מנהלי הקרנות נוהרים לאירופה: "יש הרבה הזדמנויות", מה הם קונים?

מנהלי הקרנות הגדולות בארה"ב מעבירים נתחים גדולים מתיקי ההשקעות לאירופה, במטרה להנות מההתאוששות הצפויה בשנה הבאה
ידידיה אפק | (2)
נושאים בכתבה אירופה קרנות

אולי בעקבות היציאה המסתמנת של אירופה מהמיתון המתמשך, ואולי בגלל שהמניות האמריקניות כבר יקרות מדי, קרנות הנאמנות בארה"ב מסתערות בתקופה האחרונה על שווקי אירופה במטרה למצוא מציאות לקראת פתיחת 2014.

בין המניות שמנהלי הקרנות קונים אפשר למצוא מניות מסקטור האנרגיה, הפארמה, התחבורה והתקשורת, כלומר ממגוון רחב מאוד של תחומים. "זה זמן מצוין להוריד חשיפה לארה"ב ולהגדיל החזקות באירופה", אמר ראס קוסטריץ', אסטרטג ההשקעות הבכיר בבלאקרוק, חברת הקרנות הגדולה בעולם המנהלת 4.1 טריליון דולר, לפי בלומברג. "חלקים מאירופה לא מקבלים את תשומת הלב שמגיעה להם מהמשקיעים. יש מקומות שיש עדיין הרבה פסימיות ולכן כל ידיעה חיובית יכולה לייצר עליות במניות אלו".

בזמן שהפד' כנראה יתחיל בקרוב לצמצם את מדיניות ההרחבה המוניטרית שלו, הבנקים המרכזיים באירופה עדיין ממשיכים לדגול במדיניות מרחיבה ביותר. ההערכות מדברות על חזרה לצמיחה באירופה בשנה הבאה.

אוליבר פורש, נשיא Gary Goldberg Financial Services ומנהל הכספים ב-GMG Defensive Beta Fund, אמר לרשת בלומברג שהוא קונה מניות טוטאל הצרפתית ורויאל דאץ' של האנגלית, בעיקר בזכות תשואת הדיבידנד הגבוהה והערכת השווי הנמוכה ביחס למתחרות בסקטור האנרגיה.

מנהל כספים נוסף, טימותי גריסקי מ-Solaris Asset Management, הוסיף את מניית סאנופי הצרפתית ועוד 24 מניות אירופיות לתיק הנכסים שלו, וגם פול זמסקי, מנהל הקצאת נכסים ב-ING אוהב מניות אירופיות שמביאות את מירב הכנסותיהן מארה"ב.

קרדיט סוויס: "הערכות השווי באירופה אטרקטיביות יותר"

"חברות באירופה שחשופות לגרמניה או לארה"ב יתנו ביצועים טובים יותר בשנה הבאה כי הן פיגרו אחרי השוק השנה" אמר זמסקי, שמנהל 190 מיליארד דולר ב-ING. "אנחנו רואים בהחלט התאוששות גלובלית ובו זמנית הבנקים המרכזיים לא מנסים לעצור אותה. הם מעודדים את ההתאוששות".

גם מייקל סטרובק מבנק ההשקעות קרדיט סוויס מאמין בהתאוששות האירופית. "ההתאוששות באירופה מעלה הילוך בהדרגה", כותב סטרובק בסקירה מסוף השבוע האחרון. "אנחנו מצפים לעלייה ברווחי החברות ב-2014. בנוסף לכך אנחנו מאמינים שהערכות השווי אטרקטיביות יותר באירופה לעומת השוק בארה"ב ומציעות הזדמנויות להשקעה".

קיראו עוד ב"גלובל"

"אותו דבר נכון גם לשווקים המתעוררים", מוסיף סטרובק. "לאחר הביצועים החלשים בשנה האחרונה, אנחנו מעריכים שקיים פוטנציאל לאפסייד בשווקים אלו. רוב השווקים המתעוררים יהנו מצמיחה מחודשת בקרוב, ומגמת הצמיחה נשארת גבוהה יותר מהמדינות המתועשות ויכולה לעלות אפילו יותר אם כמה מהרפורמות המתוכננות יקרו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    THE CAN INVEST IN upeter capital markets (ל"ת)
    upeter capital marke 10/12/2013 12:15
    הגב לתגובה זו
  • upeter capital marke 10/12/2013 14:03
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.