
מענק 1 במאי למילואימניקים - כמה הם יקבלו ואיך זה עובד?
על המענק הכללי והתגמול הנוסף והטבות המס למילואימניקים
מאות אלפי משרתי מילואים צפויים לקבל בשבוע הבא הקרובים את המענק המרוכז עבור שנת 2025. זה מגיע במקסימום ל-40-50 אלף שקל אצל לוחמים. המענק הזה שנקרא בשטח כמענק 1 במאי כולל שני חלקים עיקריים. החלק הראשון הוא התגמול הנוסף שמגיע לכל מי שביצע לפחות 10 ימי מילואים בשנה. הסכומים קבועים ומדורגים: 1,452 שקל למי ששירת 10 עד 14 ימים, 2,904 שקל למי ששירת 15 עד 19.5 ימים, 4,356 שקל למי ששירת 20 עד 36.5 ימים ו -5,808 שקל למי ששירת 37 ימים ומעלה. בשנה כמו 2025 עם הרבה ימי לחימה רבים יגיעו ישר לתקרה.
החלק השני הוא התגמול המיוחד והוא מה שמגדיל את הסכום השנה בצורה משמעותית. לראשונה גם 31 הימים הראשונים בצו 8 נכנסים לחישוב. התעריפים: 133 שקל ליום ללוחם, 60 שקל ליום להגנה מרחבית ו-40 שקל ליום לעורף. לוחם ששירת חודש מלא בצו 8 יקבל רק מהשינוי הזה תוספת של יותר מ -4,000 שקל לעומת השנה שעברה. מי שצבר תקופות ארוכות יותר מקבל יותר כשזה יכול להגיע במקסימום ל-48 אלף שקל ויחד עם הסעיף הקודם לכ-54 אלף שקל.
התשלום עצמו אמור להיכנס סביב 1 עד 3 במאי.
להרחבה: הממשלה אישרה: 6.2 מיליארד שקלים סיוע למילואימניקים
להרחבה: הביטוח הלאומי חושף: מי באמת משרת במילואים וכמה הם מרוויחים
למה לא כולם יקבלו אותו סכום
הסכום שכל משרת יקבל לא יהיה זהה, כי הוא תלוי בכמה גורמים: כמה ימי מילואים הוא עשה במהלך השנה, איזה סוג שירות הוא ביצע, מה הסיווג של היחידה שלו ומה היה התפקיד שלו. אצל חלק מהמשרתים יש גם תוספות כמו תגמול מפקדים או תגמול למי שעבר את גיל הזכאות. לכן, גם אם שני אנשים שירתו באותה שנה, הם עדיין יכולים לקבל סכומים שונים לגמרי.
לצד התשלום שמועבר למשרתי המילואים בתחילת מאי, יש גם הרבה הטבות נוספות שלא תמיד רואים ישר בחשבון הבנק. מעבר לתגמולים עצמם, יש מענקים שונים, מסלולי סיוע, הטבות לפי תפקיד או מצב משפחתי, וגם תוכניות שנועדו להקל על משרתי המילואים לאורך השנה. בתוך המעטפת הזו נמצאת גם תוכנית עמית — שהיא חלק ממערך ההטבות, אבל לא חלק מהכסף שמועבר בתשלום עצמו. לכן, מי שמסתכל רק על הסכום שנכנס לחשבון רואה רק חלק מהתמונה הכוללת.
למה השנה הסכומים גבוהים יותר
הסיבה שהסכומים השנה גבוהים יותר היא ש־2025 הייתה שנה יוצאת דופן בכמות ימי המילואים, במיוחד במסלולים שמזכים בתגמול ובתקופות שירות ארוכות. מעבר לתגמול הנוסף שמחושב לפי סך ימי השירות, רבים זכאים השנה גם לתגמול המיוחד, תשלום יומי שמצטבר ככל שמספר הימים עולה.
בנוסף, לפי "כל זכות", מי ששירתו בצו 8 ב-2025 מקבלים תגמול מיוחד גם עבור שירות מעבר ל-60 ימים ועד לסיום תוקף צו 8. זה מגדיל מאוד את הסכום אצל מי ששירתו הרבה, במיוחד לוחמים. לכן, בניגוד לשנים רגילות, אצל חלק מהמשרתים התשלום השנה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.
- עשה 202 ימי מילואים - וקיבל הפחתת ריבית בהוצל"פ
- המחיר הכלכלי של המילואים: כמעט מחצית מהמשרתים צברו יותר מ-150 ימי שירות
מה ישתנה ב-2026
בשנת 2026 מודל הסיוע למשרתי המילואים צפוי לעבור שינוי גדול. במקום להתבסס בעיקר על זכאות שמגיעה משירות בצו 8, המערכת החדשה תעבוד לפי שישה מדרגות פעילות, ולראשונה גם שירות מילואים רגיל, בצו שגרה, ייחשב לצורך קבלת הטבות.
המשמעות היא שהזכאות תהיה קשורה הרבה יותר לכמות ימי השירות בפועל לאורך השנה, אבל גם תהיה פחות אחידה בין משרת למשרת.
מי ששירתו הרבה ימים, במיוחד בתפקידים קדמיים או ביחידות עם מדרג פעילות גבוה, עשויים להרוויח יותר מהשיטה החדשה.
לעומת זאת, מי שבעבר קיבלו חלק גדול מההטבות בזכות מסלולים מיוחדים של תקופת החירום, עשויים לגלות שהמבנה החדש משנה את התמונה ולעיתים גם מצמצם חלק מההטבות. באתר המילואים מציינים במפורש שב־2026 הזכאויות למענקים ולסיוע מקרן הסיוע לא יהיו מוגבלות לצווי 8 בלבד, ושגם שירות בצו שגרה ייחשב לצורך קבלת ההטבות.
- תושב ירושלים חשוד שלא דיווח על הכנסות של כ-3.4 מיליון ₪ מהשכרה של 9 דירות
- רק 54% מבעלי העסקים מרוצים מהתנהלות הבנק כלפיהם
במענקים של 2026 צפוי שינוי גדול. הממשלה אישרה תוכנית סיוע והוקרה בהיקף 6.2 מיליארד שקל שמבוססת על שישה מדרגי פעילות. לראשונה גם שירות בצו שגרה ייכנס לחישובים. זה יביא שיפור ללוחמים בתפקידים קדמיים אבל חלק מהמשרתים עלולים לראות ירידה בזכויות לעומת המודל הנוכחי. בכל מקרה, יודגש כי חלק מההטבות האחרות כמו מענקי מפקדים, ארנק פייטר ומענקי משפחה לא נכללים בתשלום מאי.
בנוסף החל מינואר 2026 נכנסה הטבת מס חדשה ללוחמי מילואים בלבד ששירתו 30 ימים ומעלה ב-2025. ההטבה ניתנת דרך תלוש השכר בהפחתת מס חודשית ויכולה להגיע לשווי שנתי של עד 11,616 שקל.
- 8.יענקי בני ברק 29/04/2026 05:40הגב לתגובה זומה עם התלמידי ישיבה וכוללים דכל היום לןמדים כדי שכל המילואימנקים האלה ישארו בחיים לנו לא מגיע הפקר
- תתגייסו לצבאפרזיטים (ל"ת)מוני 29/04/2026 12:49הגב לתגובה זו
- 7.סרן במיל 28/04/2026 19:21הגב לתגובה זוהיא תגמור לי את המענק
- 6.לא יעזור כלום 28/04/2026 10:39הגב לתגובה זושל אנשים שמוכרים את עתידם תמורת משכורת זמנית. בינתיים אין כבר צהל אבל את זה לא יספרו לכם. בשטחים מיליציות של מתנחלים כל ההגמרים הם תומכי טרור במסווה. בלבנון התפרקות ביזה גלויה וחוסר משמעת כמו בכל צהל. צבא כזה לא ינצח מלחמות
- 5.לא נראה לי שמישהו מבין כמה הוא צריך לקבל יש בלגן בימים ובצו 8 (ל"ת)דוד 28/04/2026 10:28הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 28/04/2026 08:41הגב לתגובה זוממשלה אנטי ציונית שלא מגייסת חרדים. בניגוד לחוק.
- 3.אנונימי 28/04/2026 06:48הגב לתגובה זוכתבה צהובה.ללוחמים ולחיילים פשוטים מגיע יותר. המנוולים זה אלה בצמרת וכל הסאלים במיל שקורעים מילואים בחוסר מעש. הם הפרזיטים האמיתיים.ללוחמים בשטח מגיע יותר. אם זה כל כך כיף ומטיב שכולם יבואו. נראה מי יחזיק מעמד וכמה. בואו תהיו חולים מהלחץ כמונו.
- 2.אנונימי 28/04/2026 06:42הגב לתגובה זורק מודל כמו בשוויץ .לא משרת משלם יותר
- 1.חיים 27/04/2026 20:58הגב לתגובה זוהפרזיטים שלומדים תורה
- שוקי 28/04/2026 23:50הגב לתגובה זועד שיתגייסו לצבא