פלייטיקה: למה הצעת רכישה בפרמיה של 46% הופכת לירידה של 6% במסחר?
אתמול לאחר המסחר קפצה לפתע מניית פלייטיקה החבוטה ב-32% ללא סיבה נראית לעין. עד מהרה נודע על פי אתר אקסיוס כי ככל הנראה חברת Joffre Capital הסינית תרכוש מקבוצת המשקיעים הסינית השולטת כעת בחברה את 25.7% ממניות החברה שבבעלותם, וזאת בפרמיה של 46% על מחיר השוק - 21 דולר למניה, או סך של 2.2 מיליארד דולר. שווי השוק של החברה כעת הוא בסביבות 5.5 מילארד דולר.
עם פתיחת המסחר המוקדם ההתלהבות החלה לשכוך בהדרגה, ועד פתיחת המסחר עצמו נרשמו עליות קלות שהפכו עד מהרה לירידות של מעל 6%. בינתיים חברת ג'ופרה אישרה את הידיעה על הרכישה, דבר שלא מונע בשלב זה את הירידות בשוק.
אז איך יכול להיות שרכישה בפרמיה של 46% באה לידי ביטוי בירידות של 6% בשווקים? ראשית חשוב להבין שאף דולר ממה שתשלם ג'ופרה לא יגיע לידי המשקיעים בשוק החופשי. היא קונה את המניות מקבוצת המשקיעים הסינית השולטת כעת בפלייטיקה, אך מבחינת השוק החופשי לא מתווספת ולא נגרעת אף מניה, ושום כסף חדש לא נכנס למסחר במניה. זוהי עסקה מחוץ לבורסה, שאם יש לה השפעה כלשהי היא רק פסיכולוגית.
במקרים רבים רכישות מסוג אכן משפיעות על המשקיעים באופן פסיכולוגי ומקפיצות את המחיר בשוק. המשקיע חושב לעצמו שאם לדעת קרן ההשקעות המקצועית הזו החברה שווה כל כך הרבה, כנראה שיש שם משהו, כנראה שזה משקף את השווי האמיתי של החברה. כך כנראה חשבו המשקיעים עם התפרסמות המידע הראשוני על העיסקה.
- הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
- כ-150 דולר בחודש על גיימינג - ההוצאה של המכורים מטפסת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אולם באמת זו רק ספקולציה, כי, כאמור, שום כסף חדש לא נכנס למניה. וכאן המשקיע מתחיל לשאול את עצמו, מי אמר שהניהול החדש יהיה מוצלח יותר? איזה ערך מוסף הוא מביא לחברה שירדה בעשרות אחוזים מאז ההנפקה? מהם התוכניות של החברה ומה עם גרף הלמידה שהיא תצטרך כדי לקדם את החברה? הדרך לזינוק של 50% בשווי עוד ארוכה מאד ככל הנראה, ומכאן האכזבה בשוק לאחר ההתלהבות הראשונית.
במקרה זה החברה אף הודיעה עוד בפברואר יחד עם פרסום הדוחות שהיא מחפשת שינוי אסטרטגי ובוחנת חלופות הכוללות גם אפשרות למכירת החברה. הודעה כזו יוצרת ציפיה להצעת רכש באפסייד על מחיר השוק, אבל כזו שמגיעה לידי המשקיעים ולא רק לידי קבוצת השליטה. עם ההבנה שהשינוי האסטרטגי יתבטא בסופו של דבר רק בהחלפת גרעיון השליטה אך לא בהצעת רכש מן השוק, ייתכן שכמה מן המשקיעים שחיכו לאותו שינוי אסטרטגי ממנו חשבו שיוכלו להרוויח בטווח הקצר, התייאשו ועזבו את ההשקעה בחברה.
חברת פלייטיקה דווחה ברבעון הראשון של שנת 2022 על עליה של 6% בהכנסות ל-677 מיליון דולר, מתחת לציפיות האנליסטים. החברה פספסה גם בשורה התחתונה עם רווח של 20 סנט למניה לעומת צפי ל-22 סנט. והיא מצפה להכנסות שנתיות של 2.73 מיליארד דולר, ולרווח שנתי מתואם של 940 מיליון דולר. גם הציפיות הללו נמצאות מתחת למה שציפו האנליסטים באותה עת.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 5.אורן 29/06/2022 06:08הגב לתגובה זובהנפקה, לפי שער 27 דולר, כתבתי שהמחיר הריאלי למניה הוא 15 דולר. טעיתי. המחיר הריאלי כרגע הוא 5 דולר!
- 4.אבי 29/06/2022 01:20הגב לתגובה זוזה בגלל שהם סינים. אז החברה נשארה סינית וכל התקוות שהיא תהפוך לאמריקאית נגוזו בשלב זה... לא קשור לזה שהם לא יקבלו כסף
- שלומי 29/06/2022 23:43הגב לתגובה זואם וורן באפט היה בעסקה הזו היא הייתה מזנקת
- 3.דניאל 28/06/2022 23:06הגב לתגובה זוחברה עם פוטנציאל ענק לטיפול בסוכרת מתחילה שוב 3 נסחרת לפי שווי שוק מגוחך של 60 מיליון $ בלבד הסכם השקעה בתחילת החודש עם הקרן מאבו דבי לפי שער מניה של 2.41 נסחרת כרגע לפי 0.78 רק מהמחיר הזה אפסייד של 200% קישור: https://finance.yahoo.com/news/vtv-therapeutics-announces-investment-entry-105400050.html אם הקרן השקיעה לפי 2.41 אז החברה שווה כבר עכשיו 4$ לפחות
- 2.הגולש 28/06/2022 22:19הגב לתגובה זולא מדובר בפסיכולוגיהנכון שלא רוכשים את כל המניות ולכן מחזיקים אחרים לא מוכרים בעצמםאך שווי לחברה נקבע
- 1.דן 28/06/2022 21:29הגב לתגובה זוהפוטנציאל עדיין לפנינו.חברת צמיחה במכפיל 17..לא המלצה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
