גרבוז.. עודד קוטלר... ח"כ חסון מציג בכנסת את 10 הציטוטים הכי מגעילים לדעתו - ומי במקום הראשון?
דבריו של הבמאי עודד קוטלר בכנס חירום שהתקיים נגד הממשלה מחשש לצעדים שיגבילו את האמנים בישראל עוררו גל תגובות חריף מכל מכל קצוות הקשת הפוליטית. הנאום קיבל את הכותרת "נאום הבהמות" ומוזכר מעתה בצמוד לנאום המוכר של יאיר גרבוז ערב הבחירות. ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני עלה אתמול לנאום במליאה - והזכיר עוד 10 ציטוטים לא פחות קשים, של חברים בכנסת - שזכו לדעתו לתגובות הרבה פחות חריפות. צפו בקטע:
- 12.הכנסת קירקס,מקשקשים בבמה ואף אחד מקשיב לו (ל"ת)רונן 20/06/2015 14:24הגב לתגובה זו
- 11.השחרחר מתרפס ורוצה להלבין את הלבנים..?? (ל"ת)אליעז 18/06/2015 21:26הגב לתגובה זו
- 10.גיבוב שטויות (ל"ת)אבי 17/06/2015 16:57הגב לתגובה זו
- 9.מודאגת 17/06/2015 13:20הגב לתגובה זוכמובן שיש אספסוף חסר תרבות בכל העדות אבל למה כולם התרכזו בשלטון של ימינו?! העליתה (מכל העדות) בדרך החוצה מה לא ברור כאן?!
- 8.יעקב 17/06/2015 13:05הגב לתגובה זוהם התחילו והחזירים לא גדלו בביתנו. ראוי ומשובח. יישר כח.
- 7.יונה 17/06/2015 12:42הגב לתגובה זוזו האמירה החמורה ביותר מכולן - בגלל זהות האומרת - שרה בממשלה. היא שכחה שהיא אמורה להיות שרה של כולם.
- 6.קשקשן היה ונשאר (ל"ת)עוד אחד 17/06/2015 12:35הגב לתגובה זו
- 5.למה חזרתה לכנסת היה נחמד בלעדיך (ל"ת)עדי 17/06/2015 12:35הגב לתגובה זו
- 4.אורי 17/06/2015 12:30הגב לתגובה זויסלח לי ח"כ יואל חסון אבל פיספסת את המקום הראשון שאמנם נשאר בידי ראש הממשלה שאמר : כולם כאן מהליכוד ? והסיר את השחפ"צ !
- 3.אאא 17/06/2015 12:22הגב לתגובה זואני חושב שזה לא קשור בכלל לימין שמאל או ליכוד עבודה. או שחורים לבנים או ספרדים אשכנזים. וזאת מבלי להתייחס לגופם של דברים שאמר.
- 2.כל מילה של חסון בסלע!!! (ל"ת)BBZYOT 17/06/2015 11:50הגב לתגובה זו
- 1.שלטון אספסוף שמוביל את ישראל להיות מדינת עולם שלישי (ל"ת)איל 17/06/2015 11:47הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
