דירקטוריון יולי שוקי הון מאשר: חברת אביב וארלון גלובל תרכוש כ-88% מהחברה

בעקבות כך יהיה ההון העצמי של יולי כ- 100 מיליון שקלים. עסקת הנדל"ן הראשונה שיבצעו אביב וארלון במסגרת יולי הינה קניית שטר חוב מגובה משכנתא מבנק בארה"ב
נועם הוד |

ועדת הביקורת ודירקטוריון חברת יולי שוקי הון אישרו היום את עסקת המיזוג עם חברת אביב וארלון גלובל, שבבעלות דורון אביב, דפנה הרלב, איל לב ארי ויפתח אלוני. השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של יולי וכן להתקיימותם של מספר תנאים מתלים נוספים. החברה מוסרת כי מטרת הרכישה הינה לרכז תחת יולי שוקי הון את כל פעילות הנדל"ן בחו"ל של חברת אביב ארלון.

דורון אביב, יו"ר אביב, אמר בתגובה כי "בכוונת הקבוצה להרחיב את פעילות הנדל"ן בחו"ל באמצעות יולי שוקי הון. בשלב הראשון בכוונתנו להמשיך בפיתוח הפעילות בסרביה בה השקענו עד עתה כ-77 מיליון שקלים. בעקבות העסקאות, ההון העצמי ביולי שוקי הון יגדל ויעמוד על כ- 100 מיליון שקלים. בנוסף, בכוונתנו לפעול לפיתוח פעילות נדל"נית בארה"ב, הכוללת רכישה, השבחה, פיתוח והשכרה של נדל"ן מניב".

במסגרת העסקה תשקיע אביב ארלון ביולי סך כולל של כ-88 מליון שקלים באמצעות השקעה במזומן, העברת הלוואות בעלים והעברת מניות. המשקיעים יזרימו סך של 10 מיליון שקלים אשר יצטרפו להונה העצמי הנוכחי של יולי שוקי הון בתמורה להקצאת מניות למשקיעים. בנוסף לכך, יעבירו המשקיעים את הלוואות בעלים באביב ארלון ואת מלוא החזקות המשקיעים באביב ארלון, כנגד הקצאת הון עצמי ביולי בסך כולל של כ-77 מליון שקלים. בעקבות העסקאות ההון העצמי ביולי שוקי הון יגדל ויעמוד על כ- 100 מליון שקלים.

בתוך כך, עסקת הנדל"ן הראשונה שיבצעו אביב וארלון במסגרת יולי, הינה קנייה ביחד עם שותפים, של שטר חוב מגובה משכנתא, בסך של כ-38 מליון דולר. שטר החוב נרכש מהבנק בתמורה לסך של כ- 22.5 מליון דולר בלבד.

שטר החוב מובטח בשעבוד מדרגה ראשונה על מרכז מסחרי פתוח בשם בוניטה ספרינגס סנטר, הממוקם בבוניטה ספרינגס שבדרום מערב פלורידה, ארה"ב. גודל המרכז הינו 27,000 מ"ר ועלות הרכישה משקפת מחיר של כ-840 דולר למ"ר. חלקה של יולי בעסקה יהיה 48%. החברה פועלת להשלמת הליך כינוס נכסים באמצעותו תרכוש בעלות בנכס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?