות שהן טובות. הן שולטות במה אנחנו יכולים לראות ומה לא. זוהי סיטואציה מאוד רצינית".   

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    גיל 29/08/2018 16:03
    הגב לתגובה זו
    העידן של הטכנוחוגיה היום דורש ומחייב פיקוח. לא ייתכן שגוף כמו גוגל יחליט על דעת האנשים ויטה את המידע באיזה אופן שיחפוץ. הענייןן מחייב יקוח במיידי! אין להקל ראש בכך.עידן הדמוקרטיה נעלם,ובוטים של טייקונים יחליפו אותו בקרוב מאד. עצוב לאן הטכנולוגיה יכולה לקחת אותנו
  • 4.
    שיפלו 29/08/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    יהיה מעניין
  • 3.
    בא 29/08/2018 09:35
    הגב לתגובה זו
    מה אתם לא חיים על כדור הארץ ,מה רציתם שהם יהיו..?
  • 2.
    בטוח 28/08/2018 22:12
    הגב לתגובה זו
    התקשורת מחפשת רק רע כי כך היא יודעת לעשות רייטינג. וכמה שיש לא מספיק אז מעוותים.
  • 1.
    חולה!!! הוזה לא חיידק. (ל"ת)
    האיש 28/08/2018 17:15
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.