גולדמן זאקס: שורט סקוויז בכסף אינו אפשרי; מחיר המתכת צולל 6.5%
לא יהיה ניתן לבצע שורט סקוויז במתכת הכסף, אך המשקיעים צריכים להשקיע בתחום מסיבות אחרות. כך פרסם היום בנק ההשקעות גולדמן זאקס בניוזלטר שלהם למשקיעים. הניתוח של בנק ההשקעות נעשה לאחר שחברי קבוצת וול סטריט בטס (WSB) החלו להשקיע במתכת היקרה.
מתכת הכסף זינקה אתמול 8% על רקע התמקדות ציידי שורט בסחורה, שביקשו להביא שורט סקוויז במתכת הכסופה בשבועות הקרובים. בשלושת החודשים האחרונים הכסף עשה ראלי נאה של 32.6%. לכדי מחיר של כמעט 30 דולר. הערכות כי שורטיסטים השקיעו במתכת בעקבות אותו ראלי, הביאה ככל הנראה את ציידי השורטיסטים להשקיע במתכת על מנת ליצור שורט סקוויז.
Silver Thursday הוא כינוי למניפולציה שניסו האחים הארט לבצע ב-1980 כדי להריץ את מחיר המתכת. האחים רכשו שליש מהמתכת הזמינה והביא לזינוק במחיר של 713% בתוך כמה שבועות (ויצרו פאניקה של ממש בשוק הסחורות תוך כדי, אבל זה כבר סיפור אחר).
על פי גולדמן זאקס, כדי שה-WBS יבצעו את אותה מניפולציה הם יצטרכו להחזיק ב-4,600 טון של כסף ולעבוד בצורה מתואמת. אלפי המשקיעים יאלצו להחזיק בחלקים קטנים משוק המתכת משום הרגולציה שהותקנה לאחר המניפולציה משנות השמונים. בקיצור, בלתי אפשרי להשפיע על המחיר של הסחורה לאורך זמן.
- ה׳שורט סקוויז׳ חוזר לאופנה: מניות קטנות מתעוררות אחרי הורדת הריבית
- גל הספקולציה חוזר, האם הוא יסתיים כמו ב-2021?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גולדמן זאקס שורי על המתכת משום שהיא מהווה הגנה מפני אינפלציה עתידית. על פי בנק ההשקעות, מיתונים כלכליים גורמים לממשלות לבצע צעדים פופוליסטיים של הרחבות בסיס הכסף והשקעות ממשלתיות שלבסוף גורמות לאינפלציה.
כך או אחרת בגולדמן זאקס מאמינים כי המתכת צפויה להמשיך לעלות בעקבות האינפלציה שבדרך. מחיר היעד לסחורה עומד על 33 דולר. בשעה זו הכסף נופל ב-6% למחיר של 27.5 דולר לאונקייה (27 גרם).
טיפ נוסף של הבנק למשקיעים בשוק הסחורות הוא שהשקעה במניות שעוסקות בקידוח, עיבוד והפצת הסחורה עדיפה על פני השקעה בסחורה עצמה. זאת משום שהשקעה בסחורה היא משחק סכום אפס, כלומר בכל רגע נתון קיים סיכוי של 50% לעלייה במחיר לעומת 50% לירידה, לעומת מניות שלאורך שנים הטרנד הוא בעיקר כלפי מעלה.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 2.כתבה יפה ומושקעת (ל"ת)שי.ע 02/02/2021 21:45הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 02/02/2021 19:05הגב לתגובה זוגולדמן הוא כנראה אחד השחקנים שמחזיק את הכסף במחיר הנוכחי שלו. כנראה כבנק צללים עבור הפד. אם הכסף יקפוץ לאן שהוא צריך להגיע השווקים יגלו חולשה נוראית ויצנחו ולכן יש מי שמעוניין שהזהב והכסף לא יאמירו. מעבר לכך כמות הכסף שנצרכת בכל העולם בשנה עומדת על כמיליארד אונקיות שהם כ 33 א טון. אבל כדי לייצר לחץ בשווקים לא צריך להחזיק בכל הסחורה מספיק ש 100 אלף אנשים יקנו כל אחד אונקיה ב 35 דולר (מחיר האונקיה הפיסית גבוה ממחיר החוזה) כדי למחוק מהשוק 10אחוז מהסחורה הצפה. מעבר לכך תעודת הסל slv הינה תעודה עם אחזקה וסליקה פיסית מה שאומר שכל ביקוש שזורם אליה מצריך רכישות של סחורה אמיתית. כרגע יש מעל 400 א אופציות בשורט לתאריך 19 לפברואר המגלמות 40 מליון יחידות בתעודה. אם יצלחו להקפיץ את המחיר ל 35 דולר הלחץ על הכסף הפיסי יטיס אותו ל 100 ויותר כי השורטיסטים יאלצו להביא יחידות תעודה בהיקף של 40 מ אונקיות ואין מאיפה להביא את הסחורה...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
