עדי ברזילי ושלמה גרינברג
צילום: ביזפורטל
TV

גרינברג מסמן כיוון ל-2022: "רכב חשמלי, פארמה, מים. ושימו לב להודו"

שלמה גרינברג, מומחה וול סטריט - "מצד אחד מפחידים את המשקיע באינפלציה, ריבית, קורונה - מצד שני הוא רואה שהכל עולה ועולה. כל תיקון נגמר לפני שהתחיל" - ראיון TV 
עדי ברזילי | (20)

שלמה גרינברג, מעריך שמשקיעים רבים מבולבלים כרגע, מחכים לתיקון שלא מגיע, כשבינתיים הסקטורים המעניינים, לרבות הרכב החשמלי, השבבים, הפארמה, זינקו בעשרות אחוזים והם מחוץ למשחק. "מפחידים אותם שהקורונה משתוללת, שהאינפלציה תעלה, מצד שני הם רואים את מה שקרה עם טסלה, הם רואים את מה שקרה עם פייזר והם לא בפנים".

גרינברג מסמן קדימה את סקטור הרכב החשמלי שימשיך במהפכת הענק, את סקטור המדיקל שעובר להתרכז בפיתוחים של מניעה, כמו שראינו עם החיסונים; את סקטור האקלים העצום ובתוכו את תחום המים המתפתח. גרינברג רואה בארה"ב את השוק המרכזי והבלתי מעורער, אבל כן מציע לעקוב אחרי מה שקורה בהודו "ידידה של כולם עם טכנולוגיה מפותחת". צפו בראיון המלא:

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    לרון 24/04/2022 09:49
    הגב לתגובה זו
    ירידות מתחילת השנה, אך לא לשים לב ,זה סתם גרינברג שמפריח תובנות ללא FOLLOW UP,ושוב....קאטי ווד ממשיכה במסעה דרומה
  • 16.
    הכי 29/03/2022 01:46
    הגב לתגובה זו
    מר גרינברג מוכר לי זה יותר מ25 שנה! איש אשכולות , חכם, בעל נסיון בלתי נלאה , ואיש נ"ע נדיר במחוזותינו . יישר כוח שלמה היקר !
  • 15.
    אפשר דוגמא לסלים על רפואה ? מים ? (ל"ת)
    משקיע 14/01/2022 16:22
    הגב לתגובה זו
  • יעל 19/01/2022 14:46
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבינה גדולה בנושא, אבל מחיפוש באינטרנט מצאתי: CGW FIW PHO
  • 14.
    הודו הכלכלה הבא (ל"ת)
    דון 14/01/2022 02:15
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    איש חכם ויקר. (ל"ת)
    רז 13/01/2022 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    המניות שם זה הדבר הבא (ל"ת)
    דון 13/01/2022 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שלמה אתה אלוף,אבל איפה התיקון שהבטחת (ל"ת)
    יובי 13/01/2022 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    בנקים, נדלן, אנרגיה, רכב חשמלי (ל"ת)
    המשקיע התותח 13/01/2022 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    משקיעים זרים הגיעו 13/01/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    עולים בלי סוף
  • 8.
    גם השמנה שוק יתן איזה 10% או יותר (ל"ת)
    PAN 13/01/2022 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תודה רבה שלמה. מעניין !! (ל"ת)
    עמית 13/01/2022 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עמי 13/01/2022 10:24
    הגב לתגובה זו
    רק בריאות
  • 5.
    כיף לשמוע את הניתוחים שלו (ל"ת)
    g 13/01/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מחירי הסחורות 13/01/2022 09:05
    הגב לתגובה זו
    כמו שפלוריסטים עלתה ביום אחד 30% רק מהפרסום שלהם ככה כיל להם כבר יש מפעל. כיל תגיע לשער 50 בשנה הזאת
  • רק כיל והחברה לישראל,בלי כאבי ראש עשיתי 100% (ל"ת)
    יובי 13/01/2022 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יש לה תרופות שאושרו והיא מוחקת את כל העליות שלה (ל"ת)
    אופקו 13/01/2022 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מנייה עם הבטחה לרווח ורק יורדת ויורדת איזה בשורה יש פה (ל"ת)
    או פי סי אנרגיה 13/01/2022 08:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מה קרה גרינברג? לא יכולת להתאפק עד לשבת? (ל"ת)
    עבר לא שולט בסוגרים? 13/01/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
  • רז 13/01/2022 13:08
    הגב לתגובה זו
    .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social