
משרד הביטחון מקדם האצת ייצור מיירטי החץ
משרד הביטחון חתם על הזמנה בהיקף גדול להאצה משמעותית נוספת בייצור הסדרתי של מיירטי ה'חץ' בתעשייה האווירית
משרד הביטחון הודיע היום כי חתם על הזמנת ייצור מואצת של מיירטי מערכת 'חץ' מהתעשייה האווירית, במסגרת מהלך שנועד להרחיב את מלאי האמצעים האסטרטגיים לקראת המשך הלחימה ומערכות עתידיות. ההזמנה החדשה, שהוביל ראש מנהלת
'חומה' משה פתאל, נחתמה על ידי מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר ברעם, ותאפשר האצה משמעותית בקצב האספקה של המיירטים.
מערכת 'חץ', שמפותחת בשיתוף עם הסוכנות האמריקאית להגנה מטילים (MDA), הפגינה ביצועים יוצאי דופן במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'
ועמדה במרכז מערך ההגנה מפני איומים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. בין הגופים המעורבים בייצור המערכת: מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, סטארק האמריקנית, אלתא, תמ"מ, אלביט מערכות, תומר ורפאל.
ההודעה של משרד הביטחון מצטרפת לשורת מהלכים שמחדדים את מגמת ההשקעה
בציוד לחימה והגנה מתקדם ואת העלייה בביקוש למערכות הגנה אסטרטגיות, מגמה שמורגשת גם בשוק ההון. עבור החברות הביטחוניות מדובר באיתות על אפשרות להמשך צמיחה בהזמנות ובפעילות, כשברקע ממשיך להתגבש תקציב הביטחון לשנים הקרובות.
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם: ״האמל״ח הישראלי בכלל ומערכת החץ בפרט, הפגינו יכולות יוצאות דופן במלחמה. היירוטים הרבים שביצעה מערכת החץ הצילו חיי רבים וצמצמו משמעותית את הפגיעה במשק. האצת קצב הייצור של החץ
ושל מערכות קריטיות נוספות היא מרכיב מרכזי באסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת יכולות הייצור ושיפור המוכנות המבצעית להמשך המלחמה ולמערכות עתידיות״.
- מניות הביטחון באירופה נופלות על רקע מאמצי טראמפ
- תאת מדווחת על חוזה בהיקף 10 מיליון דולר עם אינטגרטור ישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש מפא"ת, תא״ל (מיל׳) ד"ר
דני גולד: "האצת הייצור של מיירטי חץ היא חלק מחזון הייצור המסיבי המתקדם שהציבה מפא"ת לתעשיות הביטחוניות, לטובת הגדלה מסיבית של היקפי האמל"ח האיכותי, הגנתי והתקפי, שיסופק לצה"ל. הלחימה בשנתיים האחרונות הבליטה את הצורך בהגדלה משמעותית בכושר הייצור,
וטכנולוגיות ייצור מתקדמות מאפשרות הזדמנות לעשות זאת בצורה יעילה. אנו נדרשים לשמר את היתרון האיכותי שלנו למול אויבינו, באיכות ובכמות".
מנכ״ל התעשיה האווירית, בועז לוי: ״החלטה
חשובה וחיונית זו של משרד הביטחון, להאיץ את ייצור מיירטי ׳חץ׳, מביאה לידי ביטוי את מחויבותה של המדינה לעשות כל שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל. ההחלטה גם משקפת את ההצלחה חסרת התקדים של המערכת בתקופת המלחמה, ומהווה הבעת אמון בעובדות ובעובדי התעשייה האווירית
המהווים תשתית אנושית להישגים. מפרוץ המלחמה, אנו פועלים במלוא העוצמה כדי לספק את צרכי ביטחון המדינה – באוויר, בים, ביבשה ובחלל – תוך השקעה מתמשכת בפיתוח מערכות חדשות מול אתגרי העתיד, ביניהן מערכת ’חץ 4’.״
לקראת הנפקה?
ההזמנה
הנוכחית של משרד הביטחון מצטרפת לשורת התפתחויות שממצבות את התעשייה האווירית כחברה מובילה בזירה הביטחונית. לצד צבר ההזמנות ההולך ותופח, מקודמת גם תכנית להנפקת החברה בבורסה בתל אביב, מהלך שצפוי למצב אותה כאחת מהחברות הגדולות בשוק המקומי.
- נחשפה תשתית להלבנת הון בקריפטו בהיקף עשרות מיליוני דולרים
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל
ככל שמהלכי
הרכש ימשיכו במתכונתם הנוכחית, ובהינתן הכוונה להרחיב את כושר הייצור והמחקר של החברה באמצעות כספי ההנפקה, עשויה התעשייה האווירית להפוך לא רק לעוגן ביטחוני אלא גם לשחקן מרכזי בשוק ההון. מבחינת המשקיעים, מדובר באירוע שישפיע גם על סקטור החברות הביטחוניות כולו,
שזוכה בשנה האחרונה לעדנה מחודשת בזכות הביקושים ברקע המתיחות הגיאופוליטית מסביב לעולם.

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל
היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים
בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.
המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון
חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.
כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?
ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.
- נדחתה תביעה לביטול מתנה: הדירה תישאר בידי האחות הקטנה
- דור ההמשך: איך להיערך נכון להעברה בין־דורית של רכוש לילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים
חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה
משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות
ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.
עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים
ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.
לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.
בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.
- ארקיע פותחת קווים למזרח הרחוק: האנוי ובנגקוק
- בעקבות הלחץ הציבורי: אל על תאפשר החזר בכרטיס, ארקיע וישראייר עדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.