גרינברג מסמן כיוון ל-2022: "רכב חשמלי, פארמה, מים. ושימו לב להודו"
שלמה גרינברג, מעריך שמשקיעים רבים מבולבלים כרגע, מחכים לתיקון שלא מגיע, כשבינתיים הסקטורים המעניינים, לרבות הרכב החשמלי, השבבים, הפארמה, זינקו בעשרות אחוזים והם מחוץ למשחק. "מפחידים אותם שהקורונה משתוללת, שהאינפלציה תעלה, מצד שני הם רואים את מה שקרה עם טסלה, הם רואים את מה שקרה עם פייזר והם לא בפנים".
גרינברג מסמן קדימה את סקטור הרכב החשמלי שימשיך במהפכת הענק, את סקטור המדיקל שעובר להתרכז בפיתוחים של מניעה, כמו שראינו עם החיסונים; את סקטור האקלים העצום ובתוכו את תחום המים המתפתח. גרינברג רואה בארה"ב את השוק המרכזי והבלתי מעורער, אבל כן מציע לעקוב אחרי מה שקורה בהודו "ידידה של כולם עם טכנולוגיה מפותחת". צפו בראיון המלא:
- 17.לרון 24/04/2022 09:49הגב לתגובה זוירידות מתחילת השנה, אך לא לשים לב ,זה סתם גרינברג שמפריח תובנות ללא FOLLOW UP,ושוב....קאטי ווד ממשיכה במסעה דרומה
- 16.הכי 29/03/2022 01:46הגב לתגובה זומר גרינברג מוכר לי זה יותר מ25 שנה! איש אשכולות , חכם, בעל נסיון בלתי נלאה , ואיש נ"ע נדיר במחוזותינו . יישר כוח שלמה היקר !
- 15.אפשר דוגמא לסלים על רפואה ? מים ? (ל"ת)משקיע 14/01/2022 16:22הגב לתגובה זו
- יעל 19/01/2022 14:46הגב לתגובה זואני לא מבינה גדולה בנושא, אבל מחיפוש באינטרנט מצאתי: CGW FIW PHO
- 14.הודו הכלכלה הבא (ל"ת)דון 14/01/2022 02:15הגב לתגובה זו
- 13.איש חכם ויקר. (ל"ת)רז 13/01/2022 19:45הגב לתגובה זו
- 12.המניות שם זה הדבר הבא (ל"ת)דון 13/01/2022 16:10הגב לתגובה זו
- 11.שלמה אתה אלוף,אבל איפה התיקון שהבטחת (ל"ת)יובי 13/01/2022 13:44הגב לתגובה זו
- 10.בנקים, נדלן, אנרגיה, רכב חשמלי (ל"ת)המשקיע התותח 13/01/2022 13:33הגב לתגובה זו
- 9.משקיעים זרים הגיעו 13/01/2022 12:19הגב לתגובה זועולים בלי סוף
- 8.גם השמנה שוק יתן איזה 10% או יותר (ל"ת)PAN 13/01/2022 11:08הגב לתגובה זו
- 7.תודה רבה שלמה. מעניין !! (ל"ת)עמית 13/01/2022 10:33הגב לתגובה זו
- 6.עמי 13/01/2022 10:24הגב לתגובה זורק בריאות
- 5.כיף לשמוע את הניתוחים שלו (ל"ת)g 13/01/2022 09:37הגב לתגובה זו
- 4.מחירי הסחורות 13/01/2022 09:05הגב לתגובה זוכמו שפלוריסטים עלתה ביום אחד 30% רק מהפרסום שלהם ככה כיל להם כבר יש מפעל. כיל תגיע לשער 50 בשנה הזאת
- רק כיל והחברה לישראל,בלי כאבי ראש עשיתי 100% (ל"ת)יובי 13/01/2022 13:43הגב לתגובה זו
- 3.יש לה תרופות שאושרו והיא מוחקת את כל העליות שלה (ל"ת)אופקו 13/01/2022 08:45הגב לתגובה זו
- 2.מנייה עם הבטחה לרווח ורק יורדת ויורדת איזה בשורה יש פה (ל"ת)או פי סי אנרגיה 13/01/2022 08:44הגב לתגובה זו
- 1.מה קרה גרינברג? לא יכולת להתאפק עד לשבת? (ל"ת)עבר לא שולט בסוגרים? 13/01/2022 07:58הגב לתגובה זו
- רז 13/01/2022 13:08הגב לתגובה זו.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
