דווקא אחרי הניצחון: הנתון שכל אוהד באר שבע צריך לחשוש ממנו
1. הניצחון של הפועל באר שבע על מכבי תל אביב אתמול, חידד עוד יותר נקודה מעניינת: למרות צמצום הפער, הפועל באר שבע עדיין תסיים את העונה כשהיא רחוקה מאוד ממאבק האליפות. זאת לא העונה הראשונה שבה באר שבע מרימה ידיים מוקדם מדי. זה עדיין לא מקטין את שביעות הרצון מאליניב ברדה, שיכול להביא לקבוצה גביע שלישי בתוך 5 שנים. ואולי זו הבעיה - ברדה (שעושה עבודה טובה והיא חייבת להחתים לעונה נוספת, אגב) הגיע לבאר שבע כדי להביא אליפויות וברקת רחוקה מאוד מזה כרגע בגלל הסיבה הפשוטה: למאמן אין את הכלים כדי לקחת את התואר.
כבר שכחנו איך זה נראה. בכר וצלחת האליפות (אסף הופמן, ישראל ספורט)
2. מאז האליפות האחרונה עברו שש שנים. וזה הרבה. הפועל באר שבע הפכה לקבוצה של גארבז' טיים ואם היא לא תתעורר, היא יכולה, בלי שתרגיש, לסגור עשור ללא אליפות. נכון, זה עדיין רחוק, אבל המדיניות של האדומים השתנתה - היא כבר לא "מתאבדת" על השחקנים הטובים בישראל וגם אם היא מביאה אותם, היא עושה את זה בטיפין טיפין. זה לא שלברקת אין היכולת הכלכלית, אבל משהו בזכייה של שלוש אליפויות ברציפות גרם לה לשבוע. הפועל באר שבע היא עדיין מועדון גדול וקבוצה גדולה, אבל היא הפכה מהקבוצה הכי גדולה בישראל בתקופה בכר לקבוצת צמרת לגיטימית - וזה צריך להפחיד את האוהדים שלה.
שלא תטעו, באר שבע עדיין קבוצה טובה שמציגה כדורגל חיובי רוב העונה, אבל היא לא באמת מועמדת ראויה לתואר. פתיחת העונה שלה הייתה נוראית - ברדה איבד את האליפות כבר בהתחלה והתיקון היה מאוחר מדי. רוצה לומר, רוני לוי פוטר על הרבה פחות מזה והיום, עם קבוצה בתקציב הרבה יותר נמוך ועד המשחק אתמול הוא היה בפער שתי נקודות ממנה.
- הסערה סביב הגדלת הזרים: תמריץ כספי יפתור את הסכסוך?
- המספרים של הפועל ב"ש רק מחדדים את הכישלון שלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3. הדבר הכי מרגיז בכל הסיפור הזה הוא שהסיבה לנסיגה של באר שבע אינה כלכלית. סיקרתי את הפועל באר שבע במשך שנים, ליוויתי אותה באופן צמוד באליפות ההיסטורית, ואני יודע שאלונה ברקת יכולה להכניס את היד עמוק לכיס כשהיא רוצה ולהחזיר את האליפות לנגב.
ברקת לא הייתה צריכה, אבל היא ובעלה אלי הוכיחו באליפות הראשונה שהם מסוגלים להעמיד את הקבוצה עם הסגל הכי גדול בארץ (חלקם כבר היו שם והאריכו חוזה), ולא להיות כינור שני. עם הגנה כמו ויליאם סוארס, שיר צדק, לואי ואופיר דוידזאדה בשיאם, עם קישור שמרכיב את מאור בוזגלו, מהראן ראדי, מאור מליקסון, אובידיו הובאן וג'ון אוגו, עם אליניב ברדה ובן שהר בהתקפה - בכר לא היה צריך לבקש יותר. ברקת לא עצרה שם. היא התחמשה גם בשתי העונות הבאות והפכה את באר שבע לאימפריה.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
מועדון תחת מבחן. ברקת (באדיבות הפועל באר שבע)
מאז האליפות האחרונה, באר שבע זכתה פעמיים בגביע, אבל רק פעם אחת היא נצמדה למכבי חיפה במאבק האליפות, ב-2022/23. העונה הבאה היא קריטית - אם הפועל באר שבע תדשדש, יהיה אפשר לומר שהמועדון הזה הרים ידיים בנוגע למאבק האליפות. אם ברקת רוצה אליפות היא צריכה להילחם יותר - על שמות כמו שון וייסמן, דיא סבע ושגיב יחזקאל, ולא שחקנים גדולים שנמצאים הרבה אחרי השיא, כמו תומר חמד, ניקיטה רוקאביציה ואיתי שכטר, שהביאה בעונות האחרונות.
- 1.אין אליפות ואין גביע (ל"ת)יודחו שבוע הבא 16/04/2024 13:50הגב לתגובה זו
- אלרועי 19/04/2024 12:51הגב לתגובה זולצערנו יהיה
- Paul edery 16/04/2024 23:23הגב לתגובה זועוד חזון למועד
- ליאור 16/04/2024 15:36הגב לתגובה זותתעסקו בקבוצה פח שלכם נתנייתים ילובים.. שבוע הבא יעשו כתבה עליכם שהקבוצה מכוונת להיות שנה הבאה מחוץ לקרבות הירידה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
